Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda

Zmieniony przód i tył nadwozia oraz oszczędny, 3-cylindrowy silnik diesla. Dzięki liftingowi miejski model Hyundaia ma większe szanse na rynku.

Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz.
Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz.Motor

Trzy lata obecności modelu na rynku, zwłaszcza w klasie aut miejskich, to dużo. Dlatego Hyundai postanowił odmłodzić i20. Zmieniono przód i tył, z boku auto jest prawie nie do odróżnienia od poprzednika. Stylistyka nawiązuje do większego modelu i30, a płaskie reflektory o nieregularnych kształtach i nowy, sześciokątny grill nadają autu wesołego wyglądu.Lepsza jakośćW środku jest dużo miejsca z przodu i zdecydowanie mniej z tyłu - jak to w autach miejskich. Kokpit jest bardzo czytelny, instynktownie trafia się na odpowiednie przyciski. Co więcej, w odróżnieniu od poprzedniego modelu, wnętrze zostało wykonane z niezłych materiałów. Auto otrzymało też kilka rozwiązań z klasy wyższej: światła LED do jazdy dziennej, sensor deszczu, automatyczne światła, a za dopłatą system bezkluczykowy i układ start/stop. Oryginalnie wygląda też ekran kamery cofania wbudowany w lusterko wsteczne. Nowy Hyundai i20 oferowany będzie w 10 kolorach nadwozia, z nowymi wzorami tapicerki i felg, a kierowca otrzyma na niego 5 lat gwarancji.Hyundai i20 oferuje cztery silniki do wyboru. Dwa benzynowe 1.2/85 KM i 1.4/100 KM oraz dwa turbodiesle 1.4/90 KM i 1.1/75 KM. Ten ostatni to trzycylindrowa jednostka, charakteryzująca się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Głównie do miastaNowy i20 najlepiej czuje się w mieście. Wspomaganie elektryczne i duże szyby ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych ulicach, a kamera cofania pomaga przy parkowaniu. Najlepiej sprawdzi się tu podstawowy silnik benzynowy - jest wystarczająco dynamiczny. Auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, dzięki czemu prowadzi się przewidywalnie, nawet przy szybkiej jeździe. Podróżowanie po autostradzie z prędkością 140 km/h nie męczy specjalnie ani kierowcy ani samochodu. Nieco gorzej wypada komfort jazdy po drogach o gorszej nawierzchni a także przeciętne wyciszenie kabiny. Auto okazuje się stosunkowo głośne, i to zarówno z silnikami diesla, jak i benzynowymi.

Hyundai i20 po faceliftingu

Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Przyzwoity jak na auto miejskie bagażnik - 295 l. Kanapa jest dzielona i składana, a wysoko podnoszona klapa ułatwia załadunek.Motor
Fotele są dość twarde - raczej do miasta niż na długie trasy.Motor
Kokpit przypomina ten z poprzedniego modelu, ale jakość materiałów jest zdecydowanie lepsza. Ergonomia bez zarzutu.Motor
Obraz z kamery cofania wyświetlany jest w lusterku wstecznym. Obiektyw znajduje się na pokrywie bagażnika.Motor
Z boku samochód wygląda prawie identycznie jak poprzednik, ale zmienione zderzaki z przodu i z tyłu spowodowały jego wydłużenie o 5,5 cm. Motor
Oryginalny, sześciokątny grill i bardziej płaskie reflektory, czyli nowa "twarz" Hyundaia i20.Motor

Andrzej Bieńkowski

Dane techniczne: Hyundai i20 po faceliftingu

Wersja
1.2 16V
1.4 16V
1.1 CRDi
1.4 CRDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1248 cm3
1396 cm3
1120 cm3
1396 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
85 KM/6000
100 KM/5500
75 KM/4000
90 KM/4000
Maks. moment obrotowy
120 Nm/4000
137 Nm/4200
180 Nm/1750
220 Nm/1500
Osiągi
Prędkość maksymalna
168 km/h
181 km/h
168 km/h
174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,7 s
11,6 s
15,7 s
13,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,1/4,2/4,9
7,0/4,2/5,2
4,6/3,4/3,8
4,9/3,6/4,1