Kierowca na szóstkę
Spośród wszystkich kierowców biorących udział w wypadkach drogowych aż jedną piątą stanowią młodzi kierowcy, czyli osoby w wieku 18-24 lat. Oni też są najliczniejszą grupą ofiar wszystkich wypadków. Aby zmienić tę tragiczną statystykę, Renault Polska rozpoczyna akcję edukacyjną "Kierowca na szóstkę".
Patronat nad akcją sprawuje Komenda Główna Policji oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Problem młodych kierowców, określany jako "young driver's problem", uznawany jest, obok przekraczania prędkości i jazdy po użyciu alkoholu, za jeden z najpoważniejszych czynników odziaływujących na stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Młodych kierowców cechuje brawura i przecenianie własnych umiejętności w kierowaniu pojazdami. Dlatego specjaliści od wypadków drogowych są jednomyślni - bezpieczna jazda samochodem to przede wszystkim kwestia charakteru: największe rezerwy bezpieczeństwa tkwią w zakresie zachowania kierowcy podczas jazdy.
Dlatego właśnie akcja "Kierowca na szóstkę" zbudowana jest wokół pozytywnej osobowości kierowcy. Jej celem, obok efektywnego wychowania do uczestnictwa w ruchu drogowym, jest także stworzenie atrakcyjnego wzorca opanowanego i rozważnego kierowcy. Akcja Kierowca na szóstkę to kolejny etap działań Renault Polska na rzecz poprawienia bezpieczeństwa na drogach. W ciągu ostatnich dziewięciu lat nakłady Renault Polska na akcje i programy edukacyjne wyniosły 5 milionów złotych! Jednym z naszych największych przedsięwzięć jest program edukacyjny „Droga i ja”, który jest skierowany do szkół podstawowych. Teraz, poprzez akcję "Kierowca na szóstkę" chcielibyśmy dotrzeć do osób nieco starszych.
Obie akcje łączy aspekt edukacyjny oparty na dialogu. Wierzymy, że zachęcenie młodych ludzi do świadomego i aktywnego włączenia się w poprawę poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach, przyniesie efekty - powiedział Philippe Jombart, prezes Renault Polska.
Polska jest drugim po Niemczech krajem w Europie, w którym Renault organizuje akcję skierowaną do początkujących kierowców. Głównym zadaniem akcji "Kierowca na szóstkę" jest propagowanie spokojnej i opanowanej osobowości kierowcy oraz współpracy i tolerancji w ruchu drogowym. Akcja składa się z dwóch elementów: ogólnopolskiego konkursu "Kierowca na szóstkę" oraz testu, którego celem jest zbadanie zależności pomiędzy osobowością kierowcy a jego zachowaniami na drodze.
Akcja "Kierowca na szóstkę" jest organizowana we współpracy z Komendą Główną Policji, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ministerstwie Infrastruktury, Polskim Związkiem Automobilowym oraz Ideą. Patronami medialnymi akcji są RMF FM oraz Auto Świat, Newsweek, Cityboard i TVN.
Więcej informacji znajdziecie na www.kierowcanaszostke.com.pl