Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition - test

Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.Motor
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.Motor

Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

U szczytu kokpitu mocuje się system Move&Fun (1400 zł), łączący m.in. nawigację i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System ten może też udzielać wskazówek jak jeździć ekonomicznie.
U szczytu kokpitu mocuje się system Move&Fun (1400 zł), łączący m.in. nawigację i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System ten może też udzielać wskazówek jak jeździć ekonomicznie.Skoda
Żaden rywal nie oferuje tak dużo miejsca z przodu. Nawet większa Fabia nie jest równie przestronna.
Żaden rywal nie oferuje tak dużo miejsca z przodu. Nawet większa Fabia nie jest równie przestronna.Motor
Składany uchwyt na napoje nie ma problemów z utrzymaniem nawet dużych kubków.
Składany uchwyt na napoje nie ma problemów z utrzymaniem nawet dużych kubków.Motor
Schowków i kieszonek nigdy za wiele – te po bokach foteli mieszczą np. telefon.
Schowków i kieszonek nigdy za wiele – te po bokach foteli mieszczą np. telefon.Motor
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.Motor
Bagażnik o pojemności od 251 do 951 l. Nieosłoniętą blachę bo jego bokach dość łatwo zarysować.
Bagażnik o pojemności od 251 do 951 l. Nieosłoniętą blachę bo jego bokach dość łatwo zarysować.Motor
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.Motor
Wnętrze można wybrać także w beżowej tonacji, w której wygląda zdecydowanie ciekawiej.
Wnętrze można wybrać także w beżowej tonacji, w której wygląda zdecydowanie ciekawiej.Skoda

Czym różni się Skoda Citigo od up! – brata spod znaku Volkswagena?

Czym różni się Skoda Citigo od Volkswagena Up!.
Czym różni się Skoda Citigo od Volkswagena Up!.Motor

Cenniki – up! jest niedrogi, ale tańsza o ok. 5470 zł Skoda to prawdziwa okazja

Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

Klimatyzacja
seryjna
Radio CD/MP3/AUX
seryjne
Elektrycznie sterowane lusterka
dopłata 700 zł
Komputer pokładowy
seryjny
Nawigacja
dopłata 1400 zł
Lakier metaliczny
dopłata 1400 zł
Cena
33 590 zł
Cena po zrównaniu wyposażenia
37 090 zł

Volkswagen up! 1.0 60 KM move up!

Klimatyzacja
dopłata 2190 zł*
Radio CD/MP3/AUX
dopłata 2190 zł*
Elektrycznie sterowane lusterka
dopłata 1300 zł*
Komputer pokładowy
dopłata 1570 zł*
Nawigacja
dopłata 1210 zł
Lakier metaliczny
dopłata 1500 zł
Cena
34 790 zł
Cena po zrównaniu wyposażenia
42 560 zł
*w pakiecie

Dane techniczne: Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
60 KM/5000
Maks. moment obrotowy
95 Nm/3000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębnowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
854/436 kg
Średnica zawracania
9,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
251/951 l
Pojemność zbiornika paliwa
35 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
356/164/148 cm
Rozstaw osi
242 cm
Opony
165/70 R14
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,6/3,9/4,5
Emisja dwutlenku węgla
105 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
15,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
16,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
23,0 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB
Rzeczywista poj. bagażnika*
206 l
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,0/4,6
Cena wersji podstawowej**
28 990 zł
Cena
33 590 zł
*pomiar metodą VDA (pudełka o wym. 5x10x15 cm); **z tym samym silnikiem