Nowy mieszczuch Forda
W rodzinie niewielkich samochodów miejskich Forda narodziło się nowe dziecko. Rodzice dali mu na imię Fusion, gdyż doskonale wtapia się w otoczenie. Jest to niemal jednobryłowy pojazd zaliczany do segmentu UAV (Urban Activity Vehicle - miejski samochód wielofunkcyjny), który łączy w sobie cechy minivana i auta SUV. Głównymi atutami Forda Fusion, są podobnie, jak u zaprezentowanego niedawno konkurenta - Opla Merivy niewielkie wymiary zewnętrzne, a całkiem pakowne wnętrze. TUTAJ zdjęcia Forda Fusion.
Fusion oferuje swoim nabywcom cechy idealnego samochodu miejskiego. Ma przestronne wnętrze, które może pomieścić całą rodzinę, niewielkie wymiary zewnętrzne ułatwiające parkowanie i poruszanie się po ciasnych uliczkach, gwarantuje wysokie standardy bezpieczeństwa, komfort, wysoko umieszczoną pozycję kierowcy, co poprawia widoczność oraz ekonomiczność. Nowoczesna stylistyka nadwozia i przestronne wnętrze może odpowiadać bardzo wielu różnym typom odbiorców. Ford kieruje jednak swój pojazd do młodych rodzin mieszkających w miastach, dla których sprytny, niewielki, niedrogi i funkcjonalny samochód jest rozwiązaniem codziennych problemów z komunikacją.
Wymiary zewnętrzne Forda Fusion (4020 mm długość, 1708 mm szerokość i 1503 mm wysokość) zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czteroosobowej rodziny, psa i ich bagażu. Samochód posiada bagażnik o pojemności 337 litrów, który może zostać powiększony poprzez złożenie tylnych siedzeń. Można je podzielić w stosunku 60/40 i położyć zupełnie płasko z podłogą.
Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa inteligentny system ochrony. W jego skład wchodzą dwustopniowe poduszki powietrzne z przodu, wzmocniona konstrukcja nadwozia, trzystopniowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich pięciu siedzeniach oraz opcjonalnie montowane poduszki boczne i kurtynowe poduszki okienne rozciągające się na całą długość wnętrza od słupków A do C.
Do napędu Forda Fusion przygotowano trzy silniki. Pierwszym z nich jest lekka, aluminiowa jednostka wysokoprężna 1.4 Duratorq TDCi pracująca w systemie common-rail. Dysponuje ona mocą 68 KM i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm. Da kolejne napędy to 16-zaworowe benzynowe silniki Duratec wykorzystywane już w Focusie i w nowej Fieście. Pierwszy o pojemności 1,4 litra dysponuje mocą 80 KM, drugi z pojemności 1,6 litra osiąga moc 100 KM.