Skoda Yeti 2.0 TDI 110 Elegance - test

Czeski SUV z podstawowym silnikiem 2.0 TDI potrafi być bardzo oszczędny, ale jest długoterminową inwestycją.

Skoda Yeti 2.0 TDI w wersji o mocy 110 KM dostępna jest w wersji z napędem na przód lub 4x4 (dopłata 9500 zł).
Skoda Yeti 2.0 TDI w wersji o mocy 110 KM dostępna jest w wersji z napędem na przód lub 4x4 (dopłata 9500 zł).Motor

Skoda Yeti to jeden z popularniejszych kompaktowych SUV-ów na polskim rynku. W rankingach sprzedaży wyprzedza go co prawda m.in. Kia Sportage czy Hyundai ix35, ale już np. VW Tiguan czy Ford Kuga są za nim daleko w tyle. Taka sytuacja to w dużej mierze zasługa atrakcyjnego nadwozia, przestronnej i funkcjonalnej kabiny oraz licznych wersji silnikowych i wyposażeniowych.Do wyboru jest 6 jednostek napędowych, 3 z nich to diesle. W ofercie Skody znajduje się też wersja GreenLine z silnikiem 1.6 TDI (105 KM). Mimo niekorzystnych dla diesli cen paliw, dla wielu użytkowników silnik TDI jest synonimem najlepszego wyboru i taniej eksploatacji. Podstawowa wysokoprężna jednostka w gamie Yeti to 2.0 TDI o mocy 110 KM. W bazowej odmianie Easy kosztuje 77 150, w topowej Elegance cena sięga 90 150 zł.Trzeba przyznać, że Yeti ze 110-konnym silnikiem potrafi być oszczędne. W czasie testu udało się uzyskać wynik 6,2 l/100 km w ruchu miejskim. To niższe zużycie paliwa niż deklaruje producent. Taka sytuacja to dziś rzadkość. Niestety, osiągi już tak nie imponują, ale nie są one w tym przypadku priorytetem. Tu liczy się tania eksploatacja. Czy warto więc inwestować w diesla? Biorąc pod uwagę, że wersja benzynowa 1.2 TSI (105 KM) ma bardzo zbliżone osiągi i jest o blisko 13 tys. zł tańsza, okazuje się, że inwestycja w silnik TDI zacznie zwracać się dopiero po przejechaniu ponad 210 tys. kilometrów. Zakładając nawet, że rocznie auto będzie pokonywać przebieg 30 tys. km, wydatek na diesla zwróci się dopiero po siedmiu latach. Rozsądek przemawia więc za wersją benzynową.

Skoda Yeti 2.0 TDI 110 Elegance

Skoda Yeti 2.0 TDI 110 Elegance - test (czytaj artykuł)

Skoda Yeti 2.0 TDI w wersji o mocy 110 KM dostępna jest w wersji z napędem na przód lub 4x4 (dopłata 9500 zł).Motor
Skoda Yeti dzieli płytę podłogową z Octavią.Motor
Spora pojemność bagażnika (405 l) i duża funkcjonalność za sprawą siatek i uchwytów.Motor
Fotel pasażera jest składany. Dzięki temu łatwiej przewieźć długie przedmioty.Motor
Dwukolorowe wykończenie skutecznie ożywia kabinę. Motor
Skórzana kierownica, automatyczna klimatyzacja i tempomat to wyposażenie standardowe.Motor
Plus za precyzyjne czujniki parkowania.Motor
Zegary tradycyjnie proste i czytelne.Motor

Wojtek JurkoPlusy:oszczędna jednostka napędowa, funkcjonalne wnętrze, dobra widoczność z miejsca kierowcy, pojemny bagażnikMinusy:wysoka cena zakupu, przeciętna dynamika, pięciobiegowa skrzynia, napęd na przednią oś (4x4 wymaga sporej dopłaty)

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
110 KM/4200
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
405/1760 l
Opony
225/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
422/179/169 cm
Rozstaw osi
258 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,6/4,7/5,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
6,2/5,0
Cena
90 150 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas