Nissan 370Z Nismo - test

Zostało zmodyfikowane przez nadwornego tunera Nissana – Nismo. Ma więcej mocy, przyczepności i wyposażenia. Ale czy do 370Z w tej wersji warto dopłacać 50 tys. zł?

Dzięki pakietowi aerodynamicznemu Nismo generuje taki sam docisk jak Nissan GT-R.
Dzięki pakietowi aerodynamicznemu Nismo generuje taki sam docisk jak Nissan GT-R.Motor
Skórzano-zamszowa kierownica zapewnia pewny chwyt, ale jest regulowana tylko na wysokość. Zestaw multimedialny mógłby być bardziej intuicyjny. Na mapie nawigacji zabrakło np. nowego odcinka A2.Motor

Przyrost argumentów pod maską nie oszałamia. Zmodyfikowany komputer sterujący pracą silnika oraz nowy układ wydechowy zaowocowały dodatkowymi 16 KM mocy. Razem daje to 344 KM przy 7400 obr./min. Wysoko, bo przy 5200 obr./min dostępne jest 371 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale mimo tego Nismo nie wzbrania się przed niskimi obrotami. Potrafi sprawnie nabierać prędkości już od nieco powyżej 1000/min. Z drugiej strony, 3,7-litrowa jednostka Nissana nie wykazuje specjalnego entuzjazmu w górnych rejestrach obrotów.

Do 100 km/h Nismo rozpędza się w 5,6 s. W stosunku do zwyczajnego 370Z to o 0,3 s szybciej (wg pomiarów testowych). Szkoda tylko, że tych 344 KM specjalnie nie słychać. Wydech obiecuje wiele, ale nie brzmi nawet w połowie tak dobrze jak ten w starym 350Z.

Sam wchodzi na obroty

W Nissanie siedzi się nisko, a skórzano-zamszowa kierownica pozwala poczuć się niemal jak w aucie wyczynowym. 6-biegowa skrzynia ręczna to urządzenie precyzyjne, pozwalające na zmianę biegu ruchem nadgarstka, ale i wymagające przyłożenia sporej siły. Do pary ma seryjny system Synchro Rev Control, który dba o to, by podczas redukcji przełożenia silnik został wprowadzony na odpowiednie obroty. Dzięki temu kierowca nie musi korzystać z międzygazu.

Nissan 370Z Nismo

Nissan 370Z Nismo (czytaj test)

Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor
Nissan 370Z NismoMotor

Mała przyjemność

Zawieszenie Nismo ma sztywniejsze sprężyny i utwardzone amortyzatory. Zostało obniżone o 1 cm, jednak i tak nie czyni z 370Z auta niezdolnego do pochłaniania pojedynczych nierówności. Sportowa natura najbardziej daje się we znaki podczas jazdy drogą o pofałdowanej nawierzchni.

Na równym asfalcie Nissan jest bardzo pewny siebie. Bezpośredni układ kierowniczy zapewnia znakomite czucie, lepsze niż w zwykłym 370Z. Auto ma fantastyczną przyczepność, a w momencie naruszania jej granicy nie staje się specjalnie trudne do opanowania.

Z drugiej strony, krótki rozstaw osi (255 cm) i szerokie tylne opony (285/35 R19) sprawiają, że Nismo nie jest stworzone do zamiatania tyłem. Żeby utrzymać długie poślizgi, trzeba już dysponować porządnymi umiejętnościami. Jeżdżąc 370Z Nismo ciężko też czerpać przyjemność z każdego kilometra. W tym aucie czuć sportową naturę, jednak frajda pojawia się dopiero przy jeździe na maksimum.

Dlatego 50 tys. zł lepiej schować do kieszeni i wybrać zwykłe 370Z.

Nissan 370Z Nismo

Nissan 370Z Nismo (czytaj test)

...regulacja odległości fotela od kierownicy i kąta pochylenia oparcia odbywa się elektrycznie.Motor
Tylny spoiler, zarezerwowany dla Nismo, wyraźnie pogarsza widok w lusterku wstecznym.Motor
Dzięki pakietowi aerodynamicznemu Nismo generuje taki sam docisk jak Nissan GT-R.Motor
Siedzi się nisko, a...Motor
3,7-litrowy silnik V6 ma o 16 KM więcej niż w zwykłym 370Z. Do 100 km/h rozpędza auto w 5,6 s.Motor
Skórzano-zamszowa kierownica zapewnia pewny chwyt, ale jest regulowana tylko na wysokość. Zestaw multimedialny mógłby być bardziej intuicyjny. Na mapie nawigacji zabrakło np. nowego odcinka A2.Motor
Okrągłe zegary na szczycie deski rozdzielczej. Od lewej: wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ładowania akumulatora oraz cyfrowy zegarek.Motor
Nissan 370Z NismoMotor

Nissan 370Z Nismo - podsumowanie

370Z Nismo to auto, które świetnie radzi sobie podczas szybkiej jazdy. I tylko podczas niej sprawia frajdę.

Nissan 370Z Nismo: plusy

  • Bardzo dobre osiągi,
  • znakomita przyczepność,
  • precyzyjna przekładnia,
  • skuteczny system Synchro Rev Control,
  • pewne prowadzenie.

Nissan 370Z Nismo: minusy

  • Słaba widoczność z miejsca kierowcy,
  • tylko przeciętna skuteczność hamulców,
  • regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie.

Wyróżniki 370Z Nismo

Zbrojne ramię Nissana powstało w 1984 r., a w 1989 r. opracowało pierwsze auto uliczne - Skyline'a GT-R R32. Obecnie w ofercie Nissana są dwa modele z logo Nismo: Juke i 370Z.

Lusterka wsteczne z szarą obudową zarezerwowano dla Nismo.Nissan
Felgi przednie są lżejsze od standardowych 0,8 kg, a tylne – 0,1 kg.Nissan
Spoiler zapewnia lepszy docisk tylnej osi przy wysokich prędkościach.Nissan
Wydech ma średnicę 61 mm – o 1 mm większą w stosunku do tego z 370Z.Nissan
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3696 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
344 KM/7400
Maks. moment obrotowy
371 Nm/5200
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
6-biegowa/manualna
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
441/187/132 cm
Rozstaw osi
255 cm
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1535/265 kg
Poj. bagażnika
235 l
Poj. zbiornika paliwa
72 l (Pb 98)
Opony (przód; tył)
245/40 R19; 285/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
10,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,7 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
73,5 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
15,3/7,9/10,6
Teoretyczny zasięg
680 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
16,8/9,3/13,1
Rzeczywisty zasięg (benz.+LPG)
550 km
Cena wersji podstawowej**
229 900 zł
Cena
229 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Tekst: Maciej Struk; zdjęcia: Robert Brykała, Nissan

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas