Liczy się każdy grosz. Polacy wybierają najtańsze stacje

Przybywa działających na bardzo niskich marżach stacji paliw należących do dużych sieci handlowych - informuje "Puls Biznesu".

Przybywa działających na bardzo niskich marżach stacji paliw należących do dużych sieci handlowych - informuje "Puls Biznesu".

Liderem wśród nich ma szanse zostać francuska sieć supermarketów Intermarche, która uruchomiła w ubiegłym tygodniu 43. taką stację i do końca roku chce ich liczbę zwiększyć do 50. Tym samym wyprzedzi ona prowadzącą dotychczas w tym rankingu sieć Carrefour, która ma zamiar poprzestać na swoich 43 przymarketowych stacjach paliw.

Takie stacje przy swoich sklepach mają w Polsce głównie sieci marketów wywodzące się z Francji, czyli Intermarche, Carrefour, Auchan i E.Leclerc.

Jak wynika z raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w całym rynku stacji paliw sieci marketów mają zaledwie 2,4 proc. udział pod względem liczby placówek. Gdy jednak weźmie się pod uwagę ilość sprzedanego paliwa, to udział tych sieci szacuje się na ok. 6 proc.

Reklama

W I kwartale tego roku na ogólną liczbę 6760 stacji paliw w Polsce, należących do sieci handlowych było 162.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy