Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition - test

Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.Motor
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.Motor

Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

U szczytu kokpitu mocuje się system Move&Fun (1400 zł), łączący m.in. nawigację i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System ten może też udzielać wskazówek jak jeździć ekonomicznie.
U szczytu kokpitu mocuje się system Move&Fun (1400 zł), łączący m.in. nawigację i zestaw głośnomówiący Bluetooth. System ten może też udzielać wskazówek jak jeździć ekonomicznie.Skoda
Żaden rywal nie oferuje tak dużo miejsca z przodu. Nawet większa Fabia nie jest równie przestronna.
Żaden rywal nie oferuje tak dużo miejsca z przodu. Nawet większa Fabia nie jest równie przestronna.Motor
Składany uchwyt na napoje nie ma problemów z utrzymaniem nawet dużych kubków.
Składany uchwyt na napoje nie ma problemów z utrzymaniem nawet dużych kubków.Motor
Schowków i kieszonek nigdy za wiele – te po bokach foteli mieszczą np. telefon.
Schowków i kieszonek nigdy za wiele – te po bokach foteli mieszczą np. telefon.Motor
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.
Prosty kokpit Citigo w mniej ciekawym, czarnym wydaniu. Kierownica z innych modeli Skody tutaj wydaje się za duża. Zbyt mały jest z kolei obrotomierz (lewy wskaźnik). Na lewych i prawych drzwiach umieszczono tylko po jednym przycisku do obsługi szyb, więc jeśli kierowca zechce opuścić tę prawą, musi sięgnąć do dalszego przycisku. Nieco rażą nieosłonięte blachy na drzwiach – nawet w autach tego segmentu zdarzają się one coraz rzadziej. Tworzywa są niezłe, a ich spasowanie – bardzo dokładne.Motor
Bagażnik o pojemności od 251 do 951 l. Nieosłoniętą blachę bo jego bokach dość łatwo zarysować.
Bagażnik o pojemności od 251 do 951 l. Nieosłoniętą blachę bo jego bokach dość łatwo zarysować.Motor
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.
Jak na tak nieduże auto, kabina Citigo jest ponadprzeciętnie przestronna.Motor
Wnętrze można wybrać także w beżowej tonacji, w której wygląda zdecydowanie ciekawiej.
Wnętrze można wybrać także w beżowej tonacji, w której wygląda zdecydowanie ciekawiej.Skoda

Zobacz również:

    Czym różni się Skoda Citigo od up! – brata spod znaku Volkswagena?

    Czym różni się Skoda Citigo od Volkswagena Up!.
    Czym różni się Skoda Citigo od Volkswagena Up!.Motor

    Cenniki – up! jest niedrogi, ale tańsza o ok. 5470 zł Skoda to prawdziwa okazja

    Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

    Klimatyzacja
    seryjna
    Radio CD/MP3/AUX
    seryjne
    Elektrycznie sterowane lusterka
    dopłata 700 zł
    Komputer pokładowy
    seryjny
    Nawigacja
    dopłata 1400 zł
    Lakier metaliczny
    dopłata 1400 zł
    Cena
    33 590 zł
    Cena po zrównaniu wyposażenia
    37 090 zł

    Volkswagen up! 1.0 60 KM move up!

    Klimatyzacja
    dopłata 2190 zł*
    Radio CD/MP3/AUX
    dopłata 2190 zł*
    Elektrycznie sterowane lusterka
    dopłata 1300 zł*
    Komputer pokładowy
    dopłata 1570 zł*
    Nawigacja
    dopłata 1210 zł
    Lakier metaliczny
    dopłata 1500 zł
    Cena
    34 790 zł
    Cena po zrównaniu wyposażenia
    42 560 zł
    *w pakiecie

    Dane techniczne: Skoda Citigo 1.0 60 KM Ambition

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    999 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    60 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    95 Nm/3000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./bębnowe
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    854/436 kg
    Średnica zawracania
    9,8 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    251/951 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    35 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    356/164/148 cm
    Rozstaw osi
    242 cm
    Opony
    165/70 R14
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    160 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,4 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    5,6/3,9/4,5
    Emisja dwutlenku węgla
    105 g/km
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    15,0 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    16,7 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    23,0 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,0 dB
    Rzeczywista poj. bagażnika*
    206 l
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    6,0/4,6
    Cena wersji podstawowej**
    28 990 zł
    Cena
    33 590 zł
    *pomiar metodą VDA (pudełka o wym. 5x10x15 cm); **z tym samym silnikiem