Volvo V60 Plug-In Hybrid - test

Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.
Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.Motor
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.Motor

Volvo V60 Plug-In Hybrid

Za napęd V60 odpowiadają silniki Diesla i elektryczny.
Za napęd V60 odpowiadają silniki Diesla i elektryczny.Motor
Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.
Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.Motor
Z tyłu – tylko przeciętna ilość miejsca. Trójce dorosłych będzie już ciasno.
Z tyłu – tylko przeciętna ilość miejsca. Trójce dorosłych będzie już ciasno.Motor
Fotele są obszerne, wygodne i zapewniają dobre podparcie w zakrętach.
Fotele są obszerne, wygodne i zapewniają dobre podparcie w zakrętach.Motor
Z powodu akumulatorów pod podłogą, bagażnik V60 mieści nie 430, lecz tylko 305 l (tyle, co niektóre auta miejskie).
Z powodu akumulatorów pod podłogą, bagażnik V60 mieści nie 430, lecz tylko 305 l (tyle, co niektóre auta miejskie).Motor
Te trzy przyciski służą do wyboru trybu jazdy. Nad nimi m.in. klawisz Save pozwalający zachować prąd na później.
Te trzy przyciski służą do wyboru trybu jazdy. Nad nimi m.in. klawisz Save pozwalający zachować prąd na później.Motor
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.Motor
Volvo to kolejny producent pokazujący, że diesel w hybrydzie ma dużo sensu.
Volvo to kolejny producent pokazujący, że diesel w hybrydzie ma dużo sensu.Motor
Znane z innych modeli Volvo wskaźniki na ekranie LCD tu są seryjne i informują także o ładowaniu akumulatorów.
Znane z innych modeli Volvo wskaźniki na ekranie LCD tu są seryjne i informują także o ładowaniu akumulatorów.Motor
Dodatkową korzyścią dla jeżdżącego hybrydą Plug-In jest wolne miejsce parkingowe w niektórych supermarketach.
Dodatkową korzyścią dla jeżdżącego hybrydą Plug-In jest wolne miejsce parkingowe w niektórych supermarketach.Motor
Volvo V60 Plug-In Hybrid
Volvo V60 Plug-In HybridMotor
Gniazdo do ładowania baterii ukryto przed drzwiami kierowcy.
Gniazdo do ładowania baterii ukryto przed drzwiami kierowcy.Motor
Volvo V60 Plug-In Hybrid
Volvo V60 Plug-In HybridMotor

Volvo V60 Plug-In Hybrid - podsumowanie

  • spory zasięg na energii elektrycznej,
  • małe zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie seryjne,
  • funkcja zachowywania prądu na później
  • wysoka cena zakupu,
  • przeciętne hamulce,
  • nieopłacalność zakupu w kraju bez odpowiednich przepisów

Dane techniczne: Volvo V60 Plug-In Hybrid

 
Volvo V60 Plug-In Hybrid
Silnik
diesel biturbo/elektr.
Pojemność skokowa
2400 cm3
Układ cylindrów/zawory
R5/20
Moc maksymalna (benz.)
215 KM/4000
Moc maksymalna (elektr.)
68 KM/2400
Moc maksymalna (łączna)
283 KM
Maks. moment obrotowy (benz.)
440 Nm/1500
Maks. moment obrotowy (elektr.)
200 Nm/1700
Maks. moment obrotowy (łączny)
640 Nm
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
464/187/148 cm
Rozstaw osi
278 cm
Średnica zawracania
11,3 m
Masa/ładowność
1874/631 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
305/1126 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (ON)
Opony
235/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
17,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Średnie wg producenta
1,8 l/100 km
Teoretyczny zasięg
900 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,0/4,6/6,3
Rzeczywisty zasięg
710 km
Cena wersji podstawowej**
273 900 zł
Cena
273 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem