Nowa Kia Optima. Znamy ceny!
Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowa Kia Optima. Samochód, którego europejska odmiana zadebiutowała pod koniec sierpnia we Frankfurcie, może „napsuć krwi" europejskim rywalom w segmencie D.
Za wygląd auta odpowiadał szef designu Kii - Peter Schreyer. Stylistom udało się zachować - chwaloną przez nabywców - sylwetkę poprzednika. Samochód został jednak gruntownie odmłodzony. Zmieniły się nie tylko wymiary karoserii ale i rozstaw osi. Ten ostatni wynosi teraz 2805 mm. Nadwozie mierzy 4885 mm długości (+10 mm), 1860 mm szerokości (+25 mm) i 1465 mm wysokości (+10 mm).
Polscy klienci mają do wyboru dwie wersje napędowe: benzynowy silnik 2,0 l o mocy 163 KM (196 Nm) lub wysokoprężną jednostkę 1,7 l CDRi rozwijającą 141 KM i 340 Nm (w zakresie 1750-2500 obr./min). Standardowo oba motory sprzęgane są z ręcznymi przekładniami o sześciu przełożeniach. "Benzyna" osiąga setkę w 9,4 s od startu i rozpędza się do 210 km/h. "Diesel" na sprint do 100 km/h potrzebuje równych 10 s - prędkość maksymalna to 203 km/h.
Bardziej wymagający klienci mogą się zdecydować na klasyczny, sześciostopniowy automat (silniki benzynowe) lub - w przypadku diesla - zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu przełożeniach.
Polski importer przygotował trzy wersje wyposażenia: M, L i XL. Już w podstawowej klienci otrzymają m.in. 7 poduszek powietrznych, KiaNaviSystem z kamerą cofania i mapami Tom Tom, automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i jonizatorem powietrza oraz aluminiowe obręcze kół o średnicy 16 cali.
Bogatszą odmianę - L - poznamy m.in. po 17-calowych obręczach, ksenonowych reflektorach, półskórzanej tapicerce, podgrzewanych fotelach i kierownicy oraz po zegarach "supervision" z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,3 cala.
Topowa odmiana - XL - wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami, biksenonowymi reflektorami z funkcją doświetlania zakrętów, skórzaną tapicerką i wentylowanymi fotelami.
Najtańsza Optima - wersja M z silnikiem benzynowym - wyceniona została na 89 900 zł. O 5 tys. zł więcej - 94 900 zł - zapłacić trzeba za najtańszego diesla. Ceny wersji M zaczynają się od 100 900 zł. Topowa - XL - to wydatek co najmniej 115 900 zł. W obu przypadkach dopłata do silnika Diesla wynosi 5 tys. zł.