Nissan Leaf liderem w Europie. Ale Polaków nie przekonał
W pierwszej połowie roku na europejskich drogach przybyło ponad 18 tys. nowych Nissanów Leaf. Kompakt japońskiej marki to obecnie najchętniej wybierane przez nabywców nowe auto elektryczne na Starym Kontynencie.
Od debiutu nowej generacji - w październiku 2017 roku - do europejskich klientów trafiło ponad 37 tys. Leafów. Biorąc pod uwagę poprzednie wcielenie auta całkowita sprzedaż globalna zamyka się liczbą ponad 340 tys. egzemplarzy. Blisko 1/3 z nich (ponad 100 tys. sztuk) trafiło na drogi Starego Kontynentu.
Niestety, mimo forsowanego przez polski rząd planu elektromobilności, nasz kraj pozostaje "czarną wyspą" na mapie popularności nowych aut z napędem elektrycznym. W pierwszej połowie bieżącego roku do polskich nabywców trafiło zaledwie 158 egzemplarzy Leafa. Rodacy zdecydowali się też na 14 egzemplarzy dostawczego Nissana e-NV200. W stosunku do roku 2017 mówić można jednak o progresie. W sumie do Polski trafiło w ubiegłym roku 239 Nissanów Leaf i 31 egzemplarzy e-NV200.