Range Rover TDV6 Vogue - test

Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.Motor
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.Motor

Range Rover TDV6 Vogue

Pokrętłem (zamiast zwykłą dźwignią) wybiera się tryb pracy ośmiobiegowej automatycznej przekładni.
Pokrętłem (zamiast zwykłą dźwignią) wybiera się tryb pracy ośmiobiegowej automatycznej przekładni.Motor
Tym pokrętłem uruchamia się programy Terrain Response 2. Przyciskiem w prawym dolnym rogu – reduktor.
Tym pokrętłem uruchamia się programy Terrain Response 2. Przyciskiem w prawym dolnym rogu – reduktor.Motor
Zawieszeniem steruje się przyciskiem ze strzałkami. ASL to układ kontroli prędkości, a ECO – start/stop.
Zawieszeniem steruje się przyciskiem ze strzałkami. ASL to układ kontroli prędkości, a ECO – start/stop.Motor
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.
Mimo wyraźnie zmienionych detali karoserii, Range Rover nadal jest nie do pomylenia z innym samochodem.Motor
Drzwi są tak wielkie, że znalazło się w nich miejsce na sporą otwartą kieszeń i zamykany schowek.
Drzwi są tak wielkie, że znalazło się w nich miejsce na sporą otwartą kieszeń i zamykany schowek.Motor
Na słupku B plakietka – żeby było wiadomo, że struktura nadwozia jest aluminiowa.
Na słupku B plakietka – żeby było wiadomo, że struktura nadwozia jest aluminiowa.Motor
Trzystrefowa klimatyzacja jest seryjna, czterostrefowa, z oddzielną regulacją temperatury z tyłu, wymaga dopłaty.
Trzystrefowa klimatyzacja jest seryjna, czterostrefowa, z oddzielną regulacją temperatury z tyłu, wymaga dopłaty.Motor
W terenie jak znalazł – pełnowymiarowe koło zapasowe to opcja za 1320 zł.
W terenie jak znalazł – pełnowymiarowe koło zapasowe to opcja za 1320 zł.Motor
Oparcia tylnych foteli składa się i podnosi elektrycznie.
Oparcia tylnych foteli składa się i podnosi elektrycznie.Motor
Bagażnik ma 550 l pojemności. Opuszczana elektrycznie burta utrudnia sięganie w jego głąb.
Bagażnik ma 550 l pojemności. Opuszczana elektrycznie burta utrudnia sięganie w jego głąb.Motor
Tłumiki poprowadzono wysoko, by podczas zjeżdżania z przeszkody ich nie uszkodzić.
Tłumiki poprowadzono wysoko, by podczas zjeżdżania z przeszkody ich nie uszkodzić.Motor
Poza centralnym podłokietnikiem przy obu przednich fotelach zamontowano dodatkowe, regulowane na wysokość.
Poza centralnym podłokietnikiem przy obu przednich fotelach zamontowano dodatkowe, regulowane na wysokość.Motor
Dobrze pomyślane: przycisk do odblokowania i ryglowania zamków umieszczono przy każdej klamce, a nie tylko tych na przednich drzwiach.
Dobrze pomyślane: przycisk do odblokowania i ryglowania zamków umieszczono przy każdej klamce, a nie tylko tych na przednich drzwiach.Motor
Wskaźniki to wyświetlacz, dzięki czemu mogą być na nich prezentowane różnorodne informacje, m.in. o pracy napędu.
Wskaźniki to wyświetlacz, dzięki czemu mogą być na nich prezentowane różnorodne informacje, m.in. o pracy napędu.Motor
Nowy Range Rover ma jeszcze lepsze od poprzednika parametry terenowe, m.in. większą o 200 mm głębokość brodzenia (wzrosła z 700 do 900 mm).
Nowy Range Rover ma jeszcze lepsze od poprzednika parametry terenowe, m.in. większą o 200 mm głębokość brodzenia (wzrosła z 700 do 900 mm).Motor
Reflektory biksenonowe to wyposażenie seryjne. Obudowa soczewki o średnicy 70 mm jest wykonana i opisana podobnie jak wysokiej klasy obiektywy.
Reflektory biksenonowe to wyposażenie seryjne. Obudowa soczewki o średnicy 70 mm jest wykonana i opisana podobnie jak wysokiej klasy obiektywy.Motor
Elektrycznie sterowane, skórzane fotele mogą być wyposażone w funkcję masażu.
Elektrycznie sterowane, skórzane fotele mogą być wyposażone w funkcję masażu.Motor
Z tyłu jest bardzo przestronnie i komfortowo. W testowanej wersji Vogue oparcia mają elektryczną regulację pochylenia.
Z tyłu jest bardzo przestronnie i komfortowo. W testowanej wersji Vogue oparcia mają elektryczną regulację pochylenia.Motor
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.
Znakomita pozycja za kierownicą, doskonała jakość wykonania i montażu oraz bardzo dobra ergonomia. Wnętrze Range Rovera jest bliskie perfekcji.Motor

