Porównanie: Citroen DS4, Citroen DS5

Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic, Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic, Citroen DS5 2.0 HDI Sport ChicMotor
Kokpit DS4 nie jest zbyt skomplikowany. I dobrze. Łatwa obsługa, efektowne zegary i kierownica, która dobrze leży w dłoniach to zalety tego Citroena. Plus za dobrą widoczność z miejsca kierowcy.
Kokpit DS4 nie jest zbyt skomplikowany. I dobrze. Łatwa obsługa, efektowne zegary i kierownica, która dobrze leży w dłoniach to zalety tego Citroena. Plus za dobrą widoczność z miejsca kierowcy.Motor
Wnętrze DS5: jedno z bardziej futurystycznych od wielu lat. Chaos w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł nie ułatwia obsługi. Mocno spłaszczona u dołu kierownica jest niewygodna.
Wnętrze DS5: jedno z bardziej futurystycznych od wielu lat. Chaos w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł nie ułatwia obsługi. Mocno spłaszczona u dołu kierownica jest niewygodna.Motor
Największa bolączka DS5 to słabe tłumienie nierówności

Citroen DS4, Citroen DS5

Kokpit DS4 nie jest zbyt skomplikowany. I dobrze. Łatwa obsługa, efektowne zegary i kierownica, która dobrze leży w dłoniach to zalety tego Citroena. Plus za dobrą widoczność z miejsca kierowcy.
Kokpit DS4 nie jest zbyt skomplikowany. I dobrze. Łatwa obsługa, efektowne zegary i kierownica, która dobrze leży w dłoniach to zalety tego Citroena. Plus za dobrą widoczność z miejsca kierowcy.Motor
Przednia szyba, która płynnie przechodzi w szklany dach – bardzo efektowne rozwiązanie.
Przednia szyba, która płynnie przechodzi w szklany dach – bardzo efektowne rozwiązanie.Motor
Tylne drzwi mają niecodzienny kształt i szybę, która się nie otwiera. Z tyłu jest ciasno.
Tylne drzwi mają niecodzienny kształt i szybę, która się nie otwiera. Z tyłu jest ciasno.Motor
Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic, Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic, Citroen DS5 2.0 HDI Sport ChicMotor
Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS4 2.0 HDI Sport ChicMotor
Citroen DS4 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS4 2.0 HDI Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDI Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDI Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDI Sport ChicMotor
Wnętrze DS5: jedno z bardziej futurystycznych od wielu lat. Chaos w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł nie ułatwia obsługi. Mocno spłaszczona u dołu kierownica jest niewygodna.
Wnętrze DS5: jedno z bardziej futurystycznych od wielu lat. Chaos w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł nie ułatwia obsługi. Mocno spłaszczona u dołu kierownica jest niewygodna.Motor
Elektrycznie sterowane fotele z masażem dbają o komfort. Szkoda, że nie robi tego zawieszenie.
Elektrycznie sterowane fotele z masażem dbają o komfort. Szkoda, że nie robi tego zawieszenie.Motor
Trzyczęściowy szklany dach jest efektowny, ale mocno ogranicza przestrzeń nad głowami.
Trzyczęściowy szklany dach jest efektowny, ale mocno ogranicza przestrzeń nad głowami.Motor

Citroen DS4, Citroen DS5 - podsumowanie

Dane techniczne: Citroen DS4, Citroen DS5

 
DS4
DS5
Wersja
2.0 HDi Sport Chic
2.0 HDi Sport Chic
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
163 KM/3750
163 KM/3750
Maks. moment obr.
340 Nm/2000
340 Nm/2000
Długość/szerokość/wysokość
433/179/149 cm
453/185/152 cm
Rozstaw osi
261 cm
273 cm
Średnica zawracania
11,2 m
11,8 m
Masa własna/ładowność
1320/565 kg
1530/600 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
410/1185 l
470/1290 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l
60 l
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
212 km/h
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
8,8 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,6/4,3/5,1
6,4/4,4/5,1
Teoretyczny zasięg
1176 km
1176 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
9,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
7,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,2 s (6. bieg)
14,1 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,2 m
37,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,4 m
38,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,2 dB
64,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,0/5,0
8,0/6,0
Rzeczywisty zasięg
1000 km
857 km
Cena wersji podstawowej*
101 300 zł
106 200 zł
Cena
101 300 zł
131 200 zł
*z tym samym silnikiem