40 zaworów!

Porsche Carrera GT jest nową propozycją "super-sportowego" auta, o karoserii z włókien węglowych, które będzie produkowane w ściśle określonych ilościach. Moc dostarczana jest przez 10-cylindrowy silnik (pierwszy w historii Porsche), umieszczony centralnie za przednimi fotelami. Jeżeli, zaprezentowany na salonie w Paryżu, pojazd przyciągnie wystarczającą ilość chętnych, pojawi się w sprzedaży w roku 2003, a zaraz potem z pewnością zobaczymy go na trasie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.


Najważniejszą rzeczą w nowym porsche jest jego potężny silnik. Dziesięciocylindrowa jednostka o pojemności 5500 ccm, umieszczona centralnie za fotelem kierowcy i pasażera, dostarcza moc 558 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.

8200 obr/min przełożone na tylne koła z systemem kontroli trakcji oraz sześciostopniową, manualną skrzynią biegów połączoną z trzyczęściowym, węglowym sprzęgłem, pozwala rozpędzić Carrerę GT do 330 km/h. Prędkość 100 km/h osiągana jest w czasie mniejszym niż 4 sekundy. Aby zatrzymać rozpędzony pojazd wykorzystamy doskonałe hamulce - duże, ceramiczne, poprzecznie nacinane tarcze wyposażone w ośmiotłoczkowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Carrera GT, której karoseria została wykonana z włókien węglowych i wzmocniona stalową konstrukcją, będzie kosztować w przybliżeniu, bagatela, 240 tysięcy funtów!

Porsche Carrera GT w naszej galerii !

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama