Oto, które marki naprawdę rządzą w Polsce!

Chociaż importerzy z dumą chwalą się wynikami sprzedaży, wskazanie najważniejszych motoryzacyjnych graczy na polskim rynku nie jest wcale proste. Na statystyki w znacznym stopniu wpływa bowiem zjawisko tzw. „reeksportu”.

Chodzi o samochody zakupione u polskich dealerów przez zagranicznych klientów. W tym przypadku nie można więc mówić o motoryzacyjnych gustach rodaków. Jak więc kształtuje się dziesiątka najpopularniejszych marek biorąc pod uwagę wyłącznie pojazdy, które trafiły na polskie drogi?

Absolutnym numerem jeden pozostaje Skoda. W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 44 932 samochody czeskiej marki - o 13 proc. więcej niż dwa lata temu.

Czechom depczą po piętach Japończycy. Drugie miejsce podium zajmuje Toyota. Wynik 40 492 zarejestrowanych egzemplarzy oznacza poprawę aż o 15 proc.

Reklama

Duże powody do zadowolenia mają też dealerzy - sklasyfikowanego na trzecim miejscu - Opla. Na nowe pojazdy niemieckiej marki zdecydowało się w zeszłym roku 33 739 rodaków, czyli o 19 proc. więcej niż w roku 2015!

Zaraz za podium - z wynikiem 33 063 zarejestrowanych aut (+17 proc. w stosunku do ubiegłego roku) - znalazł się Volkswagen. Miejsce nr 5 przypadło w udziale marce Ford. Jej dealerzy dostarczyli w zeszłym roku polskim klientom 23 811 samochodów (+11 proc.).

Coraz lepiej nad Wisłą radzi sobie Renault. Sklasyfikowana na 6. miejscu francuska marka sprzedała w zeszłym roku w Polsce 21 218 samochodów, czyli aż o 33 proc. więcej, niż dwa lata temu!

Miejsca 7. i 8. zajmują kolejno siostrzane Kia (18 941 zarejestrowanych nowych aut) i Hyundai (17 314 zarejestrowanych nowych aut). W obu przypadkach oznacza to wzrost o 12 proc. w stosunku do roku 2015.

Zestawienie "top ten" polskiego rynku zamykają marki premium. Miejsce 9. przypadło w udziale Mercedesowi. W zeszłym roku przybyło nad Wisłą 12 361 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Firma ze Stuttgartu zanotowała tym samym historyczny wzrost sprzedaży na poziomie 44 proc!

Tabelę dziesięciu największych marek motoryzacyjnych w Polsce - z wynikiem 12 244 rejestracji) zamyka BMW. To o 33 proc. więcej niż w roku 2015.

W sumie czołowa dziesiątka polskiego rynku dostarczyła w zeszłym roku 373 117 nowych samochodów odnotowując średni wzrost sprzedaży na poziomie 17 proc. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy