Uwaga na olej napędowy w wersji letniej. Mogą być kłopoty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina kierowcom, że płyn do spryskiwania, opony i paliwo powinny być dostosowane do pory roku.

Na stacjach powinien być już diesel w wersji zimowej
Na stacjach powinien być już diesel w wersji zimowejINTERIA.PL

Do końca tego roku Inspekcja Handlowa będzie kontrolowała w całym kraju jakość i oznakowanie m.in. zimowych płynów i koncentratów do spryskiwaczy szyb samochodowych oraz akumulatorów samochodowych.

Jeżeli przed sezonem zimowym mamy w planach zakup nowego ogumienia, warto pamiętać, że obowiązują nowe przepisy, zgodnie z którymi opony powinny mieć naklejoną na bieżniku etykietę określającą klasę efektywności paliwowej, hałasu toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni - dodaje UOKiK.

Będąc posiadaczem auta z silnikiem Diesla warto pamiętać o tym, że w sezonie zimowym zmieniają się wymagania jakościowe dla oleju napędowego sprzedawanego na stacjach paliw. W niskich temperaturach z paliwa tego wytrąca się parafina, blokująca m.in. filtr paliwa. Jeżeli w baku diesla znajduje się letnie paliwo problemy mogą się pojawić już przy temperaturze 0°C. Nieodpowiedni olej napędowy może uniemożliwić uruchomienie silnika.

Jeżeli paliwo nie spełnia określonych parametrów i na przykład uszkodziło silnik - kierowca powinien złożyć reklamację u właściciela stacji, okazując dowód zakupu. Gdy nie zgodzi się on z naszym żądaniem, możemy dochodzić swoich praw na drodze sądowej, korzystając z bezpłatnej pomocy rzeczników konsumentów - zaznacza UOKiK.

Wszelkie zastrzeżenia dotyczące oznakowania, ale także jakości i bezpieczeństwa produktów można zgłaszać w wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas