Dobra sprzedaż Mitsubishi Outlander PHEV
W 4 lata po rynkowym debiucie Mitsubishi Outlander PHEV znalazł w Europie 100 000 nabywców. Obecnie model ten stanowi ponad 10% sprzedaży samochodów Mitsubishi na Starym Kontynencie.
Główne źródło napędu Outlandera PHEV stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 60 kW (82 KM) każdy. Ten umieszczony nad przednią osią rozwija 137 Nm. Tylny - 195 Nm. Jednostki wspomagane są dwulitrowym, benzynowym silnikiem rozwijającym 121 KM i 190 Nm. Może on pełnić rolę generatora prądu lub - za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT - napędzać koła przedniej osi. Ważący niemal 1900 kg samochód przyspiesza do 100 km/h w 11 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 170 km/h.
W przeciwieństwie do klasycznych hybryd, auto otrzymało baterie o dużej pojemności (12 kWh), które naładować można bezpośrednio z gniazdka. Proces trwa około 5 godzin (w 30 minut akumulatory "dobić" można do około 80 proc pojemności) i pozwala przejechać autem do 50 km korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Oznacza to, że pokonując mniej niż 50 km dziennie, doładowując samochód nocą, można w ogóle nie zajeżdżać na stacje benzynowe! Biorąc pod uwagę ceny energii elektrycznej pokonanie 100 km kosztuje wówczas poniżej 15 zł.
W 2014 roku szwajcarski kierowca Felix Egolf pokonał Mitsubishi Outlanderem PHEV dystans 700 km, w tym jadąc 133 km po autostradach, z 13,800-metrową różnicę wysokości i 14 przełęczami górskimi, zużywając tylko 40,55 litra benzyny. Zużycie paliwa wyniosło średnio 5,79 l / km oraz 1,3 kWh / 100 km.
Outlander PHEV najchętniej jest kupowany w Wielkiej Brytanii, gdzie od debiutu znalazł 34108 nabywców, Holandii (25 399 egzemplarzy) i Norwegii (13 429 egzemplarzy). Na pozostałych rynkach sprzedaż nie przekroczyła poziomu 10 tys szutk, a najbliżej tej granicy była Szwecja, gdzie sprzedano 9 957 egzemplarzy.