Citroen saxo

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem Citroen zaprezentował zmodernizowane saxo, które według zapewnień producenta stało się teraz bardziej bezpieczne i komfortowe.

article cover
INTERIA.PL

Nowe reflektory to nie jedyna nowość w części przedniej saxo, która przeszła liczne modyfikacje. Nowa jest także maska silnika z dwoma przetłoczeniami, które kończą się nieco inaczej wyprofilowaną osłoną chłodnicy (atrapą). Powiększono także przednie błotniki i zderzak, co spowodowało, że nowe saxo wydaje się teraz nieco większe, pomimo, że jego gabaryty wcale się nie zmieniły.

INTERIA.PL

Tylna część zmieniła się mniej - inny jest kształt świateł zespolonych, wprowadzono dość nietypową wycieraczkę, a w modelu VTS spoiler.

Wnętrze zyskało nowe funkcjonalne schowki i większe zagłówki przednie i tylne a tablica rozdzielcza elektroniczny obrotomierz, zegarek cyfrowy, dobrze widoczny przycisk świateł awaryjnych i elektroniczny licznik kilometrów. Reszta pozostała bez zmian.

W saxo II wprowadzono także zmiany konstrukcyjne poprawiające bezpieczeństwo bierne i czynne. Niezależne zawieszenie, wyposażone jest teraz w stabilizatory osi przedniej i tylnej, a rama nadwozia i słupki środkowe zostały wzmocnione, dzięki czemu tworzy się klatka bezpieczeństwa chroniąca pasażerów w przypadku uderzenia bocznego lub dachowania. Drzwi, poza klasycznymi wzmocnieniami posiadają teraz specjalne elementy pochłaniające energię.

Nowością są także napinacze pasów bezpieczeństwa z dodatkową blokadą taśmy i ogranicznikami siły napięcia o innej, bardziej optymalnej regulacji, poduszki powietrzne da pasażera z wyłącznikiem niezbędnym przy przewożeniu dziecka i immobilizer w kluczyku z automatycznym włączaniem zabezpieczenia samochodu.

INTERIA.PL

Citroen saxo II dostępny będzie w 2 wersjach nadwozia (3 i 5-drziwowe) i 4 silnikowych. Najsłabsze saxo to pojazd napędzany silnikiem o pojemności 1,0 (50 KM, prędkość maksymalna 149 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km 16,6 sek.) a najmocniejsze to model VTS z silnikiem o pojemności 1,4 (75 KM, prędkość maksymalna 176 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 sek). W Polsce dużą popularnością mogą się cieszyć modele z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1,5 (58 KM, prędkość maksymalna 158 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,7 sek) z bardzo niskim zużyciem paliwa.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas