Zobacz, które auta mają lepszy refleks niż ty!

Euro NCAP słynie gównie z przeprowadzania testów zderzeniowych, ale myli się ten, kto sądzi, że instytucja ogranicza się wyłącznie do rozbijania nowych samochodów.

Coraz więcej pojazdów wyposażonych jest w wymyślne systemy elektroniczne mające za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych. One również stają się przedmiotem wnikliwych badań specjalistów z Euro NCAP.

Dziś opublikowano wyniki testów, jakim poddane zostały systemy automatycznego hamowania dostępne w różnych pojazdach. Próby uwzględniające różne warunki ruchu (miejski i międzymiastowy) przeszło aż osiem samochodów: Fiat 500L, Ford Focus, Honda Civic, Mercedes klasy E, Mitsubishi Outlander, Volvo XC60, Volvo V40 i Volkswagen Golf. Które z proponowanych przez producentów systemów automatycznego hamowania i ostrzegania przed kolizją okazały się najskuteczniejsze?

Reklama

Najwyższe noty uzyskał system Mercedesa, który sprawdził się zarówno w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Bardzo dobrze poradziło też sobie Volvo V40 i - nieco gorzej - Mitsubishi Outlander. Poza miastem nieźle spisywał się też system montowany w nowym Volkswagenie Golfie.

Najwięcej problemów przysporzył producentom ruch miejski. W tej kategorii Fiat 500L, Volvo XC60 i Ford Focus poradziły sobie, co najwyżej, przeciętnie.

Najbardziej niezadowoleni z wyników testów mogą być jednak przedstawiciele Hondy. W przypadku Civica skuteczność systemu automatycznego hamowania i ostrzegania przed kolizją określono mianem "marginalnej".

Zobacz na filmie, jak wyglądało sprawdzanie systemów automatycznego hamowania:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: refleks | Euro NCAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy