Peugeot 208. Polska gama i ceny
W salonach Peugeota można już składać zamówienia na nową generacją modelu 208. Obecnie klienci mają do wyboru cztery odmiany wyposażeniowe i pięć wersji napędowych.
Ceny nowego Peugeota 208 startują od 53 900 zł. Tyle zapłacić trzeba za podstawową odmianę "like" z najsłabszym benzynowym silnikiem 1,2 Pure Tech o mocy 75 KM. To jedyna wersja oferowana z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,2 s i osiąga prędkość maksymalną 174 km/h.
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: systemy ABS + ESP, sześć poduszek powietrznych, tempomat z ogranicznikiem prędkości, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie czy radio z MP3, złączem USB, 4 głośnikami i łącznością bluetooth. Bez żadnych dopłat otrzymamy również monochromatyczny ekran dotykowy o przekątnej 5 cali.
Kolejna z wersji wyposażeniowych - chętnie wybierana do tej pory przez klientów odmiana Active - wzbogacona została m.in. o: system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych, 16-calowe obręcze kół, ledowe światła do jazdy dziennej, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, elektrycznie sterowane lusterka, radio z sześcioma głośnikami czy kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 7 cali. Cena tak skonfigurowanego Peugeota 208 startuje od 57 900 zł (1,2 l 75 KM).
Dla bardziej wymagających przewidziano mocniejsze odmiany benzynowego 1,2 l PureTech - 102 KM (205 Nm) i 130 KM (230 Nm). Pierwsza standardowo oferowana jest z ręczną, sześciostopniową przekładnią (ceny od 63 400 zł - wersja Active). Opcją jest automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach (od 71 400 zł - wersja Active). Topowa jednostka benzynowa oferowana jest wyłącznie z ośmiostopniowym automatem. Ceny (wersja Allure) zaczynają się od 86 700 zł.
Z dziennikarskiego obowiązku spieszymy dodać, że odmiana 102-konna przyspiesza do 100 km/h w 9,9 s (10,8 z automatem), a 130-konna w 8,7 s. W każdej z wersji średnie deklarowane zużycie paliwa zamyka się w przedziale między 5,4 a 5,9 l na 100 km (WLTP).
Francuzi nie zapominają również o klientach flotowych. Głównie z myślą o nich w cennikach pojawił się również wysokoprężny BlueHDI o pojemności 1,5 l. Jednostka generuje 102 KM i dysponuje maksymalnym momentem oborowym 250 Nm. Silnik występować będzie wyłącznie z ręczną, sześciostopniową przekładnią. Osiągi? 10,2 s do 100 km/h i prędkość maksymalna 188 km/h. Średnie zużycie paliwa - wg cyklu pomiarowego WLTP - to 4,2 l. Najtańszy Peugeot 208 z silnikiem wysokoprężnym (podstawowa odmiana "like") wyceniony został na 67 900 zł.
W najbliższych tygodniach cenniki uzupełnione zostaną o wersję GT zarezerwowaną dla modeli z napędem elektrycznym. W takiej odmianie auto napędzane jest silnikiem generującym 100 kW (136 KM) i 260 Nm. Baterie akumulatorów mają pojemność 50 kWh, co zapewniać ma zasięg do 340 km. Dostawy elektrycznych 208 zaplanowane zostały na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Przy okazji rynkowej premiery modelu 208 Peugeot przygotował też ciekawe opcje finansowania. Jedną z nich jest wynajm długoterminowy o nazwie Perfect Drive. Przy 36-miesięcznym okresie użytkowania, rocznym limicie przebiegu 20 tys. km i 20 proc. wkładzie własnym miesięczne raty wynoszą między 399 zł (odmiana 1,2 l 75 KM "like") a 693 zł (topowy GT Line z 1,2 l 130 KM).
PR