Mercedes zanotował najlepszy kwartał w historii

Mercedes ma za sobą najlepszy pod względem sprzedaży kwartał w historii firmy.

Od kwietnia do czerwca klienci odebrali 594 528 nowych Mercedesów (+1,9%). W rezultacie producent sprzedał więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu jednego półrocza. Od początku roku nabywcom na całym świecie dostarczono 1 188 832 auta spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 3,9% więcej niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2017 r., gdy zanotowano poprzedni półroczny rekord.

W okresie od stycznia do czerwca br. Mercedes-Benz zdobył tytuł najczęściej rejestrowanej marki samochodów premium na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Francji, Rosji, Szwajcarii, Portugalii, Korei Południowej, Australii, USA oraz Kanadzie, a także w Polsce, gdzie zarejestrowano 8375 nowych aut osobowych spod znaku trójramiennej gwiazdy (+23%).
Czerwiec, z wynikiem 203 783 wydanych samochodów, był drugim najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem tego roku (-2,6%). Na uzyskany rezultat wpłynął m.in. pożar u amerykańskiego dostawcy, który spowodował znaczny spadek produkcji SUV-ów wytwarzanych na światowe rynki w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosa. W efekcie sprzedaż była mniejsza od planowanej.

Reklama

W pierwszej połowie roku Mercedes-Benz uplasował się w Polsce na pozycji lidera segmentu aut premium. Zarejestrowano w tym czasie 8375 nowych osobowych Mercedesów, o 23% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Zanotowany wzrost jest znacznie wyższy niż dynamika całego rynku (+10,5%) oraz segmentu marek premium (+14,1%). Modelem o największej liczbie rejestracji był Mercedes-Benz GLC (1962 sztuki), następnie Mercedes-Benz Klasy E (1282 sztuki) oraz Mercedes-Benz Klasy C (1094 sztuki), której pierwsze egzemplarze po zmianach generacyjnych trafiają właśnie do sprzedaży w polskich salonach.

W Europie w I półroczu br. Mercedes-Benz sprzedał 476 790 samochodów (-1,5%), czyli nieco mniej niż w poprzednim, rekordowym jak dotąd, I półroczu 2017 r. Około jedna trzecia aut trafiła na rynek niemiecki, gdzie na zakup nowego Mercedesa zdecydowało się ponad 150 000 klientów (-0,2%). We Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Danii sprzedano w tym czasie więcej aut spod znaku trójramiennej gwiazdy niż w którymkolwiek analogicznym okresie w historii firmy.

W regionie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz zanotował w ciągu minionych sześciu miesięcy rekordowe wyniki sprzedaży i dwucyfrowy wzrost - 493 358 sztuk (+12,5%). Największy wkład miały tu Chiny, dokąd trafiło 340 164 auta (+16,2%). Więcej Mercedesów niż w którymkolwiek pierwszym półroczu sprzedano także na rynkach Korei Południowej, Japonii, Indii, Tajlandii oraz Malezji.

W regionie NAFTA od stycznia do czerwca dostarczono klientom 191 249 Mercedesów (-1,1%). Sprzedaż w USA uplasowała się na poziomie 158 848 sztuk - to o 1,9% poniżej wysokiego wyniku sprzed roku. W Kanadzie i Meksyku producent ze Stuttgartu w minionym półroczu ustanowił nowe rekordy sprzedaży.

W minionym półroczu popyt na Klasę S Limuzyna wzrósł o 27,5%, do 43 106 aut. Wzrost sprzedaży flagowego okrętu Mercedes-Benz był szczególnie wysoki na największych rynkach jego zbytu - w Chinach, USA, Korei Południowej oraz Niemczech. W tym samym czasie Mercedes-Maybach Klasy S ustanowił nowy rekord sprzedaży. Od chwili wprowadzenia na rynek do nabywców trafiło już łącznie ponad 30 000 egzemplarzy modelu.

Popularność Klasy E  jest wyższa niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku roku sprzedaż obu wersji (sedana i kombi) wzrosła do rekordowej liczby 182 135 sztuk (+0,1%). Równocześnie nabywcy wyjątkowo chętnie kupowali Klasę E sedan z wydłużonym rozstawem osi. Podobnie jak przedłużana Klasa C , zanotowała ona solidny wzrost popytu i nowy rekord sprzedaży.

Mimo ograniczonej produkcji modeli GLE i GLS w ubiegłym miesiącu, SUV-y Mercedesa zdołały pobić kolejny rekord popularności w pierwszej połowie roku. Łącznie, klienci na całym świecie odebrali w tym czasie 422 645 egzemplarzy GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS oraz Klasy G (+9,8%). Taki rezultat to między innymi zasługa bestsellera wśród SUV-ów z gwiazdą, czyli modelu GLC.

Wynik ponad 13 000 dostaw smartów fortwo i forfour w minionym miesiącu oznacza 5-proc. wzrost względem ub.r. Na całym świecie od początku roku sprzedano 65 660 smartów (-6,0%). W tym czasie na największym niemieckim rynku zanotowano dwucyfrowy wzrost popularności (+21,2%) - to przede wszystkim efekt sukcesu elektrycznych wersji smarta.

Pod koniec czerwca marka świętowała swoje 20. urodziny. Pierwszy egzemplarz smarta zjechał z taśmy fabryki w Hambach 1 lipca 1998 r. Od tamtej pory do klientów trafiło ponad 2,2 mln miejskich mikroaut.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama