Mercedes E 300 coupe - lepszy od limuzyny?

Autem reprezentacyjnym jest tradycyjnie limuzyna, ale jedynie skromna garstka osób kupujących takie samochody, podróżuje na tylnej kanapie. A skoro właściciele zwykle sami siadają za kierownicą, to może warto rozważyć zakup bardziej atrakcyjnej wizualnie wersji nadwoziowej.

Mercedes E 300 coupe
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes E 300 coupe - nadwozie

Chociaż klasa E coupe mierzy 484 cm długości, sprawia wrażenie auta dość zwartego, ale oczywiście obce są jej problemy mniejszych modeli z takich nadwoziem, które miewają nie zawsze przyjemne dla oka proporcje. Tutaj wszystko jest dobrze wyważone, a atrakcyjność testowanego egzemplarza podnosił stylizacyjny pakiet AMG, lakier Czerwień Patagonii oraz 20-calowe alufelgi.

Tradycyjnie już dla coupe Mercedesa, samochód pozbawiony jest słupka B, a tylne szyby opuszczają się. Taki zabieg nadaje autu dodatkowej lekkości i ma się wrażenie, że jest to cabrio z metalowym dachem. Jeśli zdecydujemy się na opcjonalny szklany dach, to po jego otwarciu, podróżni mogą faktycznie poczuć namiastkę przyjemności z jazdy kabrioletem.

Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Mercedes E 300 coupe - wnętrze

Deska rozdzielcza klasy E jest już doskonale znana, ponieważ obecna generacja debiutowała w 2016 roku, a przeprowadzony dwa lata temu face lifting, przyniósł niewielkie zmiany, z których najważniejszą było wprowadzenie nowego systemu multimedialnego pozbawionego pokrętła oraz kierownica z podwójnymi ramionami.

Mimo to wnętrze testowanego egzemplarza zrobiło na nas duże wrażenie, a to za sprawą jego konfiguracji - w całości wykończone beżową skórą nappa z szarymi elementami i ozdobione jasnym drewnem jesionu.

Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Jeśli chodzi o przestronność kabiny, to musimy pamiętać przede wszystkim o tym, że coupe są projektowane głównie z myślą o podróżnych z przodu. Ci są rozpieszczani choćby bardzo komfortowymi fotelami z funkcją masażu. Z tyłu jest już ciasnawo, acz osoby mające do 180 cm wzrostu zmieszczą się tu we w miarę naturalnej pozycji, przez co można zaryzykować nazwanie klasy E coupe autem czteroosobowym. Podróżni mają do dyspozycji trzecią strefę klimatyzacji, natomiast nie znajdziemy tu podłokietnika. Z niezrozumiałego powodu Mercedes zarezerwował ten "luksus" dla nieobecnej już na rynku klasy S coupe.

Mercedes E 300 coupe - silnik i dane techniczne

Testowany egzemplarz wyposażono w skromny, mogłoby się wydawać, silnik. 2-litrowa doładowana jednostka na pierwszy rzut oka nie robi wrażenie, ale 258 KM pozwalające na przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s nie dają żadnych powodów do narzekań. Auto chętnie reaguje na dodanie gazu, chociaż podczas szybszej jazdy przejść przynajmniej na tryb Sport.

Mercedes E 300 coupe na zdjęciach

Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL
Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Z drugiej strony E 300 okazuje się zaskakująco oszczędną odmianą. Średnie spalanie w ruchu miejskim wyniosło w naszym przypadku 10,4 l/100 km, a jazda z prędkościami autostradowymi 8,3 l/100 km.

Ogólnie układ napędowy E 300 coupe zrobił na nas bardzo dobre wrażenie, ale szkoda, że nie można zamówić wersji z napędem na cztery koła. Z dość niezrozumiałego powodu, taka możliwość jest tylko w przypadku bazowej E 200 (197 KM) oraz topowej (pomijając AMG) E 450 (367 KM).

Mercedes E 300 coupe - układ jezdny komfort i prowadzenie

Patrząc na 20-calowe felgi z oponami o profilu 35/30, raczej nie spodziewamy się szczególnie komfortowej jazdy. Tymczasem (opcjonalne) pneumatyczne zawieszenie sprawia, że nawet na mocno nierównych fragmentach dróg, jest naprawdę nieźle. Pneumatyka pozwala także na zwiększenie prześwitu, co w pewnych sytuacjach może okazać się bardzo przydatne.

Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Prowadzenie także pozostawia pozytywne wrażenie, szczególnie pamiętając o tym, że nie jest to auto sportowe. Możliwość obniżenia i utwardzenia zawieszenia zauważalnie poprawia stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Mercedes E 300 coupe - cena i wyposażenie

Chętni na zakup E 300 coupe muszą przygotować przynajmniej 272 tys. zł i chociaż takie elementy, jak nawigacja, pakiet komfortowych siedzeń, skórzana tapicerka oraz skórzane obicie deski rozdzielczej są seryjne, to lista dodatków jest długa. W przypadku testowanego egzemplarza windowała ona cenę do niemal 400 tys. zł.

Mercedes E 300 coupeMichał DomańskiINTERIA.PL

Podsumowując, jeśli szukacie atrakcyjnie prezentującego się samochodu klasy wyższej, a na dalsze wyjazdy wybieracie się zwykle w dwie osoby, to klasa E coupe może okazać się bardzo atrakcyjną alternatywą dla klasycznych sedanów. Jak przystało na prawdziwe gran turismo, jest bardzo komfortowa, ma wiele dodatków umilających podróż oraz pojemny (405 l) bagażnik.

Dane techniczne 
Silnik
benz. R4 turbo
Pojemność
1991 ccm 
Moc
258 KM (5500-6100 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy
370 Nm (1800-4000 obr./min) 
Skrzynia biegów
9b automatyczna
Napęd
na tył
Osiągi 
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Prędkość maksymalna
250 km/h 
Średnie zużycie paliwa
6,7 l/100 km 
Wymiary 
Długość
4835 mm
Szerokość
1860 mm 
Wysokość
1430 mm 
Rozstaw osi
2835 mm 
Pojemność bagażnika
405 l
Wyposażenie testowanego egzemplarza 
Felgi 20 cali, penumatyczne zawieszenie, pakiet wyposażenia AMG, reflektory Multibeam LED szklany dach, system bezkluczykowy, wielokonturowe, elektrycznie regulowane przednie fotele z masażem, ogrzewaniem i wentylacją, pakiet wykończenia wnętrza skórą nappa, nagłośnienie Burmester, nawigacja, kamery 360 st., wyświetlacz head-up, zestaw systemów asystujących kierowcy.
Cena
271 600 zł
Cena testowanego egzemplarza
395 tys. zł 

***

Moto Flesz - odcinek 36. Ładowarki z nowymi opłatami, Corvette otrzyma napęd elektrycznyINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas