​Skoda Kamiq. W Polsce szybko stanie się "Kamykiem"

Kodiaq... Karoq... Po dwóch bardzo dobrze przyjętych przez rynek SUV-ach Skody przyszedł czas na następny model z tej samej serii, z literą K na początku i q na końcu. To Kamiq, który u nas zapewne szybko stanie się "Kamykiem". Wiemy już o nim sporo, teraz przyszedł czas na pierwsze jazdy. Tzw. prezentację dynamiczną najnowszej nowości czeskiej marki zorganizowano na pograniczu Szwajcarii, Francji i Niemiec. Wrażenia już wkrótce!

Skoda Kamiq
Skoda KamiqINTERIA.PL
Skoda Kamiq na filmie 

Kamiq spośród wymienionej wyżej trójki jest samochodem najmniejszym, co nie znaczy, że zalicza się do maluchów. Mierzy bądź co bądź 424 cm długości. Jest dłuższy i szerszy od swojego rodzinnego odpowiednika spod znaku Volkswagena, czyli modelu T-Cross. Przewyższa go również, i to aż o 10 cm, rozstawem osi, wynoszącym solidne 265,1 cm. Bagażnik pomieści bazowo 400 litrów walizek.

Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia

Kodiaq... Karoq... Po dwóch bardzo dobrze przyjętych przez rynek SUV-ach Skody przyszedł czas na następny model z tej samej serii, z literą K na początku i q na końcu. To Kamiq, który u nas zapewne szybko stanie się "Kamykiem". Wiemy już o nim sporo, teraz przyszedł czas na pierwsze jazdy. Tzw. prezentację dynamiczną najnowszej nowości czeskiej marki zorganizowano na pograniczu Szwajcarii, Francji i Niemiec.

Nowa skoda pełni wpisuje się w modowe trendy współczesnej motoryzacji. Ma podwyższone nadwozie (o 10 cm ponad Scalę), zwiększony prześwit (17 cm; Scala - 13,5), za jego kierownicą siedzi się wyżej niż w klasycznych hatchbackach, sedanach czy kombi.  
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Kamiq jest obecnie oferowany tylko z jednym silnikiem - turbodoładowaną, trzycylindrową jednostką benzynową w dwóch wariantach mocy. W Polsce jego ceny zaczynają się od kwoty 67 150 zł. Za takie pieniądze otrzymamy pojazd z 95-konnym silnikiem, manualną, pięciobiegową przekładnią i w podstawowej wersji wyposażenia Active (najtańsza Scala jest tylko o 50 zł droższa, ale ma pod maską o 20 KM więcej i skrzynię sześciobiegową).  
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Kamiq wygląda niebanalnie, jest samochodem nowoczesnym, na liście jego wyposażenia widnieje wiele ciekawych pozycji.  
Zapewne zdecydowanie większym powodzeniem klienteli cieszyć się będzie odmiana 1.0 TSI 115 KM 6M Ambition za 77 000 zł, m.in. z alufelgami, kamerą cofania i skórzaną, wielofunkcyjną kierownicą.  
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Kamiq spośród wymienionej wyżej trójki jest samochodem najmniejszym, co nie znaczy, że zalicza się do maluchów. Mierzy bądź co bądź 424 cm długości. Jest dłuższy i szerszy od od swojego rodzinnego odpowiednika spod znaku Volkswagena, czyli modelu T-Cross. Przewyższa go również, i to aż o 10 cm, rozstawem osi, wynoszącym solidne 265,1 cm. Bagażnik pomieści bazowo 400 litrów walizek. Po położeniu oparcia tylnej kanapy pojemność kufra wzrasta do 1395 l.  
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Tym bardziej, że obecnie za symboliczną złotówkę można do niej dołożyć pakiet Comfort (komplet czujników parkowania, automatyczna klimatyzacja, radio Bolero z 8-calowym ekranem i funkcją Smartlink, bardziej przyciemniane szyby). 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 
Auto zostało posadowione na płycie podłogowej MQB i jest technicznie blisko spokrewnione z inną nowalijką znad Wełtawy, czyli kompaktową Scalą.  
Skoda Kamiq. Pierwsza jazda. Zdjęcia 

Po położeniu oparcia tylnej kanapy pojemność kufra wzrasta do 1395 l. Auto zostało posadowione na płycie podłogowej MQB i jest technicznie blisko spokrewnione z inną nowalijką znad Wełtawy, czyli kompaktową Scalą.

Skoda Kamiq 

Kamiq jest obecnie oferowany tylko z jednym silnikiem - turbodoładowaną, trzycylindrową jednostką benzynową w dwóch wariantach mocy. W Polsce jego ceny zaczynają się od kwoty 67 150 zł. Za takie pieniądze otrzymamy pojazd z 95-konnym silnikiem, manualną, pięciobiegową przekładnią i w podstawowej wersji  wyposażenia Active (najtańsza Scala jest tylko o 50 zł droższa, ale ma pod maską o 20 KM więcej i skrzynię sześciobiegową).

Skoda KamiqINTERIA.PL

Zapewne zdecydowanie większym powodzeniem klienteli cieszyć się będzie odmiana 1.0 TSI 115 KM 6M Ambition za 77 000 zł, m.in. z alufelgami, kamerą cofania i skórzaną, wielofunkcyjną kierownicą. Tym bardziej, że obecnie za symboliczną złotówkę można do niej dołożyć pakiet Comfort (komplet czujników parkowania, automatyczna klimatyzacja, radio Bolero z 8-calowym ekranem i funkcją Smartlink, bardziej przyciemniane szyby).

Skoda Kamiq

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Kamiq  wygląda niebanalnie, jest samochodem nowoczesnym, na liście jego wyposażenia widnieje wiele ciekawych pozycji. W pełni wpisuje się w modowe trendy współczesnej motoryzacji. Ma podwyższone nadwozie (o 10 cm ponad Scalę), zwiększony prześwit (17 cm; Scala - 13,5), za jego kierownicą siedzi się wyżej niż w klasycznych hatchbackach, sedanach czy kombi. Jednak czy z ledwie trzycylindrowym benzyniakiem i napędem wyłącznie na jedną oś, zasługuje, tak jak chciałby producent, na pełnoprawne zaliczenie go do segmentu SUV-ów? Właśnie to sprawdzamy...

Skoda Kamiq - premiera w GenewieInteria.tv
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas