Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo - test

Wygląd Fabii Monte Carlo sugeruje, że ma się do czynienia z autem sportowym. To tylko pozory.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że Skoda Fabia Monte Carlo to samochód sportowy.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Skoda Fabia Monte Carlo to samochód sportowy.Motor

Czerwony lakier plus dach, lusterka, felgi, grill, spojler i ozdobne listwy w kolorze czarnym. A do tego przyciemniane szyby, kierunkowskazy i wnętrze reflektorów. Z takim pakietem stylizacyjnym Skoda Fabia Monte Carlo wygląda oryginalnie. Trudno się przy tym oprzeć wrażeniu, że to samochód sportowy. Jednak poza utwardzonym zawieszeniem i głębiej wyprofilowanymi fotelami, ta wersja miejskiej Skody ma niewiele wspólnego z autami o wysokich osiągach, w tym Fabią RS z silnikiem rozwijającym 180 KM.

Kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą. Na pedałach są nakładki z nierdzewnej stali.Motor

Pod maską odmiany Monte Carlo może pracować jednostka o mocy co najwyżej 105 KM - benzynowa 1.4 lub diesel 1.6. W tym drugim przypadku o sportowym charakterze można zdecydowanie zapomnieć. Oczekujący na bonus w postaci superniskiego zużycia paliwa (które obiecuje producent w danych fabrycznych) także mogą być nieco rozczarowani. O katalogowym spalaniu w trasie na poziomie 3,6 l/100 km czy 5,1 l/100 km w mieście trzeba zapomnieć. Podczas testu wyniosło ono odpowiednio 4,8 l i 6,4 l/100 km, i to mimo stosowania się do sugestii dotyczących zmiany biegów - wrzucania 4. przy ok. 50 km/h i 5. mniej więcej przy 70 km/h. Silnik jest za to nieźle wyciszony - głośniej zaczyna pracować dopiero powyżej 3000 obrotów/min, co jak na diesla jest dobrym wynikiem.

Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo

Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo - test (czytaj test)

Fotele kierowcy i pasażera są bardziej wyprofilowane.Motor
Kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą. Na pedałach są nakładki z nierdzewnej stali.Motor
Wnętrze reflektorów projekcyjnych jest przyciemniane.Motor
Fabia Monte Carlo standardowo ma czarny dach, lusterka i listwy ozdobne.Motor
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Skoda Fabia Monte Carlo to samochód sportowy.Motor

Zastrzeżeń nie można mieć do pracy zawieszenia. Dzięki zamianie jego charakterystyki na nieco twardszą, szybsze pokonywanie zakrętów nie skutkuje przechyłami nadwozia. Dostępne za dopłatą 17-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami wyglądają naprawdę efektownie, ale ujemnie wpływają na komfort podróżowania - pokonywane nierówności są wyraźnie odczuwane.

Plusy:

Atrakcyjny wygląd, dobre wyciszenie wnętrza, wygodne fotele, pojemny i ustawny bagażnik, bogate wyposażenie.

Minusy:

Niezbyt precyzyjnie pracująca skrzynia biegów, zużycie paliwa sporo wyższe niż wynika to z danych fabrycznych.

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Moc maksymalna
105 KM/4400
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
315/1180 l
Opony
205/40 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
400/164/150 cm
Rozstaw osi
245 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,1/3,6/4,2
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,8
Cena
66 200 zł

Maciej Pobocha

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas