Ford Ranger - pierwsza jazda

Nowy Ranger równie dobrze przeprawi się przez błoto i pojedzie po autostradzie.

Ford Ranger jako pierwszy pikap zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Ford Ranger jako pierwszy pikap zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.Motor

Czasy spartańskich pick-upów stworzonych do ciężkiej pracy odchodzą powoli w przeszłość. Najlepszym tego przykładem jest Ford Ranger nowej generacji. Całkowicie nowa konstrukcja bazująca na ramie może być wyposażona w trzy wielkości kabin oraz trzy wysokoprężne silniki o mocach 125-200 KM. Najmocniejsza jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym (470 Nm), jednak słabsza 150-konna radzi sobie podczas jazdy niewiele gorzej, zużywając przy tym mniej paliwa. Najpopularniejsza w Polsce wersja z podwójną kabiną posiada ponad 1100 kg ładowności i może holować przyczepę o masie 3350 kg.

Wnętrze nowego Rangera wykonano z lepszej jakości materiałów niż poprzednika. Znalazło się tu m.in. sterowanie radiem z kierownicy czy kolorowy ekran nawigacji.Ford

Dzięki dużemu prześwitowi, napędowi 4x4 oraz wspomagającym systemom elektronicznym (np. asystent ruszania i zjazdu ze wzniesień) samochód zapewnia dobre właściwości terenowe. W porównaniu do poprzednika, nowy Ranger znacznie lepiej zachowuje się podczas jazdy po asfalcie. Zawieszenie zapewnia pewne prowadzenie w zakrętach, a auto nie jest już tak nadsterowne.

Poprawiły się również warunki podróżowania kierowcy i pasażerów. Samochód może być wyposażony w rozwiązania rodem z aut osobowych, takie jak m.in. automatyczna klimatyzacja, kamera cofania czy system bluetooth. Na uwagę zasługuje fakt, że Ranger jako jedyny pick-up otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Paweł Tyszko

Ford Ranger

Ford Ranger - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

...i schowków – jest ich aż 23! To wynik godny minivana.Ford
Najbardziej cywilna wersja z podwójną kabiną zapewnia swoim pasażerom sporo przestrzeni... Ford
Sześciobiegowa skrzynia współpracuje z reduktorem o przełożeniu 2,48:1.Ford
Wnętrze nowego Rangera wykonano z lepszej jakości materiałów niż poprzednika. Znalazło się tu m.in. sterowanie radiem z kierownicy czy kolorowy ekran nawigacji.Ford
Ford RangerFord
Ford RangerFord
Ford RangerFord
Obraz z kamery cofania pojawia się na monitorze w lusterku wstecznym.Ford
Wersja
2.2 TDCi 125
2.2 TDCi 150
3.2 TDCi
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2198 cm3
2198 cm3
3198 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R5/20
Moc maksymalna
125 KM/3700
150 KM/3700
200 KM/3000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1500
375 Nm/1500
470 Nm/1500
Osiagi
Prędkość maksymalna
175 km/h
175 km/h
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,9 s
12,3 s
10,3 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/śr. w l/100 km)
8,3/7,2/7,6
10,1/7,7/8,5
12,0/8,1/9,5
Cena
119 800 zł
122 600 zł
149 900 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas