Nowy sposób karania kierowców. Posypią się mandaty po 4000 zł

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego chce, by 500 przejazdów kolejowych klasy D w Polsce objętych było systemem automatycznego monitoringu rejestrującym ignorowanie przez kierowców znaków Stop i czerwonego światła
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego chce, by 500 przejazdów kolejowych klasy D w Polsce objętych było systemem automatycznego monitoringu rejestrującym ignorowanie przez kierowców znaków Stop i czerwonego światłaPiotr KamionkaReporter

Więcej wypadków na niestrzeżonych przejazdach kolejowych

Ta sytuacja wymaga pilnej poprawy. Wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych to wciąż jedne z najczęściej występujących zdarzeń w systemie kolejowym. Są one zagrożeniem nie tylko dla kierowców i pieszych, ale także dla maszynistów, obsługi pociągu i pasażerów - stwierdził prezes Urzędu Transportu Kolejowego - Ignacy Góra.
Dlatego wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i PKP Polskimi Liniami Kolejowymi dążymy do tego, aby przynajmniej na 500 przejazdach kolejowo-drogowych kat. D w Polsce wdrożyć nowoczesne systemy monitorujące i automatycznie rejestrujące niebezpieczne zachowanie kierowców
powiedział Ignacy Góra, Prezes UTK.

500 fotoradarów na przejazdach kolejowych. Ambitny plan UTK

  • natężenie ruchu na danym przejeździe,
  • wyposażone nie przejazdu w znak STOP,
  • kąt skrzyżowania z drogą,
  • rodzaj zarządcy drogi,
  • sąsiedztwo przejazdu (np. szkoła, przedszkole),
  • występowanie wypadków na danym przejeździe.

Kiedy "fotopułapki" na przejazdach kolejowych? Potrzebna decyzja ministra

"Fotopułapki" na przejazdach kolejowych. W tych miejscach już działa system "red light"

  • na ul. Szczecińskiej i ul. Średzkiej we Wrocławiu,
  • na ul. Cyrulików w warszawskim Rembertowie,
  • na ul. Piłsudskiego w Radomsku w woj. łódzkim.

Jakie mandaty na przejazdach kolejowych?

  • Naruszenie przez kierującego pojazdem zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone;
  • Naruszenie przez kierującego pojazdem na przejeździe kolejowym zakazu wjazdu za sygnalizator przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, lub za inne urządzenie nadające te sygnały;
  • Naruszenie przez kierującego pojazdem zakazu wjeżdżania na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy.
Rondo Solidarności w Nowym Sączu Krzysztof MocekINTERIA.PL