Mercedesy jak świeże bułeczki. Nowa strategia sukcesem

Wzbogacenie oferty auta kompaktowych, a co za tym idzie zwiększenie ich dostępności dla klientów, okazały się dla Mercedesa strzałem w dziesiątkę.

Wzbogacenie oferty auta kompaktowych, a co za tym idzie zwiększenie ich dostępności dla klientów, okazały się dla Mercedesa strzałem w dziesiątkę.

Nowa polityka marki przynosi już pierwsze rezultaty, a klientów nie brakuje. Ogromną popularnością cieszy się m.in. zaprezentowany na Targach Motor Show w Poznaniu model kompaktowego SUV-a, czyli Mercedesa GLA. To jedna z kilku nowości niemieckiego koncernu.

- Dwa lata temu zaczęliśmy wprowadzać na rynek gamę samochodów kompaktowych - wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska. - W 2012 była to Klasa A, rok później Klasa CLA, obecnie do oferty dołącza GLA, czyli kompaktowy SUV. To modele skierowane są przede wszystkim do ludzi młodych bądź młodych duchem, którzy dotychczas niekoniecznie myśleli o zakupie samochodu marki Mercedes-Benz.

Reklama

Nowy pomysł koncernu ze Stuttgartu na sprzedaż okazał się trafiony, a bardziej przystępne cenowo modele sprzedają się na tyle dobrze, że fabryki nie nadążają z ich produkcją. Segment kompaktowych SUV-ów, wchodzący dopiero do sprzedaży, zaprezentowany na poznańskich targach Motor Show, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.

- Chcemy, by nasza oferta była dostępna cenowo - wyjaśnia Niels Kowollik, prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. - Musimy robić jednocześnie obydwie rzeczy - rosnąć w segmencie dużych aut, żeby spełnić oczekiwania naszych lojalnych klientów i osiągać nasze finansowe cele, ale także rosnąć w segmencie samochodów kompaktowych, by być dostępnym dla większej liczby klientów.

Zdaniem Kowollika, wielkość samochodu i jego cena nie jest dla kupujących jedynym kryterium wyboru. Istotna jest relacja ceny do jakości produktu oraz zużycie paliwa konkretnych modeli.

- Teraz czujemy wiatr w żaglach, niektóre modele samochodów mamy niemal wyprzedane i dotyczy to zarówno mniejszych, jak i większych aut - mówi prezes zarządu Mercedes-Benz Polska. - To pokazuje, że nasza polityka jest słuszna, a nasz portfel modeli atrakcyjny dla klientów.

Oprócz aut kompaktowych marka promuje nadal topowe modele, w tym nowy model Klasy S Coupe.

- To auto o pięknej stylizacji, z bardzo mocnym silnikiem V-8 B Turbo 455 KM i innowacyjnym system widzącego zawieszenia Magic Body Control - mówi dr Ewa Łabno-Falęcka. - Samochód dostępny jest także w wersji wzbogaconej o kryształy Svarowskiego, umieszczone w reflektorach i kierunkowskazach.

Na Targach w Poznaniu Mercedes zaprezentował również nową Klasę C oraz superluksusowy van - Klasę V.

Zainteresowanie poznańskim salonem wskazuje, według organizatorów, na ożywienie na rynku.

- Polska jest największym rynkiem motoryzacyjnym Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Andrzej Byrt, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. - Oczywiście, w ostatnich latach sprzedaż aut w naszym kraju spadła, niemniej nasze targi cieszyły się popularnością nawet w czasach kryzysu. A od początku tego roku popyt konsumpcyjny w Polsce zaczął rosnąć i w ślad za tym idzie również sprzedaż samochodów. To świetna wiadomość zarówno dla producentów i sprzedawców, jak i dla naszych targów. Myślę, że możemy mówić już o trendzie wzrostowym.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy