Volvo V60 Plug-In Hybrid - test

Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.
Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.Motor
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.
Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.Motor

Zobacz również:

    Volvo V60 Plug-In Hybrid

    Za napęd V60 odpowiadają silniki Diesla i elektryczny.
    Za napęd V60 odpowiadają silniki Diesla i elektryczny.Motor
    Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.
    Gdyby nie naklejki, hybrydowe Volvo niczym nie różniłoby się od zwykłych V60.Motor
    Z tyłu – tylko przeciętna ilość miejsca. Trójce dorosłych będzie już ciasno.
    Z tyłu – tylko przeciętna ilość miejsca. Trójce dorosłych będzie już ciasno.Motor
    Fotele są obszerne, wygodne i zapewniają dobre podparcie w zakrętach.
    Fotele są obszerne, wygodne i zapewniają dobre podparcie w zakrętach.Motor
    Z powodu akumulatorów pod podłogą, bagażnik V60 mieści nie 430, lecz tylko 305 l (tyle, co niektóre auta miejskie).
    Z powodu akumulatorów pod podłogą, bagażnik V60 mieści nie 430, lecz tylko 305 l (tyle, co niektóre auta miejskie).Motor
    Te trzy przyciski służą do wyboru trybu jazdy. Nad nimi m.in. klawisz Save pozwalający zachować prąd na później.
    Te trzy przyciski służą do wyboru trybu jazdy. Nad nimi m.in. klawisz Save pozwalający zachować prąd na później.Motor
    Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.
    Oryginalny design, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, świetna ergonomia, łatwa obsługa – kabina hybrydowego V60 nie różni się od innych wersji.Motor
    Volvo to kolejny producent pokazujący, że diesel w hybrydzie ma dużo sensu.
    Volvo to kolejny producent pokazujący, że diesel w hybrydzie ma dużo sensu.Motor
    Znane z innych modeli Volvo wskaźniki na ekranie LCD tu są seryjne i informują także o ładowaniu akumulatorów.
    Znane z innych modeli Volvo wskaźniki na ekranie LCD tu są seryjne i informują także o ładowaniu akumulatorów.Motor
    Dodatkową korzyścią dla jeżdżącego hybrydą Plug-In jest wolne miejsce parkingowe w niektórych supermarketach.
    Dodatkową korzyścią dla jeżdżącego hybrydą Plug-In jest wolne miejsce parkingowe w niektórych supermarketach.Motor
    Volvo V60 Plug-In Hybrid
    Volvo V60 Plug-In HybridMotor
    Gniazdo do ładowania baterii ukryto przed drzwiami kierowcy.
    Gniazdo do ładowania baterii ukryto przed drzwiami kierowcy.Motor
    Volvo V60 Plug-In Hybrid
    Volvo V60 Plug-In HybridMotor

    Volvo V60 Plug-In Hybrid - podsumowanie

    • spory zasięg na energii elektrycznej,
    • małe zużycie paliwa,
    • bogate wyposażenie seryjne,
    • funkcja zachowywania prądu na później
    • wysoka cena zakupu,
    • przeciętne hamulce,
    • nieopłacalność zakupu w kraju bez odpowiednich przepisów

    Dane techniczne: Volvo V60 Plug-In Hybrid

     
    Volvo V60 Plug-In Hybrid
    Silnik
    diesel biturbo/elektr.
    Pojemność skokowa
    2400 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    Moc maksymalna (benz.)
    215 KM/4000
    Moc maksymalna (elektr.)
    68 KM/2400
    Moc maksymalna (łączna)
    283 KM
    Maks. moment obrotowy (benz.)
    440 Nm/1500
    Maks. moment obrotowy (elektr.)
    200 Nm/1700
    Maks. moment obrotowy (łączny)
    640 Nm
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    464/187/148 cm
    Rozstaw osi
    278 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Masa/ładowność
    1874/631 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    305/1126 l
    Poj. zbiornika paliwa
    45 l (ON)
    Opony
    235/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    230 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,4 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    17,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,8 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Średnie wg producenta
    1,8 l/100 km
    Teoretyczny zasięg
    900 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,0/4,6/6,3
    Rzeczywisty zasięg
    710 km
    Cena wersji podstawowej**
    273 900 zł
    Cena
    273 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem