Mercedes-Maybach S 680 – ostatni taki w historii

Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 - nadwozie

Samochód dostojnie wtacza się na podjazd, do wtóru gładkiego pomruku dwunastocylindrowego silnika. Wydaje się nienaturalnie wręcz długi, dając jasno do zrozumienia, że właściciel bynajmniej nie siedzi za kierownicą. Kasztanowy lakier to ciekawy wybór do takiego auta, chociaż większe wrażenie robiłoby dwubarwne nadwozie, a "pełne" felgi to tradycja, z której chętnie bym zrezygnował. Ale nie oszukujmy się - to auto już z zewnątrz ocieka luksusem.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 - wnętrze

Wielkie drzwi otwierają się, ukazując obite białą skórą wnętrze, skąpane w błękitnej poświacie wszechobecnego oświetlenia nastrojowego. Zajmuję miejsce na obszernym fotelu, opierając głowę na mięciutkiej poduszce umieszczonej na zagłówku i czuje jak moje stopy lekko zapadają się w "długowłosym" dywaniku. Kierowca, nie ruszając się ze swojego miejsca, ruchem palca na ekranie zamyka drzwi i dostojnie ruszamy.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL
Po długim i intensywnym dniu potrzebuję się zrelaksować. Za dotknięciem przycisku fotel zmienia się w leżankę, wybieram program masażu gorącymi kamieniami. Sięgam do lodówki po szampana oraz ukrytego nad nią schowka na kieliszki. Umieszczam jeden w przeznaczonym dla niego uchwycie w konsoli środkowej i wlewam trunek. Sięgam do podłokietnika po bezprzewodowe słuchawki, starając się zignorować fakt, że mają trójramienną gwiazdę, zamiast podwójnego "M". Na szczęście nie zabrakło go na obszytą skórą poduszce, którą sobie poprawiam. Czas na relaks.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 - wrażenia z jazdy

Samochód gładko płynie po drodze, delikatnie i kojąco kołysząc mnie. Tylko to, oraz gładki pomruk silnika w tle, przypominają, że nadal się poruszamy. Elektryczne żaluzje na wszystkich szybach oraz aktywna redukcja hałasu, oddzielają mnie od świata zewnętrznego. Ale nie mogę przestać zastanawiać się, jaką różnicę zrobiłoby opcjonalne zawieszenie, które potrafi wykrywać nierówności na drodze i dostosowywać się do nich.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 - ceny i wyposażenie

Jak to ktoś kiedyś słusznie zauważył: "Pieniądze nie dają szczęścia, tylko luksus". Czy w tym przypadku wprost proporcjonalny? To już kwestia do indywidualnej oceny. Mnie ciągle kołacze się tylko po głowie pytanie, czy zmiana silnika V8 na V12 warta jest 200 tys. zł.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 - podsumowanie

To nie jest auto idealne. Wybrałbym inny kolor. Oraz felgi. A czy poza tym chciałbym mieć takiego Maybacha? Nie zaprzeczam. Tylko czy V12? Raczej tak. Idealny napęd do tego auta i ostatnia okazja, by go kupić. Następca będzie najpewniej elektryczny.
Mercedes-Maybach S 680 4MATIC
Mercedes-Maybach S 680 4MATICMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes-Maybach S 680 4MATIC

Dane techniczne 
Silnik 
V12 biturbo, benzynowy
Pojemność 
5980 ccm
Moc 
612 KM 
Maksymalny moment obrotowy 
900 Nm (2000-4000 obr./min)
Skrzynia biegów 
9b automatyczna 
Napęd 
4x4 
Osiągi  
Przyspieszenie 0-100 km/h 
4,5 s
Prędkość maksymalna 
250 km/h 
Średnie zużycie paliwa 
13,8 l/100 km 
Wymiary  
Długość 
5469 mm
Szerokość 
1921 mm 
Wysokość 
1510 mm 
Rozstaw osi 
3396 mm 
Pojemność bagażnika 
495 l
Wyposażenie testowanego egzemplarza  
20-calowe felgi, reflektory matrycowe, szklany dach, pneumatyczne zawieszenie, skrętna tylna oś, domykanie drzwi, elektrycznie sterowane tylne drzwi, elektrycznie sterowane, ogrzewane, iwentylowane  fotele z masażem w obu rzędach siedzeń, pakiet skórzany designo, skórzana podsufitka, dywaniki z długim włosiem, stoliki dla pasażerów z tyłu, ekrany dla pasażerów z tyłu, lodówka i kieliszki do szampana, nawigacja i head-up z rozszerzoną rzeczywistością, zegary 3D, nagłośnienienie Burmester 4D.
Cena testowanego egzemplarza 
1 333 121 zł
Mercedes-Maybach klasy S.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?