Range Rover Evoque Si4 9AT - test

Modernizacja jest wyjątkowo dyskretna. Zmienił się jedynie kształt lusterek.
Modernizacja jest wyjątkowo dyskretna. Zmienił się jedynie kształt lusterek.Motor
Range Rover Evoque przed liftingiem
Range Rover Evoque przed liftingiemMotor
Świetnie wykonana deska rozdzielcza z seryjnym zestawem multimedialnym, którego menu jest nieco zawiłe. Kierownica została przeładowana przyciskami. Zegary są czytelne, ale obsługa komputera pokładowego – wymaga przyzwyczajenia.
Świetnie wykonana deska rozdzielcza z seryjnym zestawem multimedialnym, którego menu jest nieco zawiłe. Kierownica została przeładowana przyciskami. Zegary są czytelne, ale obsługa komputera pokładowego – wymaga przyzwyczajenia.Motor

Range Rover Evoque Si4 9AT

Magia 9 biegów – przy 110 km/h obrotomierz wskazuje poniżej 2000 obr./min.
Magia 9 biegów – przy 110 km/h obrotomierz wskazuje poniżej 2000 obr./min.Land Rover
Range Rover Evoque przed liftingiem.
Range Rover Evoque przed liftingiem.Motor
Szerokie wnętrze. Niestety z tyłu miejsca jest znacznie mniej niż np. w BMW X1.
Szerokie wnętrze. Niestety z tyłu miejsca jest znacznie mniej niż np. w BMW X1.Motor
Przeciętna ilość miejsca z przodu. Fotele są dobrze wyprofilowane i wygodne.
Przeciętna ilość miejsca z przodu. Fotele są dobrze wyprofilowane i wygodne.Motor
240-konny silnik jest dynamiczny i ma szybką odpowiedź na dodanie gazu.
240-konny silnik jest dynamiczny i ma szybką odpowiedź na dodanie gazu.Motor
Bardzo dobry tryb ręczny obsługuje się za pomocą łopatek przy kierownicy.
Bardzo dobry tryb ręczny obsługuje się za pomocą łopatek przy kierownicy.Motor
Terrain Response pozwala na wybór 1 z 4 trybów jazdy.
Terrain Response pozwala na wybór 1 z 4 trybów jazdy.Motor
Pokrętło wyboru biegu unosi się po uruchomieniu silnika.
Pokrętło wyboru biegu unosi się po uruchomieniu silnika.Motor
Świetnie wykonana deska rozdzielcza z seryjnym zestawem multimedialnym, którego menu jest nieco zawiłe. Kierownica została przeładowana przyciskami. Zegary są czytelne, ale obsługa komputera pokładowego – wymaga przyzwyczajenia.
Świetnie wykonana deska rozdzielcza z seryjnym zestawem multimedialnym, którego menu jest nieco zawiłe. Kierownica została przeładowana przyciskami. Zegary są czytelne, ale obsługa komputera pokładowego – wymaga przyzwyczajenia.Motor
Bagażnik ma pojemność 575-1445 l. Za dopłatą kryje pod podłogą „dojazdówkę”.
Bagażnik ma pojemność 575-1445 l. Za dopłatą kryje pod podłogą „dojazdówkę”.Motor
Modernizacja jest wyjątkowo dyskretna. Zmienił się jedynie kształt lusterek.
Modernizacja jest wyjątkowo dyskretna. Zmienił się jedynie kształt lusterek.Motor
Range Rover Evoque Si4 9AT
Range Rover Evoque Si4 9ATMotor

Range Rover Evoque Si4 9AT - podsumowanie

  • wysoka jakość wykonania,
  • bogate wyposażenie seryjne,
  • pewne właściwości jezdne,
  • dobry komfort jazdy,
  • sprawnie działająca skrzynia automatyczna,
  • mnogość płatnych opcji
  • bardzo wysoka cena zakupu,
  • przeciętna ilość miejsca w kabinie,
  • utrudniona obsługa

Dane techniczne: Range Rover Evoque Si4 9AT

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
240 KM/5500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./9-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
436/199/164 cm
Rozstaw osi
266 cm
Średnica zawracania
11,3 m
Masa/ładowność
1640/710 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
575/1445 l
Poj. zbiornika paliwa
68 l (Pb 95)
Opony
235/55 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,2 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,9 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,3/6,4/7,8
Teoretyczny zasięg
870 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,6/7,4/9,5
Rzeczywisty zasięg
710 km
Cena wersji podstawowej**
197 200 zł
Cena
235 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem