Ford nie wierzy w szkoły jazdy. Przeszkolili 300 osób w jeden dzień
O bezpieczeństwie nigdy za wiele. Najlepiej wie o tym producent spod znaku niebieskiego owalu, który od 7 lat organizuje w Polsce bezpłatne szkolenia dla młodych kierowców. Wszystko po to, by u osób zaczynających przygodę z motoryzacją, zbudować pewność siebie i wyrobić za "kółkiem" właściwe nawyki. Szkolenie "Ford Driving Skills For Life" przeszło w Polsce ponad 4000 kierowców.
Szkolenia "Ford Driving Skills For Life" (DSFL) zostały stworzone z myślą o młodych kierowcach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Program od blisko 20 lat realizowany jest w ramach kampanii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Od 2013 roku takie szkolenia są organizowane w Europie - przez ten czas na Starym Kontynencie przeszkolono już 50 tys. młodych osób. W Polsce cykl szkoleń wystartował w 2016 roku - przez siedem lat kurs DSFL ukończyło ponad 4000 świeżo upieczonych kierowców.
Siódma edycja szkoleń DSFL odbyła się 3 i 4 czerwca pod Polsat Plus Arena w Gdańsku. W ciągu dwóch dni doświadczeni instruktorzy przeszkolili 300 kierowców, dokładając swoją cegiełkę do zmniejszenia liczby śmiertelnych wypadków na polskich drogach. Głównym celem szkoleń jest przekazanie najmłodszym kierowcom informacji oraz dostarczenie praktycznych umiejętności, których nie mieli szansy nabyć podczas podstawowego kursu na prawo jazdy. W bezpłatnych szkoleniach wzięły osoby w wieku od 18-24 lat, czyli takie, które mają najkrótszy staż za "kółkiem".
Każda z przeszkolonych grup w ramach DSFL odbyła zajęcia teoretyczne i praktyczne, które skupiały się na rozpoznawaniu zagrożeń, kontrolowaniu prędkości, panowaniu nad pojazdem i przeciwdziałaniu rozpraszaniu uwagi. Z uwagi na rosnącą popularność hulajnóg elektrycznych, instruktorzy Forda poruszali z młodymi kierowcami także kwestie pieszych, rowerzystów, użytkowników hulajnóg oraz urządzeń transportu osobistego (UTO).
Udział w tym szkoleniu był również okazją do zapoznania się z gamą modelowa producenta. Szkolenia praktyczne przeprowadzono za kierownicą elektrycznego Forda Mustanga Mach-E, sportowego Forda Focusa ST i Pumy ST, a także ich cywilnych odmian.