Porównanie: Fiat Panda, Volkswagen Up!

Nasza szachownica – Fiat Panda w starciu z Volkswagenem Up! Pierwszy kosztuje 37 400 zł, natomiast drugi to wydatek 37 750 zł.
Nasza szachownica – Fiat Panda w starciu z Volkswagenem Up! Pierwszy kosztuje 37 400 zł, natomiast drugi to wydatek 37 750 zł.Motor
Deska rozdzielcza jest ładnie wykończona, a wysoko umieszczony drążek zmiany biegów sam wpada ch podświetlenia. w prawą dłoń. Nawigacja TomTom – zbyt daleko od kierowcy. Niewygodne pokrętła na kierownicy.
Deska rozdzielcza jest ładnie wykończona, a wysoko umieszczony drążek zmiany biegów sam wpada ch podświetlenia. w prawą dłoń. Nawigacja TomTom – zbyt daleko od kierowcy. Niewygodne pokrętła na kierownicy.Motor
Porządne materiały i spasowanie. Obsługa VW jest łatwa, ale brakuje np. przycisków na kierownicy, nawiewów pośrodku czy też regulacji podświetlenia zegarów. Świetna nawigacja satelitarna.
Porządne materiały i spasowanie. Obsługa VW jest łatwa, ale brakuje np. przycisków na kierownicy, nawiewów pośrodku czy też regulacji podświetlenia zegarów. Świetna nawigacja satelitarna.Motor
Ten po prawej jest bardziej dynamiczny, a po lewej – wygodniejszy.
Ten po prawej jest bardziej dynamiczny, a po lewej – wygodniejszy.Motor

Porównanie: Fiat Panda, Volkswagen Up!

Duża ilość miejsca na głowę i stopy, ale na kolana – tylko wystarczająca.
Duża ilość miejsca na głowę i stopy, ale na kolana – tylko wystarczająca.Motor
Zagłówki są twarde i nieprzyjemne. Mimo krótkich foteli, siedzi się tu nieźle.
Zagłówki są twarde i nieprzyjemne. Mimo krótkich foteli, siedzi się tu nieźle.Motor
Deska rozdzielcza jest ładnie wykończona, a wysoko umieszczony drążek zmiany biegów sam wpada ch podświetlenia. w prawą dłoń. Nawigacja TomTom – zbyt daleko od kierowcy. Niewygodne pokrętła na kierownicy.
Deska rozdzielcza jest ładnie wykończona, a wysoko umieszczony drążek zmiany biegów sam wpada ch podświetlenia. w prawą dłoń. Nawigacja TomTom – zbyt daleko od kierowcy. Niewygodne pokrętła na kierownicy.Motor
Zegary nie mają wzorowej czytelności, ale za to Fiat daje możliwość regulacji intensywności ich podświetlenia.
Zegary nie mają wzorowej czytelności, ale za to Fiat daje możliwość regulacji intensywności ich podświetlenia.Motor
Dwa przyciski do otwierania przednich szyb umieszczono na konsoli środkowej.
Dwa przyciski do otwierania przednich szyb umieszczono na konsoli środkowej.Motor
Dzielona tylna kanapa nie tworzy płaskiej podłogi z bagażnikiem.
Dzielona tylna kanapa nie tworzy płaskiej podłogi z bagażnikiem.Motor
Bez kluczyka i brudzenia rąk tankowanie się nie obejdzie.
Bez kluczyka i brudzenia rąk tankowanie się nie obejdzie.Motor
Świetny patent, dzięki któremu tankuje się bardzo wygodnie.
Świetny patent, dzięki któremu tankuje się bardzo wygodnie.Motor
Brak regulacji wysokości, ale haczyk na ubrania jest.
Brak regulacji wysokości, ale haczyk na ubrania jest.Motor
Seryjna regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa.
Seryjna regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa.Motor
Nasza szachownica – Fiat Panda w starciu z Volkswagenem Up! Pierwszy kosztuje 37 400 zł, natomiast drugi to wydatek 37 750 zł.
Nasza szachownica – Fiat Panda w starciu z Volkswagenem Up! Pierwszy kosztuje 37 400 zł, natomiast drugi to wydatek 37 750 zł.Motor
Ten po prawej jest bardziej dynamiczny, a po lewej – wygodniejszy.
Ten po prawej jest bardziej dynamiczny, a po lewej – wygodniejszy.Motor
Kanapa jest umieszczona nisko, dlatego siedzi sie tu mniej wygodnie niż w Fiacie.
Kanapa jest umieszczona nisko, dlatego siedzi sie tu mniej wygodnie niż w Fiacie.Motor
Fotel bez trzymania bocznego, ale za to bardzo dobra pozycja za kierownicą.
Fotel bez trzymania bocznego, ale za to bardzo dobra pozycja za kierownicą.Motor
Porządne materiały i spasowanie. Obsługa VW jest łatwa, ale brakuje np. przycisków na kierownicy, nawiewów pośrodku czy też regulacji podświetlenia zegarów. Świetna nawigacja satelitarna.
Porządne materiały i spasowanie. Obsługa VW jest łatwa, ale brakuje np. przycisków na kierownicy, nawiewów pośrodku czy też regulacji podświetlenia zegarów. Świetna nawigacja satelitarna.Motor
Obrotomierz jest tak mały, że czasem zapomina się o jego istnieniu. Dominuje wielki i bardzo czytelny prędkościomierz.
Obrotomierz jest tak mały, że czasem zapomina się o jego istnieniu. Dominuje wielki i bardzo czytelny prędkościomierz.Motor
Ktoś ukradł drugi przycisk? Nie. Tak ma być, bo jest taniej. Ale niewygodnie.
Ktoś ukradł drugi przycisk? Nie. Tak ma być, bo jest taniej. Ale niewygodnie.Motor
Połacie gołej blachy nie przeszkadzają tak bardzo, jak uchylana tylna szyba.
Połacie gołej blachy nie przeszkadzają tak bardzo, jak uchylana tylna szyba.Motor
Kanapa dzielona od wersji Move Up! Bagażnik ma podwójną podłogę.
Kanapa dzielona od wersji Move Up! Bagażnik ma podwójną podłogę.Motor
„Set” wraz z przyciskami obok służy do ustawiania funkcji samochodu.
„Set” wraz z przyciskami obok służy do ustawiania funkcji samochodu.Motor

Dane techniczne: Fiat Panda, Volkswagen Up!

Dane techniczne
Fiat
Volkswagen
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1242 cm3
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R3/12
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
69 KM/5500
75 KM/6200
Maks. moment obrotowy
102 Nm/3000
95 Nm/3000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe/bębnowe
tarcz. went./bębnowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
belka skrętna
Masa/ładowność
940/500 kg
929/436 kg
Średnica zawracania
9,3 m
9,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
225/870 l
251/929 l
Pojemność zbiornika paliwa
37 l (Pb 95)
35 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
365/164/155 cm
354/164/149 cm
Rozstaw osi
230 cm
242 cm
Opony
175/65 R14
165/70 R14
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
164 km/h
171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,2 s
13,2 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,7/4,3/5,2
5,9/4,0/4,7
Emisja dwutlenku węgla
120 g/km
108 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,9 s
14,1 s
Elastyczność 60-100 km/h
14,7 s (4. bieg)
17,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
26,1 s (5. bieg)
22,7 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,3 m
37,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,7 m
38,0 m
Rzeczywista poj. bagażnika*
214 l
206 l
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,1 dB
65,5 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
7,0/5,4
6,4/5,1
Cena
37 400 zł
37 750 zł
*pomiar metodą VDA za pomocą pudełek o wymiarach 5x10x20 cm