Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic - test

Taka moda: samochody mają mieć jak najmniejsze szyby, by wyglądać dynamicznie.
Taka moda: samochody mają mieć jak najmniejsze szyby, by wyglądać dynamicznie.Motor
Potrzebna będzie długotrwała nauka, aby poznać wszystkie funkcje auta – tablica przyrządów jest trochę przeładowana przyciskami. Na pierwszy rzut oka robi to niesamowite wrażenie, które jednak szybko ulatuje. Trzeba przyznać, że materiały, z których wykonano wnętrze, prezentują naprawdę najwyższą jakość.
Potrzebna będzie długotrwała nauka, aby poznać wszystkie funkcje auta – tablica przyrządów jest trochę przeładowana przyciskami. Na pierwszy rzut oka robi to niesamowite wrażenie, które jednak szybko ulatuje. Trzeba przyznać, że materiały, z których wykonano wnętrze, prezentują naprawdę najwyższą jakość.Motor

Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic

...zmiana nastaw zawieszenia.
...zmiana nastaw zawieszenia.Motor
Obok klamki znalazło się sterowanie pamięcią foteli. Można przywołać trzy samodzielnie zapisane ustawienia.
Obok klamki znalazło się sterowanie pamięcią foteli. Można przywołać trzy samodzielnie zapisane ustawienia.Motor
Choć trudno wsiąść na tylną kanapę, miejsca na nogi i na głowę jest tu wystarczająco dużo.
Choć trudno wsiąść na tylną kanapę, miejsca na nogi i na głowę jest tu wystarczająco dużo.Motor
Fotele nie mogą się zdecydować, czy są sportowe, czy luksusowe. Jak na rajdowe „kubły” są dużo za szerokie i nie trzymają ciała.
Fotele nie mogą się zdecydować, czy są sportowe, czy luksusowe. Jak na rajdowe „kubły” są dużo za szerokie i nie trzymają ciała.Motor
Nawet kluczyk ma atrakcyjny, by nie rzec gadżeciarski, wygląd. Można z jego pomocą zdalnie włączyć światła.
Nawet kluczyk ma atrakcyjny, by nie rzec gadżeciarski, wygląd. Można z jego pomocą zdalnie włączyć światła.Motor
Dwulitrowy silnik turbo pochodzi z gamy Forda (typ Ecoboost). O spalaniu poniżej 10 l/100 km nie ma mowy.
Dwulitrowy silnik turbo pochodzi z gamy Forda (typ Ecoboost). O spalaniu poniżej 10 l/100 km nie ma mowy.Motor
Bagażnik ma pojemność aż 550 litrów. W podłodze umieszczono szyny do mocowania bagażu.
Bagażnik ma pojemność aż 550 litrów. W podłodze umieszczono szyny do mocowania bagażu.Motor
Potrzebna będzie długotrwała nauka, aby poznać wszystkie funkcje auta – tablica przyrządów jest trochę przeładowana przyciskami. Na pierwszy rzut oka robi to niesamowite wrażenie, które jednak szybko ulatuje. Trzeba przyznać, że materiały, z których wykonano wnętrze, prezentują naprawdę najwyższą jakość.
Potrzebna będzie długotrwała nauka, aby poznać wszystkie funkcje auta – tablica przyrządów jest trochę przeładowana przyciskami. Na pierwszy rzut oka robi to niesamowite wrażenie, które jednak szybko ulatuje. Trzeba przyznać, że materiały, z których wykonano wnętrze, prezentują naprawdę najwyższą jakość.Motor
Parkowanie automatyczne naprawdę działa. Kierowca musi tylko operować hamulcem. Kierownica kręci się sama.
Parkowanie automatyczne naprawdę działa. Kierowca musi tylko operować hamulcem. Kierownica kręci się sama.Motor
Wybór trybu pracy zawieszenia (dynamiczny, normalny, piach, błoto lub żwir) wyświetla się między zegarami.
Wybór trybu pracy zawieszenia (dynamiczny, normalny, piach, błoto lub żwir) wyświetla się między zegarami.Motor
Wysuwany automatycznie wybierak trybu jazdy znamy już z Jaguara XF. Obok...
Wysuwany automatycznie wybierak trybu jazdy znamy już z Jaguara XF. Obok...Motor
Taka moda: samochody mają mieć jak najmniejsze szyby, by wyglądać dynamicznie.
Taka moda: samochody mają mieć jak najmniejsze szyby, by wyglądać dynamicznie.Motor
Brak widoczności rekompensuje obecność kamer.
Brak widoczności rekompensuje obecność kamer.Motor

Funkcje wyświetlacza centralnego – ich opanowanie jest czasochłonne

Światło otoczenia: podświetla konsolę i boczki drzwi. Można zmieniać jego kolor.
Światło otoczenia: podświetla konsolę i boczki drzwi. Można zmieniać jego kolor.Motor
Ekran dwupłaszczyznowy: pasażer może oglądać telewizję, kierowca widzi nawigację.
Ekran dwupłaszczyznowy: pasażer może oglądać telewizję, kierowca widzi nawigację.Motor
Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny. Żółte linie symulują tor jazdy.
Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny. Żółte linie symulują tor jazdy.Motor
Kolejne kamery: w zderzakach (2 pary) i nad progami. Działają w podczerwieni!
Kolejne kamery: w zderzakach (2 pary) i nad progami. Działają w podczerwieni!Motor
Zestaw audio marki Meridian ma moc 825 W i prezentuje najwyższą światową klasę.
Zestaw audio marki Meridian ma moc 825 W i prezentuje najwyższą światową klasę.Motor

Dane techniczne: Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
240 KM/5500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1640/500 kg
Średnica zawracania
11,3 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
550/1350 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
435/196/161 cm
Rozstaw osi
266 cm
Opony
245/45 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
11,9/6,9/8,7
Emisja dwutlenku węgla
199 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
14,5/9,9
Cena wersji podstawowej*
197 600 zł
Cena
235 000 zł
*z tym samym silnikiem