Range Rover TDV6 Vogue

Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor
Range Rover TDV6 Vogue
Range Rover TDV6 VogueMotor

Zobacz również:

    Range Rover TDV6 Vogue - podsumowanie

    Vogue

    W 1981 r. powstał Range Rover z limitowanej serii „In Vogue”, stworzony w oparciu o auto przygotowane dla miesięcznika o modzie „Vogue”, na jedną z sesji zdjęciowych. Potem uznano, że „Vogue” to dobra nazwa dla bogatej odmiany wyposażenia.
    W 1981 r. powstał Range Rover z limitowanej serii „In Vogue”, stworzony w oparciu o auto przygotowane dla miesięcznika o modzie „Vogue”, na jedną z sesji zdjęciowych. Potem uznano, że „Vogue” to dobra nazwa dla bogatej odmiany wyposażenia.Motor

    Cudowna dieta

    Nowy Range Rover ma aluminiową strukturę nadwozia, lżejszą od stalowej w poprzednim modelu o 180 kg. Dalsze 170 kg zaoszczędzono m.in. na komponentach zawieszenia i wnętrza.
    Nowy Range Rover ma aluminiową strukturę nadwozia, lżejszą od stalowej w poprzednim modelu o 180 kg. Dalsze 170 kg zaoszczędzono m.in. na komponentach zawieszenia i wnętrza.Land Rover
    Dzięki mniejszej masie auta, diesel 3.0 TDV6 258 KM (na fot.) zapewnia osiągi, jak 4.4 TDV8 313 KM w aucie 3. generacji.
    Dzięki mniejszej masie auta, diesel 3.0 TDV6 258 KM (na fot.) zapewnia osiągi, jak 4.4 TDV8 313 KM w aucie 3. generacji.Land Rover
    Pneumatyczne zawieszenie Range Rovera ma system Adaptive Dynamics – automatycznego dostosowania tłumienia do warunków jazdy. Przednie koła mają skok 260, a tylne 310 mm. By do auta łatwiej się wsiadało i z niego wysiadało, zawieszenie można opuścić (prześwit 178 mm).
    Pneumatyczne zawieszenie Range Rovera ma system Adaptive Dynamics – automatycznego dostosowania tłumienia do warunków jazdy. Przednie koła mają skok 260, a tylne 310 mm. By do auta łatwiej się wsiadało i z niego wysiadało, zawieszenie można opuścić (prześwit 178 mm).Motor
    W normalnym położeniu prześwit wynosi 228 mm, a w terenowym 303 mm (w zakresie prędkości 50-80 km/h – 268 mm).
    W normalnym położeniu prześwit wynosi 228 mm, a w terenowym 303 mm (w zakresie prędkości 50-80 km/h – 268 mm).Motor

    Centralny ekran dotykowy – sterowanie i informacja

    W menu o nazwie i4x4 można m.in. zobaczyć, jak skręcają i wychylają się koła i kiedy włącza blokada centralnego dyferencjału.
    W menu o nazwie i4x4 można m.in. zobaczyć, jak skręcają i wychylają się koła i kiedy włącza blokada centralnego dyferencjału.Motor
    Na ekranie widać, który tryb pracy układu Terrain Response 2 jest aktualnie uruchomiony. Można też przeczytać jego opis.
    Na ekranie widać, który tryb pracy układu Terrain Response 2 jest aktualnie uruchomiony. Można też przeczytać jego opis.Motor
    Kamery przydają się zarówno w mieście podczas parkowania w ciasnych miejscach, jak i w trakcie jazdy w ciężkim terenie.
    Kamery przydają się zarówno w mieście podczas parkowania w ciasnych miejscach, jak i w trakcie jazdy w ciężkim terenie.Motor
    Ekran „Dual View” umożliwia pasażerowi oglądanie telewizji, a kierowcy w tym samym czasie śledzenie np. wskazań systemu nawigacji.
    Ekran „Dual View” umożliwia pasażerowi oglądanie telewizji, a kierowcy w tym samym czasie śledzenie np. wskazań systemu nawigacji.Motor

    Dane techniczne: Range Rover TDV6 Vogue

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2993 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    258 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    600 Nm/2000
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    pneum., podw. wahacze
    Zawieszenie tylne
    pneum., wielowahacz.
    Masa/ładowność
    2160/840 kg
    Średnica zawracania
    12,3 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    550/2030 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    85 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    500/198/184 cm
    Rozstaw osi
    292 cm
    Opony
    255/55 R20
    Teoretyczny zasięg
    1130 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    209 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,9 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    8,5/7,0/7,5
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    43,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    61,2 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    13,9/9,6
    Rzeczywisty zasięg
    720 km
    Cena wersji podstawowej**
    477 500 zł
    Cena
    528 900 zł
    *pomiary na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem