Peugeot 308 GT debiutuje w polskich salonach
Znamy ceny i wyposażenie najmocniejszej wersji francuskiego kompaktu.
Peugeot Polska opublikował właśnie cennik nowego 308 GT. Za wyposażony w 205-konny silnik 1.6 e-THP kompakt zapłacimy przynajmniej 99 900 zł, jeśli zdecydujemy się na wersję hatchback. Dostępne jest również kombi, wycenione na 104 600 zł.
Auto zauważalnie różni się od słabszych wersji 308 - logo marki zostało przeniesione z maski na grill, progi poszerzono, a z tyłu pojawił się lakierowany na czarno dyfuzor oraz podwójny wydech. 308 GT stoi na zarezerwowanych dla niego 18-calowych alufelgach z diamentowym szlifem i jest seryjnie wyposażone w pełne oświetlenie LED z dynamicznymi kierunkowskazami.
We wnętrzu znajdziemy tapicerkę ze skóry i alcantary z czerwonymi przeszyciami (skórzana Club Nappa w opcji), aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej. Bez dopłaty otrzymamy również system multimedialny z nawigacją oraz pakiet Sport poprawiający dźwięk silnika, wyostrzający reakcję na dodanie gazu i usztywniający wspomaganie kierownicy. Dzięki niemu możemy również śledzić na panelu instrumentów informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania oraz przyspieszeniu wzdłużnym i bocznym. Sportowe doznania ma potęgować również podświetlenie wskaźników na czerwono.
Peugeot 308 GT rozpędza się do 100 km/h w 7,5 s i według producenta zadowala się jedynie 5,6 l paliwa na 100 km. Dla kierowców, którzy oprócz dobrych osiągów cenią sobie niskie spalanie, przygotowano również odmianę ze 180-konnym dieslem, ale nie jest obecnie dostępna na polskim rynku.