Range Rover TDV6 Vogue - test

Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.Motor
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.Motor

Range Rover TDV6 Vogue

Pokrętłem (zamiast zwykłą dźwignią) wybiera się tryb pracy ośmiobiegowej automatycznej przekładni.
Pokrętłem (zamiast zwykłą dźwignią) wybiera się tryb pracy ośmiobiegowej automatycznej przekładni.Motor
Tym pokrętłem uruchamia się programy Terrain Response 2. Przyciskiem w prawym dolnym rogu – reduktor.
Tym pokrętłem uruchamia się programy Terrain Response 2. Przyciskiem w prawym dolnym rogu – reduktor.Motor
Zawieszeniem steruje się przyciskiem ze strzałkami. ASL to układ kontroli prędkości, a ECO – start/stop.
Zawieszeniem steruje się przyciskiem ze strzałkami. ASL to układ kontroli prędkości, a ECO – start/stop.Motor
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.Motor
Drzwi są tak wielkie, że znalazło się w nich miejsce na sporą otwartą kieszeń i zamykany schowek.
Drzwi są tak wielkie, że znalazło się w nich miejsce na sporą otwartą kieszeń i zamykany schowek.Motor
Na słupku B plakietka – żeby było wiadomo, że struktura nadwozia jest aluminiowa.
Na słupku B plakietka – żeby było wiadomo, że struktura nadwozia jest aluminiowa.Motor
Trzystrefowa klimatyzacja jest seryjna, czterostrefowa, z oddzielną regulacją temperatury z tyłu, wymaga dopłaty.
Trzystrefowa klimatyzacja jest seryjna, czterostrefowa, z oddzielną regulacją temperatury z tyłu, wymaga dopłaty.Motor
W terenie jak znalazł – pełnowymiarowe koło zapasowe to opcja za 1320 zł.
W terenie jak znalazł – pełnowymiarowe koło zapasowe to opcja za 1320 zł.Motor
Oparcia tylnych foteli składa się i podnosi elektrycznie.
Oparcia tylnych foteli składa się i podnosi elektrycznie.Motor
Bagażnik ma 550 l pojemności. Opuszczana elektrycznie burta utrudnia sięganie w jego głąb.
Bagażnik ma 550 l pojemności. Opuszczana elektrycznie burta utrudnia sięganie w jego głąb.Motor
Tłumiki poprowadzono wysoko, by podczas zjeżdżania z przeszkody ich nie uszkodzić.
Tłumiki poprowadzono wysoko, by podczas zjeżdżania z przeszkody ich nie uszkodzić.Motor
Poza centralnym podłokietnikiem przy obu przednich fotelach zamontowano dodatkowe, regulowane na wysokość.
Poza centralnym podłokietnikiem przy obu przednich fotelach zamontowano dodatkowe, regulowane na wysokość.Motor
Dobrze pomyślane: przycisk do odblokowania i ryglowania zamków umieszczono przy każdej klamce, a nie tylko tych na przednich drzwiach.
Dobrze pomyślane: przycisk do odblokowania i ryglowania zamków umieszczono przy każdej klamce, a nie tylko tych na przednich drzwiach.Motor
Wskaźniki to wyświetlacz, dzięki czemu mogą być na nich prezentowane różnorodne informacje, m.in. o pracy napędu.
Wskaźniki to wyświetlacz, dzięki czemu mogą być na nich prezentowane różnorodne informacje, m.in. o pracy napędu.Motor
Nowy Range Rover ma jeszcze lepsze od poprzednika parametry terenowe, m.in. większą o 200 mm głębokość brodzenia (wzrosła z 700 do 900 mm).
Nowy Range Rover ma jeszcze lepsze od poprzednika parametry terenowe, m.in. większą o 200 mm głębokość brodzenia (wzrosła z 700 do 900 mm).Motor
Reflektory biksenonowe to wyposażenie seryjne. Obudowa soczewki o średnicy 70 mm jest wykonana i opisana podobnie jak wysokiej klasy obiektywy.
Reflektory biksenonowe to wyposażenie seryjne. Obudowa soczewki o średnicy 70 mm jest wykonana i opisana podobnie jak wysokiej klasy obiektywy.Motor
Elektrycznie sterowane, skórzane fotele mogą być wyposażone w funkcję masażu.
Elektrycznie sterowane, skórzane fotele mogą być wyposażone w funkcję masażu.Motor
Z tyłu jest bardzo przestronnie i komfortowo. W testowanej wersji Vogue oparcia mają elektryczną regulację pochylenia.
Z tyłu jest bardzo przestronnie i komfortowo. W testowanej wersji Vogue oparcia mają elektryczną regulację pochylenia.Motor
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.Motor

Range Rover TDV6 Vogue

Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor

Range Rover TDV6 Vogue - podsumowanie

Vogue

W 1981 r. powstał Range Rover z limitowanej serii „In Vogue”, stworzony w oparciu o auto przygotowane dla miesięcznika o modzie „Vogue”, na jedną z sesji zdjęciowych. Potem uznano, że „Vogue” to dobra nazwa dla bogatej odmiany wyposażenia.
W 1981 r. powstał Range Rover z limitowanej serii „In Vogue”, stworzony w oparciu o auto przygotowane dla miesięcznika o modzie „Vogue”, na jedną z sesji zdjęciowych. Potem uznano, że „Vogue” to dobra nazwa dla bogatej odmiany wyposażenia.Motor

Cudowna dieta

Nowy Range Rover ma aluminiową strukturę nadwozia, lżejszą od stalowej w poprzednim modelu o 180 kg. Dalsze 170 kg zaoszczędzono m.in. na komponentach zawieszenia i wnętrza.
Nowy Range Rover ma aluminiową strukturę nadwozia, lżejszą od stalowej w poprzednim modelu o 180 kg. Dalsze 170 kg zaoszczędzono m.in. na komponentach zawieszenia i wnętrza.Land Rover
Dzięki mniejszej masie auta, diesel 3.0 TDV6 258 KM (na fot.) zapewnia osiągi, jak 4.4 TDV8 313 KM w aucie 3. generacji.
Dzięki mniejszej masie auta, diesel 3.0 TDV6 258 KM (na fot.) zapewnia osiągi, jak 4.4 TDV8 313 KM w aucie 3. generacji.Land Rover
Pneumatyczne zawieszenie Range Rovera ma system Adaptive Dynamics – automatycznego dostosowania tłumienia do warunków jazdy. Przednie koła mają skok 260, a tylne 310 mm. By do auta łatwiej się wsiadało i z niego wysiadało, zawieszenie można opuścić (prześwit 178 mm).
Pneumatyczne zawieszenie Range Rovera ma system Adaptive Dynamics – automatycznego dostosowania tłumienia do warunków jazdy. Przednie koła mają skok 260, a tylne 310 mm. By do auta łatwiej się wsiadało i z niego wysiadało, zawieszenie można opuścić (prześwit 178 mm).Motor
W normalnym położeniu prześwit wynosi 228 mm, a w terenowym 303 mm (w zakresie prędkości 50-80 km/h – 268 mm).
W normalnym położeniu prześwit wynosi 228 mm, a w terenowym 303 mm (w zakresie prędkości 50-80 km/h – 268 mm).Motor

Centralny ekran dotykowy – sterowanie i informacja

W menu o nazwie i4x4 można m.in. zobaczyć, jak skręcają i wychylają się koła i kiedy włącza blokada centralnego dyferencjału.
W menu o nazwie i4x4 można m.in. zobaczyć, jak skręcają i wychylają się koła i kiedy włącza blokada centralnego dyferencjału.Motor
Na ekranie widać, który tryb pracy układu Terrain Response 2 jest aktualnie uruchomiony. Można też przeczytać jego opis.
Na ekranie widać, który tryb pracy układu Terrain Response 2 jest aktualnie uruchomiony. Można też przeczytać jego opis.Motor
Kamery przydają się zarówno w mieście podczas parkowania w ciasnych miejscach, jak i w trakcie jazdy w ciężkim terenie.
Kamery przydają się zarówno w mieście podczas parkowania w ciasnych miejscach, jak i w trakcie jazdy w ciężkim terenie.Motor
Ekran „Dual View” umożliwia pasażerowi oglądanie telewizji, a kierowcy w tym samym czasie śledzenie np. wskazań systemu nawigacji.
Ekran „Dual View” umożliwia pasażerowi oglądanie telewizji, a kierowcy w tym samym czasie śledzenie np. wskazań systemu nawigacji.Motor

Dane techniczne: Range Rover TDV6 Vogue

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
258 KM/4000
Maks. moment obrotowy
600 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
pneum., podw. wahacze
Zawieszenie tylne
pneum., wielowahacz.
Masa/ładowność
2160/840 kg
Średnica zawracania
12,3 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
550/2030 l
Pojemność zbiornika paliwa
85 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
500/198/184 cm
Rozstaw osi
292 cm
Opony
255/55 R20
Teoretyczny zasięg
1130 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,5/7,0/7,5
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
43,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
61,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
13,9/9,6
Rzeczywisty zasięg
720 km
Cena wersji podstawowej**
477 500 zł
Cena
528 900 zł
*pomiary na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem