Ford Ranger - pierwsza jazda
Nowy Ranger równie dobrze przeprawi się przez błoto i pojedzie po autostradzie.
Czasy spartańskich pick-upów stworzonych do ciężkiej pracy odchodzą powoli w przeszłość. Najlepszym tego przykładem jest Ford Ranger nowej generacji. Całkowicie nowa konstrukcja bazująca na ramie może być wyposażona w trzy wielkości kabin oraz trzy wysokoprężne silniki o mocach 125-200 KM. Najmocniejsza jednostka imponuje potężnym momentem obrotowym (470 Nm), jednak słabsza 150-konna radzi sobie podczas jazdy niewiele gorzej, zużywając przy tym mniej paliwa. Najpopularniejsza w Polsce wersja z podwójną kabiną posiada ponad 1100 kg ładowności i może holować przyczepę o masie 3350 kg.
Dzięki dużemu prześwitowi, napędowi 4x4 oraz wspomagającym systemom elektronicznym (np. asystent ruszania i zjazdu ze wzniesień) samochód zapewnia dobre właściwości terenowe. W porównaniu do poprzednika, nowy Ranger znacznie lepiej zachowuje się podczas jazdy po asfalcie. Zawieszenie zapewnia pewne prowadzenie w zakrętach, a auto nie jest już tak nadsterowne.
Poprawiły się również warunki podróżowania kierowcy i pasażerów. Samochód może być wyposażony w rozwiązania rodem z aut osobowych, takie jak m.in. automatyczna klimatyzacja, kamera cofania czy system bluetooth. Na uwagę zasługuje fakt, że Ranger jako jedyny pick-up otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Paweł Tyszko
Ford Ranger
Ford Ranger - pierwsza jazda (czytaj artykuł)
Wersja | 2.2 TDCi 125 | 2.2 TDCi 150 | 3.2 TDCi |
Silnik | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2198 cm3 | 2198 cm3 | 3198 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R5/20 |
Moc maksymalna | 125 KM/3700 | 150 KM/3700 | 200 KM/3000 |
Maks. moment obrotowy | 320 Nm/1500 | 375 Nm/1500 | 470 Nm/1500 |
Osiagi | |||
Prędkość maksymalna | 175 km/h | 175 km/h | 175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,9 s | 12,3 s | 10,3 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/śr. w l/100 km) | 8,3/7,2/7,6 | 10,1/7,7/8,5 | 12,0/8,1/9,5 |
Cena | 119 800 zł | 122 600 zł | 149 900 zł |