Megane z "plecakiem"

"Pięcioosobowa" familia megane powiększyła się ostatnio. Najmłodszym członkiem rodziny został renault megane w wersji kombi, czyli grandtour. To klasyczne kombi . Ładne, w miarę solidnie wykonane, pakowne i zwarte. Słowem takie, o jakim marzą właściciele małych firm, dostawcy drobnicy i zwolennicy rodzinnych wypraw poza miasto. Przy tym funkcjonalne i przydatne. "Twarz" nowego kombi to "twarz" żywcem zdjęta z modelu hatchback i sedan (classic). Ta sama zmodernizowana, podzielona na dwie części atrapa, te same "migdałowate" reflektory, ten sam zderzak przedni. Za to dłuższa o 30 centymetrów karoseria (4437/1698/1420 mm) z zabudowanym, jak na klasyczne kombi przystało, bagażnikiem.

Megane z "plecakiem"
Megane z "plecakiem"INTERIA.PL

Kokpit kombi to, podobnie jak przyjęta linia stylizacji nadwozia, powtórka z modelów hatchback i sedan. Ta sama kipiąca nadmiarem plastiku, choć funkcjonalna i czytelna tablica przyrządów, te same fotele i elementy wyposażenia. O tym jak daleko sięgać będzie bogactwo i liczba "bajerów" zamontowanych we wnętrzu kombi decyduje wersja samochodu. Tak czy inaczej każda z odmian megane grandtour może pochwalić się solidnością wykończenia i wyposażenia na miarę samochodu segmentu C. Nie brak tutaj poduszek powietrznych, wspomagania układu kierowniczego, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek, regulowanej kolumny kierownicy, aktywnych zagłówków z przodu, trzech zagłówków z tyłu i pięciu pasów bezpieczeństwa. W opcji oczywiście klimatyzacja oraz poduszki boczne.

W tak istotnej dla samochodu kombi kwestii zawieszenia renault megane grandtour prezentuje sprawdzone rozwiązania. Tak więc z przodu kolumny Mc Phersona stabilizator oraz wentylowane hamulce tarczowe, z tyłu zaś zespolona oś kierująca stabilizator i hamulce bębnowe.

Pod maską megane kombi montowane są trzy rodzaje silników (tylko dwa dostępne w Polsce). Benzynowe: (1.4 16V o mocy 95KM, 1.6 16V o mocy 107 KM) oraz 1,9-litrowy, turbodoładowywany diesel o mocy 98 KM. Najbardziej popularna i ciesząca się największym wzięciem jednostka napędowa (1,6 16V) posiada pojemność skokową 1598 cm sześc., maksymalną moc 107 KM przy 5750 obr./min, oraz maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr./min. Grandtour wyposażony w ten rodzaj silnika od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w ciągu 11,4 sekundy, osiąga szybkość maksymalną 193 km/godz. oraz zużywa średnio 7,2 litra benzyny na każde sto przejechanych kilometrów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas