Volkswagen Golf GTI - pierwsza jazda

Kolejna generacja powstała na modułowej platformie MQB i, mimo większych wymiarów karoserii, jest o 42 kg lżejsza od poprzedniej (masa własna od 1276 do 1317 kg).
Kolejna generacja powstała na modułowej platformie MQB i, mimo większych wymiarów karoserii, jest o 42 kg lżejsza od poprzedniej (masa własna od 1276 do 1317 kg).Volkswagen
Ergonomia i jakość – wzorowe. Sportowe akcenty – w ograniczonej dawce. Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, a dźwignię zmiany biegów zamocowano wyżej niż w poprzedniku. Skrzynia DSG błyskawicznie żongluje przełożeniami, ale i ręczna pracuje bardzo przyjemnie.
Ergonomia i jakość – wzorowe. Sportowe akcenty – w ograniczonej dawce. Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, a dźwignię zmiany biegów zamocowano wyżej niż w poprzedniku. Skrzynia DSG błyskawicznie żongluje przełożeniami, ale i ręczna pracuje bardzo przyjemnie.Volkswagen

Volkswagen Golf GTI - pierwsza jazda

Wariant Perofrmance ma komplet chłodzonych tarcz o większej średnicy (z przodu 34 zamiast 31 cm, z tyłu – 31 wobec 30 cm).
Wariant Perofrmance ma komplet chłodzonych tarcz o większej średnicy (z przodu 34 zamiast 31 cm, z tyłu – 31 wobec 30 cm).Volkswagen
Silnik: 2.0 TSI, GTI: 220 KM, GTI Performance: 230 KM
Silnik: 2.0 TSI, GTI: 220 KM, GTI Performance: 230 KMVolkswagen
Fotele zapewniają niezawodne podparcie i mają szeroki zakres regulacji. Tradycyjnie dla wersji GTI, zdobi je tapicerka w kratkę.
Fotele zapewniają niezawodne podparcie i mają szeroki zakres regulacji. Tradycyjnie dla wersji GTI, zdobi je tapicerka w kratkę.Volkswagen
Z tyłu Golfa GTI można rozpoznać po LED-owych lampach.
Z tyłu Golfa GTI można rozpoznać po LED-owych lampach.Volkswagen
Kolejna generacja powstała na modułowej platformie MQB i, mimo większych wymiarów karoserii, jest o 42 kg lżejsza od poprzedniej (masa własna od 1276 do 1317 kg).
Kolejna generacja powstała na modułowej platformie MQB i, mimo większych wymiarów karoserii, jest o 42 kg lżejsza od poprzedniej (masa własna od 1276 do 1317 kg).Volkswagen
Wraz z GTI debiutuje system multimedialny z dostępem do internetu (np. Google Street View) oraz 400-watowe nagłośnienie Dynaudio.
Wraz z GTI debiutuje system multimedialny z dostępem do internetu (np. Google Street View) oraz 400-watowe nagłośnienie Dynaudio.Volkswagen
Ergonomia i jakość – wzorowe. Sportowe akcenty – w ograniczonej dawce. Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, a dźwignię zmiany biegów zamocowano wyżej niż w poprzedniku. Skrzynia DSG błyskawicznie żongluje przełożeniami, ale i ręczna pracuje bardzo przyjemnie.
Ergonomia i jakość – wzorowe. Sportowe akcenty – w ograniczonej dawce. Konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, a dźwignię zmiany biegów zamocowano wyżej niż w poprzedniku. Skrzynia DSG błyskawicznie żongluje przełożeniami, ale i ręczna pracuje bardzo przyjemnie.Volkswagen

Historia Golfa GTI

1991 r. - „trójka” GTI jako pierwsza oferowana była także z turbodieslem. Moc: 110-150 KM.
1991 r. - „trójka” GTI jako pierwsza oferowana była także z turbodieslem. Moc: 110-150 KM.Volkswagen
1998 r. - Golf IV GTI – po raz pierwszy z benzynowym silnikiem turbo. Moc: od 115 do 180 KM.
1998 r. - Golf IV GTI – po raz pierwszy z benzynowym silnikiem turbo. Moc: od 115 do 180 KM.Volkswagen
2009 r. - Golf VI GTI był blisko spokrewniony z poprzednikiem. Pod maską – silniki o mocy 210-235 KM.
2009 r. - Golf VI GTI był blisko spokrewniony z poprzednikiem. Pod maską – silniki o mocy 210-235 KM.Volkswagen
1984 r. - druga generacja otrzymała z czasem 16-zaworowy silnik. Moc: od 107 do 139 KM.
1984 r. - druga generacja otrzymała z czasem 16-zaworowy silnik. Moc: od 107 do 139 KM.Volkswagen
1976 r. - lekki i szybki Golf GTI miał być początkowo jedynie serią limitowaną. Moc: 110-112 KM.
1976 r. - lekki i szybki Golf GTI miał być początkowo jedynie serią limitowaną. Moc: 110-112 KM.Volkswagen
2004 r. - w „piątce” zadebiutował silnik TSI (200 KM). Na 30-lecie modelu – wersja o mocy 230 KM.
2004 r. - w „piątce” zadebiutował silnik TSI (200 KM). Na 30-lecie modelu – wersja o mocy 230 KM.Volkswagen

Zobacz również:

    Mechaniczna szpera

    Nowością w Golfie GTI – zarezerwowaną dla wersji Performance – jest mechaniczna blokada dyferencjału z elektronicznym sterowaniem. W razie poślizgu jednego z przednich kół kieruje ona moment obrotowy do drugiego, o lepszej trakcji.
    Nowością w Golfie GTI – zarezerwowaną dla wersji Performance – jest mechaniczna blokada dyferencjału z elektronicznym sterowaniem. W razie poślizgu jednego z przednich kół kieruje ona moment obrotowy do drugiego, o lepszej trakcji.Volkswagen

    W ciągu 37 lat sześć pokoleń Golfa GTI znalazło łącznie 1,9 mln nabywców

    Z lewej strony - Volkswagen Golf GTI I, z prawej - Volkswagen Golf GTI VII.
    Z lewej strony - Volkswagen Golf GTI I, z prawej - Volkswagen Golf GTI VII.Volkswagen

    Dane techniczne: Volkswagen Golf GTI (1976 r.)

    Wersja
    GTI (1976 r.)
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1588 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    Moc maksymalna
    110 KM/6100
    Maksymalny moment obrotowy
    141 Nm/5000
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    182 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,0 s
    Zużycie paliwa w l/100 km*
    8,0
    Cena
    13 850 DM
    *cykl mieszany

    Dane techniczne: Volkswagen Golf GTI

    Wersja
    GTI
    GTI Performace
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    220 KM/4500
    230 KM/4700
    Maksymalny moment obrotowy
    350 Nm/1500
    350 Nm/1500
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    246 (244) km/h
    250 (248) km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,5 s
    6,4 s
    Zużycie paliwa w l/100 km*
    6,0 (6,4)
    6,0 (6,5)
    Cena
    107 390 zł
    111 390 zł
    *cykl mieszany; w nawiasach dane dla wersji z DSG