Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda
Zmieniony przód i tył nadwozia oraz oszczędny, 3-cylindrowy silnik diesla. Dzięki liftingowi miejski model Hyundaia ma większe szanse na rynku.
Trzy lata obecności modelu na rynku, zwłaszcza w klasie aut miejskich, to dużo. Dlatego Hyundai postanowił odmłodzić i20. Zmieniono przód i tył, z boku auto jest prawie nie do odróżnienia od poprzednika. Stylistyka nawiązuje do większego modelu i30, a płaskie reflektory o nieregularnych kształtach i nowy, sześciokątny grill nadają autu wesołego wyglądu.Lepsza jakośćW środku jest dużo miejsca z przodu i zdecydowanie mniej z tyłu - jak to w autach miejskich. Kokpit jest bardzo czytelny, instynktownie trafia się na odpowiednie przyciski. Co więcej, w odróżnieniu od poprzedniego modelu, wnętrze zostało wykonane z niezłych materiałów. Auto otrzymało też kilka rozwiązań z klasy wyższej: światła LED do jazdy dziennej, sensor deszczu, automatyczne światła, a za dopłatą system bezkluczykowy i układ start/stop. Oryginalnie wygląda też ekran kamery cofania wbudowany w lusterko wsteczne. Nowy Hyundai i20 oferowany będzie w 10 kolorach nadwozia, z nowymi wzorami tapicerki i felg, a kierowca otrzyma na niego 5 lat gwarancji.Hyundai i20 oferuje cztery silniki do wyboru. Dwa benzynowe 1.2/85 KM i 1.4/100 KM oraz dwa turbodiesle 1.4/90 KM i 1.1/75 KM. Ten ostatni to trzycylindrowa jednostka, charakteryzująca się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Głównie do miastaNowy i20 najlepiej czuje się w mieście. Wspomaganie elektryczne i duże szyby ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych ulicach, a kamera cofania pomaga przy parkowaniu. Najlepiej sprawdzi się tu podstawowy silnik benzynowy - jest wystarczająco dynamiczny. Auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, dzięki czemu prowadzi się przewidywalnie, nawet przy szybkiej jeździe. Podróżowanie po autostradzie z prędkością 140 km/h nie męczy specjalnie ani kierowcy ani samochodu. Nieco gorzej wypada komfort jazdy po drogach o gorszej nawierzchni a także przeciętne wyciszenie kabiny. Auto okazuje się stosunkowo głośne, i to zarówno z silnikami diesla, jak i benzynowymi.
Hyundai i20 po faceliftingu
Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Andrzej Bieńkowski
Wersja | 1.2 16V | 1.4 16V | 1.1 CRDi | 1.4 CRDi |
Silnik | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1248 cm3 | 1396 cm3 | 1120 cm3 | 1396 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R3/12 | R4/16 |
Moc maksymalna | 85 KM/6000 | 100 KM/5500 | 75 KM/4000 | 90 KM/4000 |
Maks. moment obrotowy | 120 Nm/4000 | 137 Nm/4200 | 180 Nm/1750 | 220 Nm/1500 |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 168 km/h | 181 km/h | 168 km/h | 174 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,7 s | 11,6 s | 15,7 s | 13,5 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 6,1/4,2/4,9 | 7,0/4,2/5,2 | 4,6/3,4/3,8 | 4,9/3,6/4,1 |