BMW jest passe! Teraz liczy się...
Wśród najlepiej sprzedających się pojazdów marek premium już od dziewięciu lat palmę pierwszeństwa dzierży BMW. Wygląda jednak na to, że sytuacja wkrótce ulegnie zmianie...
Z danych sprzedażowych za pierwsze dwa miesiące bieżącego roku wynika, że na czoło tabeli najchętniej wybieranych pojazdów klasy premium wysunęło się Audi. Na nowe auto marki z Ingolstadt zdecydowało się 242 400 nabywców. Wprawdzie o samochód ze znaczkiem BMW pokusiło się w tym czasie zaledwie o 383 klientów mniej, ale do tej pory tego typu roszady w czołówce raczej nie miały miejsca. Dla porównania, w pierwszych dwóch miesiącach ubiegłego roku Audi sprzedało o 429 mniej aut niż BMW.
Za pierwszą dwójką, ze stratą przeszło 26 tys. samochodów, uplasował się trzeci w zestawieniu Mercedes.
Firma z Ingolstadt nie ukrywa, że ma ambicję stać się liderem światowej klasy premium. W najbliższych pięciu latach marka planuje zainwestować w swój rozwój aż 22 mld euro.
BMW nie zamierza jednak ustępować pola bez walki. W ostatnim czasie firma zaprezentowała m.in. produkcyjne odmiany BMW X4, hybrydowego i8 oraz - pierwszego w historii marki rodzinnego minivana - napędzanego na przednią oś modelu 2 Active Tourer. Ciekawe czy ten ostatni samochodów poprawi statystyki sprzedaży, przyciągając nowych klientów, którzy do tej pory nie mieli BMW, czy przeciwnie, spowoduje, że fani marki stracą do niej szacunek...