Czteroosobowy pomysł smarta
Wiosną 2004 roku Smart wypuści na rynek swój najnowszy model "forfour" (dla czterech) - łączący w sobie funkcjonalność małego pojazdu z atrakcyjnym wyglądem kierowanym od młodej marki do młodych ludzi. Niestety wciąż poważnym problemem takich odbiorców są koszty małych samochodów koncernu DaimlerChryslera. Planowana cena modelu "forfour" w krajach europejskich ma rozpoczynać się na poziomie 11 000 euro (co i tak w porównaniu z dwumiejscowym city-coupe jest znacznie ciekawszą ofertą).
W standardowym wyposażeniu wszystkich wersji smarta forfour znalazł się pochodzący od Mercedesa system stabilizacji jazdy ESP oraz hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. W sprzedaży dostępne będą dwie wersje wyposażeniowe - pulse oraz passion.
Do napędu posłuży zaś gama pięciu silników, wyznaczających pięć różnych wersji smarta forfour. Będą to dwie jednostki wysokoprężne z trzema cylindrami o pojemności 1,5 litra i mocach 68 oraz 95 KM (50/70 kW), a także trzy motory benzynowe - 1,1, 1,3 oraz 1,5 litra. Dysponują one mocą maksymalną od 75 do 109 KM (55-80 kW). Napęd 1.1 posiada trzy cylindry natomiast pozostałe dwa - cztery. Z silnikami współpracować będzie pięciobiegowa przekładnia ręczna, natomiast nowoczesna 6-stopniowa skrzynia automatyczna "softouch plus" dostępna będzie jako opcja.