Nissan Qashqai po zmianach z polskimi cenami

W brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland ruszyła produkcja zmodernizowanego Qashqaia. Odświeżony model mieliśmy okazję zobaczyć na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiInformacja prasowa (moto)

Obchodzące właśnie swoje dziesiąte urodziny auto zmieniło krajobraz europejskich dróg. Samochód rozpoczął na Starym Kontynencie - trwającą po dziś dzień - modę na kompaktowe crossovery. Tylko w 2015 roku w Sunderland powstało niemal 476 tys. sztuk, co daje wynik ponad 1300 egzemplarzy na dobę!

Uruchomienie produkcji odświeżonej wersji wymagało od Japończyków niemałych inwestycji. Przebudowa zakładu pochłonęła około 53 mln funtów. Od rynkowego debiutu pierwszej generacji Qashqaia z linii montażowych zakładu w Sunderland wyjechało już przeszło 2,8 mln egzemplarzy.

W Polsce ceny odświeżonego Qashqaia startują z pułapu 79 750 zł. Tyle zapłacić trzeba za model w podstawowej wersji Visia napędzany benzynowym silnikiem 1,2 l DIG-T o mocy 115 KM. W standardowym wyposażeniu otrzymujemy m.in.: 6 poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold (w wersjach z manualną skrzynią biegów), tempomat i ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, zdalnie sterowane elektryczne szyby z funkcją auto, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start.

Nissan Qashqai 2017

Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL
Nissan Qashqai 2017INTERIA.PL

Mimo liftingu zachowano dotychczasową ofertę silnikową. Klienci mają zatem do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.2 DIG-T 115 KM i 1.6 DIG-T 163 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 KM, sześciobiegową przekładnię manualną lub przekładnię automatyczną Xtronic oraz dwa rodzaje napędu — na jedną lub obie osie.

Przy okazji modernizacji w cennikach zadebiutowała nowa - topowa - odmiana Tekna+. W jej przypadku wyposażenie obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę foteli, elektrycznie regulowane fotele przednie, czy 8-głośnikowy system nagłośnienia BOSE Premium. Najbogatsze wcielenie Qashqaia poznamy też po lusterkach zewnętrznych lakierowanych na kolor satynowego aluminium i panoramicznym oknie dachowym. Ceny modelu w tej wersji rozpoczynają się od 118 850 zł.

Nissan Qashqai

Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 
Nissan Quashqai 

Międzynarodowy sukces Qashqaia to jeden z głównych motorów ostatnich sukcesów aliasu Renault-Nissan. Zdaniem amerykańskiego Forbesa z wynikiem 4 370 093 wyprodukowanych w tym roku samochodów - koncern uplasował się właśnie na drugim miejscu największych producentów aut na świecie. Francuzi i Japończycy wyprzedzili tym samym - sklasyfikowanego na trzeciej pozycji - Volkswagena. W stosunku do pierwszej polowy ubiegłego roku wielkość produkcji Renault-Nissan zwiększyła się o 8,4 proc.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas