Mini - sukcesor

Kiedy ponad czterdzieści lat temu projektant samochodów, niejaki Alec Issigonis tworzył pierwsze brytyjskie mini miał to być pojazd przeznaczony dla szerokich mas użytkowników. Stało się zgodnie z założeniami. Na dodatek mini zyskało miano pojazdu nieomal kultowego. Mały, ciekawy stylizacyjnie, funkcjonalny i stosunkowo niedrogi samochód zdobył dużą popularność i pozyskał masowego odbiorcę.

Mini - sukcesor
Mini - sukcesorINTERIA.PL
INTERIA.PL

Akcenty retro w wyglądzie mini'2001 to przede wszystkim kształt przedniej atrapy, okrągłe reflektory oraz praktycznie nie zmienione w kształcie lampy tylne. Pewne powtórzenia spotkać można także w kokpicie autka. Okrągłe wskaźniki umieszczono centralnie, na tablicy przyrządów zastosowano chromowe wstawki. Tablica przyrządów nowego mini to zresztą udane połączenie współcześnie stosowanych materiałów z designem jaki obowiązywał przed czterdziestu laty.

INTERIA.PL

Jak na samochód XXI wieku przystało, nowe mini oferuje wiele patentów, które zaliczyć należy do ostatnich osiągnięć w dziedzinie motoryzacji. Są to między innymi poduszki powietrzne (w liczbie sześciu), automatyczna klimatyzacja, wysokiej klasy sprzęt audio oraz systemy: nawigacji, ABS i DSC. Oczywiście takie udogodnienia jak: elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz obsługiwany pilotem zamek centralny to w mini standard.

Najsłabszy silnik montowany w mini (pojemność 1,6 litra) dysponuje mocą 90 KM, najmocniejszy, montowany w wersji cooper S z analogicznej pojemności 1.6, tyle że przy zastosowaniu turbosprężarki osiąga moc 165 KM.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas