Hyudai Ioniq 6 w polskich salonach. Ile kosztuje Światowy Samochód Roku 2023?
Hyundai Ioniq 6, zdobywca tytułu Światowego Samochodu Roku, ma już polski cennik. Wybór wersji jest mocno ograniczony, ale nie można narzekać na wyposażenie.
Hyundai Ioniq 6, zdobywca tytułu Światowy Samochód Roku, jest drugim autem submarki Ioniq dedykowanej samochodom z napędem elektrycznym. Zbudowany został na platformie podłogowej o nazwie E-GMP (Electric-Global Modular Platform), która, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczona dla aut napędzanych silnikami elektrycznymi. To właśnie na tej konstrukcji powstał również starszy brat modelu - Ioniq 5.
Przy budowie modelu Ioniq 6 położono duży nacisk na dopracowanie aerodynamiki, co miało przełożyć się na duży zasięg. W efekcie udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,21. Opływowa sylwetka robi też bardzo dobre wrażenie pod kątem stylistycznym.
Hyundai Ioniq 6 wymiary:
- Długość: 4 885 mm
- Szerokość: 1 880 mm
- Wysokość: 1 495 mm
- Rozstaw osi: 2 950 mm
Polski importer ujawnił właśnie ceny modelu Ioniq 6 w salonach nad Wisłą. Klienci nie mają dużego wyboru w kwestii wyposażenia. Koreański producent ograniczył odmiany wyposażenia do jednej opcji - Uniq. Nie można jednak narzekać na listę podstawowego wyposażenia.
Hyundai Ioniq 6 stoi na 20-calowych felgach, a lista wyposażenia obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, po dwa porty USB typu C z przodu i z tyłu czy 12,3-calowy ekran multimediów. Ponadto kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz w miejscu zegarów, a także wyświetlacz Head Up.
Właściciele będą mogli sterować swoim autem za pomocą telefonu poprzez aplikację Bluelink. Oprócz informacji dotyczących zasięgu auta, stanu baterii i czasu ładowania, właściciele Hyundaia z poziomu aplikacji będą mogli zacząć lub zakończyć ładowanie, a także sterować klimatyzacją.
Nie brakuje też różnego rodzaju systemów bezpieczeństwa. Znajdziemy tam choćby system monitorowania uwagi kierowcy, asystenta informującego o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, inteligentny tempomat czy system monitorowania tylnej kanapy.
Na pocieszenie klienci koreańskiej marki mogą wybierać spośród dwóch rodzajów napędu dostępnych w ofercie.
Ładowanie akumulatora prądem o mocy 11 kW potrwa w obu przypadkach nieco ponad siedem godzin. Jeśli skorzystamy z ładowarki dysponującej mocą 350 kW naładowanie baterii z poziomu 10 proc. do 80 proc. zajmie zaledwie 18 minut. Szybkie zwiększenie zasięgu o 100 km zajmuje pięć minut.
Klienci decydujący się na najnowszy model Hyundaia wybierać również kolor nadwozia, tapicerki czy lusterka. Mogą również zadecydować, czy auto powinno być wyposażone w klasyczne lusterka lub kamery, przekazujące obraz do wyświetlaczy znajdujących się w kabinie.
Chętni na zakup samochodu roku muszą jednak przygotować sporo pieniędzy. Model z napędem na dwa koła kosztuje od 284 900 złotych, a wersja z napędem na wszystkie koła kosztuje od 304 900 złotych. Przy uwzględnieniu rządowych dotacji w postaci Karty Dużej Rodziny i programu Mój elektryk auto jest dostępne od 257 900 złotych.
***