Koncern FCA notuje wzrost sprzedaży wszystkich swoich marek

Spółka FCA Poland zamknęła 2019 rok w Polsce sprzedażą łącznie 32 367 samochodów, w tym 20 451 modeli osobowych i 11 916 dostawczych, co zapewniło spółce udział w rynku odpowiednio wynoszący 3,7% i 17,1%. Wzrosty sprzedaży na poziomie odpowiednio 9% i 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem są tym bardziej znaczące, że w 2019 roku rynek aut osobowych powiększył się o 4,5%, zaś pojazdów dostawczych o zaledwie 1,5%.

2019 był bardzo dobrym rokiem dla Fiata, którego sprzedaż wzrosła aż o 14%. W łącznej liczbie 14 699 modeli tej marki zarejestrowanych w Polsce w 2019 roku aż 63% stanowiło Tipo. Model ten ze sprzedażą 9384 egzemplarzy, był drugim najpopularniejszym samochodem kompaktowym wybieranym przez klientów indywidualnych.

W 2019 roku rekord sprzedaży osiągnął również produkowany w Polsce Fiat 500. Jego sprzedaż wyniosła 2309 sztuk, co przyniosło wzrost na poziomie 28,4% w porównaniu z rokiem poprzednim i dało trzecie miejsce w segmencie aut miejskich. Sprzedaż napędza też model model Panda, który sprzedał się w liczbie 1091 sztuk, czyli o 6,8% więcej niż w 2018.

Reklama

Fiat Professional, czyli marka reprezentująca koncern FCA w segmencie samochodów dostawczych, w 2019 roku powróciła na pozycję lidera sprzedaży, osiągając udział w rynku na poziomie 17,1%. Ducato zdobył 13,8% rynku dużych aut dostawczych 2G (5484 sztuki), a Fiorino (3324 sztuki) i Doblò (2631 sztuk) zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsca segmencie 1B, małych samochodów dostawczych, z łącznym udziałem równym 37,5%.

Również należąca do koncernu marka Alfa Romeo odnotowała w 2019 roku w Polsce najlepszy wynik od 10 lat. Sprzedaż marki wzrosła o 10,7% (1550 sztuk vs 1400 w 2018). Największym powodzeniem polskich klientów cieszyło się Stelvio (905 sztuk). Z kolei Giulia trafiła do 420 osób.

Bardzo dobry wynik na koniec 2019 roku zanotowała także marka Jeep, której klienci ponownie zarejestrowali w Polsce ponad 4000 aut. Do najlepiej sprzedających się modeli należały Renegade (1604 sztuki) oraz nowy Compass (1331 sztuk).

101 entuzjastów z Polski znalazła w zeszłym roku sportowa marka Abarth, która zwiększyła swoją sprzedaż o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy