Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda

Zmieniony przód i tył nadwozia oraz oszczędny, 3-cylindrowy silnik diesla. Dzięki liftingowi miejski model Hyundaia ma większe szanse na rynku.

Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz.
Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz.Motor

Trzy lata obecności modelu na rynku, zwłaszcza w klasie aut miejskich, to dużo. Dlatego Hyundai postanowił odmłodzić i20. Zmieniono przód i tył, z boku auto jest prawie nie do odróżnienia od poprzednika. Stylistyka nawiązuje do większego modelu i30, a płaskie reflektory o nieregularnych kształtach i nowy, sześciokątny grill nadają autu wesołego wyglądu.Lepsza jakośćW środku jest dużo miejsca z przodu i zdecydowanie mniej z tyłu - jak to w autach miejskich. Kokpit jest bardzo czytelny, instynktownie trafia się na odpowiednie przyciski. Co więcej, w odróżnieniu od poprzedniego modelu, wnętrze zostało wykonane z niezłych materiałów. Auto otrzymało też kilka rozwiązań z klasy wyższej: światła LED do jazdy dziennej, sensor deszczu, automatyczne światła, a za dopłatą system bezkluczykowy i układ start/stop. Oryginalnie wygląda też ekran kamery cofania wbudowany w lusterko wsteczne. Nowy Hyundai i20 oferowany będzie w 10 kolorach nadwozia, z nowymi wzorami tapicerki i felg, a kierowca otrzyma na niego 5 lat gwarancji.Hyundai i20 oferuje cztery silniki do wyboru. Dwa benzynowe 1.2/85 KM i 1.4/100 KM oraz dwa turbodiesle 1.4/90 KM i 1.1/75 KM. Ten ostatni to trzycylindrowa jednostka, charakteryzująca się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Głównie do miastaNowy i20 najlepiej czuje się w mieście. Wspomaganie elektryczne i duże szyby ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych ulicach, a kamera cofania pomaga przy parkowaniu. Najlepiej sprawdzi się tu podstawowy silnik benzynowy - jest wystarczająco dynamiczny. Auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, dzięki czemu prowadzi się przewidywalnie, nawet przy szybkiej jeździe. Podróżowanie po autostradzie z prędkością 140 km/h nie męczy specjalnie ani kierowcy ani samochodu. Nieco gorzej wypada komfort jazdy po drogach o gorszej nawierzchni a także przeciętne wyciszenie kabiny. Auto okazuje się stosunkowo głośne, i to zarówno z silnikami diesla, jak i benzynowymi.

Hyundai i20 po faceliftingu

Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Przyzwoity jak na auto miejskie bagażnik - 295 l. Kanapa jest dzielona i składana, a wysoko podnoszona klapa ułatwia załadunek.Motor
Fotele są dość twarde - raczej do miasta niż na długie trasy.Motor
Kokpit przypomina ten z poprzedniego modelu, ale jakość materiałów jest zdecydowanie lepsza. Ergonomia bez zarzutu.Motor
Obraz z kamery cofania wyświetlany jest w lusterku wstecznym. Obiektyw znajduje się na pokrywie bagażnika.Motor
Z boku samochód wygląda prawie identycznie jak poprzednik, ale zmienione zderzaki z przodu i z tyłu spowodowały jego wydłużenie o 5,5 cm. Motor
Oryginalny, sześciokątny grill i bardziej płaskie reflektory, czyli nowa "twarz" Hyundaia i20.Motor

Andrzej Bieńkowski

Wersja
1.2 16V
1.4 16V
1.1 CRDi
1.4 CRDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1248 cm3
1396 cm3
1120 cm3
1396 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R3/12
R4/16
Moc maksymalna
85 KM/6000
100 KM/5500
75 KM/4000
90 KM/4000
Maks. moment obrotowy
120 Nm/4000
137 Nm/4200
180 Nm/1750
220 Nm/1500
Osiągi
Prędkość maksymalna
168 km/h
181 km/h
168 km/h
174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,7 s
11,6 s
15,7 s
13,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,1/4,2/4,9
7,0/4,2/5,2
4,6/3,4/3,8
4,9/3,6/4,1
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas