Drożeje autostrada A2. Ile zapłacimy i od kiedy obowiązuje nowy cennik?

Przejazd autostradą A2 między Nowym Tomyślem a Koninem będzie droższy. Za pokonanie 150 km drogi trzeba będzie zapłacić 72 zł, o 3 zł więcej niż obecnie. Nowe ceny zaczną obowiązywać już od piątku, 9 września.

W piątek wzrosną stawki opłat za przejazd autostradą A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem (woj. wielkopolskie). Kierowcy aut osobowych i motocykli za przejechanie każdego z trzech 50 km. odcinków trasy zapłacą 26 zł - o złotówkę więcej niż obecnie.

Nowe stawki już od piątku, 9 września. Ile zapłacimy za przejazd autostradą A2?

Rzecznik prasowy spółki Autostrada Wielkopolska (AWSA) Anna Ciamciak poinformowała w środę, że nowe stawki za przejazd będą obowiązywać od piątku, od godz. 6 rano.

Za przejazd każdym z trzech 50 km. odcinków autostrady pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem kierowcy aut osobowych i motocykliści zapłacą 26 zł. Opłata za przejazd auta dwuosiowego z przyczepą wyniesie 39 zł, z kolei 60 zł będzie trzeba zapłacić za przejazd pojazdów trzyosiowych. Do 91 zł wzrośnie stawka za przejazd trzyosiowych ciężarówek z przyczepami i pojazdów o więcej niż trzech osiach, a opłata dla pojazdów ponadnormatywnych będzie na poziomie 260 zł.

Reklama

Dlaczego przejazd autostradą A2 drożeje?

Jak wskazała Ciamciak stawki wzrosną, w zależności od kategorii pojazdu, o niespełna 5 proc. "Zmiana cen podyktowana jest mocnym, dwucyfrowym wzrostem inflacji oraz bardzo silnym wzrostem cen materiałów budowlanych, przekładającym się na wzrost kosztów utrzymania i realizacji planowych inwestycji. Koszt przejazdu odcinkiem autostrady A2 Świecko - Nowy Tomyśl pozostaje bez zmian" - podkreśliła.

Koncesyjny odcinek autostrady A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem jest w całości utrzymywany przez spółkę Autostrada Wielkopolska.  Według danych firmy średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi około 30 tys. pojazdów, a na autostradowej obwodnicy Poznania 85 tys.

Duży ruch ciężarówek niszczy nawierzchnię autostrady A2. Konieczne są remonty

"Duży udział w ruchu mają samochody ciężarowe, co mocno przekłada się na zużycie nawierzchni i konieczność remontów. Niemałe znaczenie w eksploatacji autostrady ma także zwiększony strumień pojazdów włączających się do ruchu z tras ekspresowych S5 i S11. Mimo rosnącej inflacji i kosztów remontu oraz utrzymania autostrady, spółka terminowo wywiązuje się z zaplanowanych inwestycji i realizuje projekty modernizacyjne zgodnie z przyjętym wieloletnim planem utrzymania i umową koncesyjną" - zapewniła Ciamciak.

W tym roku AWSA rozpoczęła remont nawierzchni między Nowy Tomyślem a Poznaniem. "Wyremontowano już nawierzchnię na węźle w Nowym Tomyślu oraz ponad 26 km jezdni głównej. Trwa remont nawierzchni na węźle w Buku oraz dalszych odcinkach autostrady. Realizacja tej inwestycji będzie oznaczała kolejny raz w trakcie trwania koncesji gruntowną wymianę nawierzchni na całym odcinku od Nowego Tomyśla do Konina. Dodatkowo planowany jest remont obiektów inżynierskich - mosty i wiadukty autostradowe - oraz budowa nowej bazy utrzymania we Wrześni" - wskazała rzeczniczka.

Za budowę i eksploatację mierzącego 255 km długości odcinka A2 pomiędzy Świeckiem a Koninem odpowiadają spółki Autostrada Wielkopolska SA i Autostrada Wielkopolska II SA.

***

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Autostrada A2 | inflacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy