Fetish - wyjątkowe auto z Francji
4 lipca 2001 roku Gilda Pallanca Pastor przejął kontrolę nad jedną z niewielu pozostających na świecie niezależnych marek samochodowych, francuską Venturi. Cele firmy pozostały nie zmienione - projektowanie i konstruowanie prawdziwie sportowego i oryginalnego auta. Teraz po ośmiu miesiącach widać już efekty ciężkich prac. Na salonie w Genewie zaprezentowano bowiem koncepcyjne Venturi Fetish, które ukazuje wizję przyszłości francuskich projektantów. Ten pojazd z aluminiowym nadwoziem i 2-litrowym silnikiem N-GT o mocy 180 KM ma w przyszłości reprezentować francuską markę w różnego rodzaju wyścigach serii GT.
Venturi Fetish wyposażony został we wszystkie nowoczesne rozwiązania poprawiające komfort i bezpieczeństwo, jakie może posiadać współczesny pojazd. W jego wnętrzu znajdziemy między innymi sportowe, kubełkowe siedzenia, kompozytowe materiały wykończeniowe, aluminiowe wstawki stylizacyjne, komputer pokładowy z nawigacją GPS i odtwarzaczem MP3 oraz z wyjściem umożliwiającym podłączenie własnego przenośnego komputera do systemu pojazdu, aluminiowe obręcze kół, kodowany alarm z immobilizerem, cztery 25-watowe głośniki, klimatyzację, ksenonowe reflektory oraz hamulce Brembo z ABSem.
Przedstawiciele Venturi ogłosili, że Fetish niebawem znajdzie się w sprzedaży. Już teraz można składać na niego zamówienia. Cena pojazdu wynosi około 35 tysięcy euro.
Dane techniczne Venturi Fetish:
Nadwozie: typu GT, dwuosobowe, aluminiowe, drzwi z włókien węglowych podnoszone
Wymiary: 3852/1793/1140 mm
Bagażnik: 150 litrów pojemności
Silnik: 4-cylindrowy 16v umieszczony w środkowo-tylnej części auta
Pojemność: 2000 ccm
Moc: 180 KM przy 6500 obr/min
Napęd: na tylne koła
Skrzynia biegów: 5-stopniowa
Hamulce: Brembo, wentylowane tarcze o średnicy 310 mm
Rozstaw osi: 2544 mm
Opony: 205/45R17 z przodu i 225/40R18 z tyłu
Waga: 850 kg
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6 s
Przyspieszenie od 0 do 1000 m: 26,5 s
Średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km