Peugeot 2008 1.2 PureTech - oryginalna koncepcja

Trwa boom na kompaktowe SUV-y i crossovery. Peugeot 2008 doskonale wpisuje się w rynkowe trendy ale nie zapomina przy tym o cechach najważniejszych dla kupującego, takich jak funkcjonalność czy niskie koszty eksploatacji. Wersja 1.2 Pure Tech z nowoczesną, automatyczną skrzynią biegów EAT6 idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji – zarówno w mieście jak też podczas dalszych podróży z rodziną.

Peugeot 2008 1.2 PureTech
Peugeot 2008 1.2 PureTechINTERIA.PL

Przeciwnicy SUV-ów i crossoverów wytykają im przewagę formy nad treścią. Tymczasem w przypadku Peugeota 2008 jego niepokorny charakter odczuwalnie ułatwia codzienną eksploatację zarówno w mieście jak też w lekkim terenie.

2008 zadebiutował w 2013 roku jako następca popularnego modelu 207 SW. Samochód jest dłuższy od 208 o ok. 20 cm, ale rozstaw osi pozostał bez zmian. Z tego też względu zauważalnie więcej przestrzeni znajdziemy jedynie w bagażniku, który oferuje 350 l (o 65 l więcej, niż w 208).

Auto, jak na crossovera przystało, ma także zwiększony prześwit - do 16 cm. Użytkownik ma z tego dwie korzyści - po pierwsze nie musi się martwić, że uszkodzi podwozie lub zderzaki podczas pokonywania kolein czy krawężników. Po drugie - 2008 bez problemu przyjmuje na pokład pełne obciążenie. Podczas wakacyjnych podróży z rodziną samochód nie będzie ocierał o przesadnie rozbudowane progi zwalniające.

Peugeot 2008 1.2 PureTech

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

W ubiegłym roku auto przeszło niewielki lifting. Zmienił się przede wszystkim przód, który zdobi teraz nowa, większa atrapa chłodnicy z wyeksponowanym logo. W taki sposób 2008 upodobnił się do nowych 3008 i 5008, które wyznaczają nowe trendy w stylizacji Peugeotów.

Jakość odczuwalna

Wnętrze 2008 zostało przejęte w całości z 208. Uwagę zwraca mała kierownica i zestaw wskaźników umieszczony nad nią. W praktyce bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić. Co więcej - takie rozwiązanie jest czytelne. Naszym zdaniem na pochwałę zasługuje także dbałość o wykonanie detali. Wysoka jakość tworzyw, staranne dopasowanie poszczególnych elementów, przyjemnie w dotyku tapicerki i stonowana kolorystyka. To wszystko sprawia, że kierowca czuje się jak w modelu klasy premium. Konsolę centralną zwieńcza multimedialny ekran dotykowy. Producent zadbał jednak o to by sterowanie najbardziej potrzebnymi funkcjami takimi jak klimatyzacja czy głośność muzyki odbywało się za pomocą tradycyjnych przycisków i pokręteł.

Peugeot 2008 1.2 PureTechINTERIA.PL

Wnętrze testowanego egzemplarza rozświetlał panoramiczny, szklany dach. Doskonale pasuje do niego jasna, półprzezroczysta, elektrycznie rozsuwana roleta. 

Zaskakujący napęd

Na papierze 110 KM czerpane z 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 1200 ccm, w dodatku połączone z automatyczną przekładnią nie wygląda zachęcająco. W praktyce można się jednak zdziwić. Trzeba się przejechać tym samochodem, żeby uwierzyć, że taka konfiguracja ma sens.

Po pierwsze - producent bardzo skutecznie wytłumił drgania 3-cylindrowej jednostki i zadbał o komfort akustyczny. Po drugie - turbodoładowanie z nawiązką rekompensuje naturalny dla małych silników trzycylindrowych brak elastyczności.

Po trzecie - automatyczna przekładnia EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) działa tak, jak gdyby była skonstruowana specjalnie dla tego silnika. Podczas jazdy można wręcz zapomnieć o jej istnieniu. Nie szarpie, nie przeciąga niepotrzebnie biegów a same zmiany przełożeń przebiegają szybko i sprawnie.

Peugeot 2008 1.2 PureTechINTERIA.PL

Osiągi - "setka" w niewiele ponad 10 sekund i prędkość maksymalna 188 km/h są jak najbardziej zadowalające.

Podsumowanie

2008 w prezentowanej wersji to samochód kompletny, który z powodzeniem sprawdza się w roli samochodu dla rodziny 2+2. Jego atuty to oprócz podwyższonego prześwitu funkcjonalny bagażnik, świetnie zestrojony zespół napędowy oraz wysoka jakość wykonania detali. Do wypróbowania jego możliwości w praktyce zachęcamy w sposób szczególny osoby konserwatywne, które są przyzwyczajone do diesli lub dużych, wolnossących silników benzynowych.

Peugeot 2008 1.2 Pure Tech EAT6 wybrane dane techniczne:

Silnik: turbodoładowany benzynowy, trzycylindrowy o pojemności 1199 ccm

Moc maksymalna: 110 KM przy 5500 obr./min

Maks. Mom. Obr.: 205 Nm przy 1750 obr./min

Prędkość maksymalna: 188 km/h

0-100 km/h: 10,3 s

Zużycie paliwa: 4,5 do 7,5 l/100 km

Tekst powstał przy współpracy z firmą Peugeot.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas