Wreszcie uda się nieco "odetkać" zakopiankę?

Ponad 46 mln zł ma kosztować przebudowa newralgicznego skrzyżowania na zakopiance w Poroninie. Inwestycja może ruszyć w 2015 r.; na czerwiec i lipiec zaplanowano konsultacje społeczne - poinformował Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

W sezonie turystycznym w miejscu, gdzie droga krajowa nr 47, czyli popularna droga do Zakopanego krzyżuje się z trasą wojewódzką nr 961 i torami kolejowymi, tworzą się gigantyczne korki. Dodatkowo do tego punktu dochodzą jeszcze drogi lokalne o dużym natężeniu ruchu, a tuż za skrzyżowaniem jest most na rzece Poroniec.

Do tej pory przebudowie skrzyżowania sprzeciwiali się niektórzy mieszkańcy Poronina. Tym razem koncepcja przebudowy spotkała się z aprobatą mieszkańców.

Leśniak wyjaśnił, że rozpoczęcie prac będzie możliwe w przyszłym roku, po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Przebudowa skrzyżowania ma trwać blisko rok.

Reklama

Projekt obejmuje przebudowę 590-metrowego odcinka zakopianki oraz budowę dwupoziomowego skrzyżowania drogi krajowej z drogą wojewódzką w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej i linią kolejową. Na pobliskim skrzyżowaniu zakopianki z drogą lokalną w kierunku Zębu ma powstać rondo i nowa przeprawa przez Biały Dunajec. W tym samym czasie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce przebudować most na Porońcu. Przebudowane mają też być skrzyżowania zakopianki z innymi drogami lokalnymi.

Pod koniec stycznia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie złożono wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Inwestor spodziewa się, że decyzja będzie wydana w trzecim kwartale br.

Przebudowę węzła w Poroninie planowano już w pierwszej dekadzie XXI wieku. Ówczesną koncepcję mocno krytykowali jednak niektórzy mieszkańcy Poronina, a także Federacja Obrony Podhala. Koncepcja otrzymała wtedy pozytywną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, ale ponieważ prace nie ruszyły, wygasła ona w kwietniu 2010 r.

Poprzedni projekt przebudowy zakładał m.in. dwupasmową drogę z ekranami dźwiękochłonnymi i budowę wysokiej estakady; na to nie zgadzali się jednak mieszkańcy Poronina. Kolejny pomysł - budowa ok. 100-metrowego tunelu - okazał się natomiast zbyt kosztowny.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy