Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM - test

Renault Scenic po liftingu wygląda dużo nowocześniej, zyskało też kilka ciekawych gadżetów elektronicznych.

Odświeżonego Scenica najłatwiej rozpoznać po chromowanych wstawkach i diodowych światłach do jazdy dziennej.
Odświeżonego Scenica najłatwiej rozpoznać po chromowanych wstawkach i diodowych światłach do jazdy dziennej.Motor

Kuracja odmładzająca Scenica polegała głównie na przeprojektowaniu reflektorów, błotnika, maski, zderzaka i słupków wraz z obramowaniem przedniej szyby. Wewnątrz zastosowano nowe materiały tapicerskie i zmieniono wygląd zegarów.

Elektronika i car audioSamochód w wersji modelowej na rok 2012 jest ponadto pierwszym modelem Renault wyposażonym w Visio System (1600 zł), łączący dwie funkcje: kontroli pasa ruchu i automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Funkcje te aktywuje się przyciskiem przy lusterku wewnętrznym. Przekroczenie pasów na jezdni (wykrywane przez kamerę) bez włączenia kierunkowskazów jest sygnalizowane za pomocą sygnału dźwiękowego i ikony na wyświetlaczu komputera. W nocy kamera steruje ustawieniem świateł przednich: w przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej, system automatycznie przełącza światła drogowe na mijania.

Wersja wyposażenia Bose Edition ma system car audio Bose Energy Efficient Series. Tworzy go 10 głośników i wzmacniacz z cyfrowym systemem przetwarzania sygnału i 7 kanałami do korekcji indywidualnej. Radioodtwarzacz obsługiwać można dźwignią przy kierownicy.

Dla rodzinyZ punktu widzenia rodziny podróżującej Scenikiem, na plus zapisać trzeba możliwość niezależnego przesuwania, składania i wyjmowania każdego z tylnych foteli. Pozwala to na różnorodną konfigurację wnętrza i dopasowanie pojemności bagażnika do potrzeb. Wyposażenie wersji Bose Edition obejmuje ponadto przesuwaną środkową konsolę z podłokietnikiem i schowkiem oraz tzw. pakiet funkcjonalny, w którego skład wchodzą stoliki typu lotniczego i kieszenie w oparciach przednich foteli, a także szuflady pod fotelami w drugim rzędzie. Dodatkowe niewielkie lusterko pozwala na obserwowanie tego, co dzieje się na tylnej kanapie.

Nie tak oszczędny...Najmocniejszym dieslem, z jakim można kupić Scenika jest 130-konna jednostka 1.6, która w połowie ubiegłego roku zastąpiła silnik 1.9. Zapewnia ona przyspieszenie na poziomie 10,5 sekundy, ale o osiągnięciu zużycia paliwa zbliżonego do deklaracji producenta można w zasadzie zapomnieć.

Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose Edition

Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM - test (czytaj artykuł)

Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Fotele są wygodne. Zagłówki Relax mają regulację wysokości i kąta nachylenia.Motor
130-konny turbodiesel zapewnia dobrą dynamikę, ale nie lubi zbyt niskich obrotów.Motor
Bagażnik ma 437 l. Pojemność zwiększa się składając lub wyjmując siedzenia.Motor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Kolorystykę i wygląd oraz funkcje zegarów można zmieniać, dopasowując je do gustu kierowcy.Motor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Elektroniczne zegary umieszczone są centralnie, co wymaga przyzwyczajenia. System nawigacji Carminat TomTom dostępny jest za dopłatą 1990 zł.Motor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor
Renault Scenic 1.6 dCi 130 KM Bose EditionMotor

Plusy:możliwość indywidualnego składania i wyjmowania tylnych foteli, niezła dynamika, dobre tłumienie nierówności dróg

Minusy:zużycie paliwa znacznie odbiegające od danych podawanych przez producenta, silnik nie lubi niskich obrotów

Maciej Pobocha

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
130 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
437/1637 l
Opony
205/55 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
434/185/164 cm
Rozstaw osi
270 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
Zużycie paliwa wg producenta
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,1/4,0/4,4
Zużycie paliwa w teście
(miasto/trasa w l/100 km)
6,6/4,9
Cena
95 850 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas