Mercedes A 45 AMG 4Matic - test

Jak na swoje ogromne możliwości, Mercedes prezentuje się wręcz skromnie. To wilk w owczej skórze.
Jak na swoje ogromne możliwości, Mercedes prezentuje się wręcz skromnie. To wilk w owczej skórze.Motor
Wnętrze Mercedesa prezentuje się sportowo, a kierownica została umieszczona prawie pod kątem prostym. Niestety, świetne materiały spotykają się tu z tanimi. Testowy egzemplarz miał przebieg około 11 000 km i... wysiedziane fotele.
Wnętrze Mercedesa prezentuje się sportowo, a kierownica została umieszczona prawie pod kątem prostym. Niestety, świetne materiały spotykają się tu z tanimi. Testowy egzemplarz miał przebieg około 11 000 km i... wysiedziane fotele.Motor

Mercedes A 45 AMG 4Matic

Jak na swoje ogromne możliwości, Mercedes prezentuje się wręcz skromnie. To wilk w owczej skórze.
Jak na swoje ogromne możliwości, Mercedes prezentuje się wręcz skromnie. To wilk w owczej skórze.Motor
Szerokie tylne słupki i niska szyba ograniczają widoczność. Opcjonalny układ wydechowy AMG z trapezoidalnymi końcówkami wygrywa niesamowite melodie.
Szerokie tylne słupki i niska szyba ograniczają widoczność. Opcjonalny układ wydechowy AMG z trapezoidalnymi końcówkami wygrywa niesamowite melodie.Motor
...a panel klimatyzacji został umieszczony zdecydowanie za daleko i za nisko.
...a panel klimatyzacji został umieszczony zdecydowanie za daleko i za nisko.Motor
Korzystanie z seryjnego systemu Comand wymaga wyraźnego cofnięcia ręki...
Korzystanie z seryjnego systemu Comand wymaga wyraźnego cofnięcia ręki...Motor
Tymi przyciskami ustawia się m.in. szerokości fotela. Fatalne spasowanie panelu.
Tymi przyciskami ustawia się m.in. szerokości fotela. Fatalne spasowanie panelu.Motor
Za kierownicą – dwie łopatki do zmiany przełożeń. Skrzynia biegów szybko odpowiada na wydawane nimi komendy.
Za kierownicą – dwie łopatki do zmiany przełożeń. Skrzynia biegów szybko odpowiada na wydawane nimi komendy.Motor
Prędkościomierz do 320 km/h to lekka przesada. Procedura startowa „RACE START”– niepotrzebnie tak skomplikowana.
Prędkościomierz do 320 km/h to lekka przesada. Procedura startowa „RACE START”– niepotrzebnie tak skomplikowana.Motor
Na tylnej kanapie jest nieco mniej miejsca niż w konkurencyjnym BMW M135i. Dostęp tutaj utrudniają wąskie drzwi tylne.
Na tylnej kanapie jest nieco mniej miejsca niż w konkurencyjnym BMW M135i. Dostęp tutaj utrudniają wąskie drzwi tylne.Motor
Fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami nie tylko są wyśmienite, ale jak wyglądają!
Fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami nie tylko są wyśmienite, ale jak wyglądają!Motor
Wnętrze Mercedesa prezentuje się sportowo, a kierownica została umieszczona prawie pod kątem prostym. Niestety, świetne materiały spotykają się tu z tanimi. Testowy egzemplarz miał przebieg około 11 000 km i... wysiedziane fotele.
Wnętrze Mercedesa prezentuje się sportowo, a kierownica została umieszczona prawie pod kątem prostym. Niestety, świetne materiały spotykają się tu z tanimi. Testowy egzemplarz miał przebieg około 11 000 km i... wysiedziane fotele.Motor
Silnik A 45 AMG kręci się do około 6500 obr./min. Przy 5000 – dostaje wyraźnego animuszu.
Silnik A 45 AMG kręci się do około 6500 obr./min. Przy 5000 – dostaje wyraźnego animuszu.Motor
Przednie tarcze mają średnicę 35 cm, natomiast tylne – 33 cm. Są niebywale skuteczne.
Przednie tarcze mają średnicę 35 cm, natomiast tylne – 33 cm. Są niebywale skuteczne.Motor
A 45 AMG żywi się benzyną 98-oktanową.
A 45 AMG żywi się benzyną 98-oktanową.Motor
Silnik składany jest ręcznie.
Silnik składany jest ręcznie.Motor

Mercedes A 45 AMG 4Matic

Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor
Mercedes A 45 AMG 4Matic
Mercedes A 45 AMG 4MaticMotor

Zobacz również:

    Mercedes A 45 AMG 4Matic - podsumowanie

    • wyśmienita pozycja za kierownicą,
    • bardzo duży zakres regulacji foteli,
    • dużo miejsca z przodu
    • słaba widoczność do tyłu,
    • miejscami jakość wykonania niepasująca do Mercedesa
    • genialne osiągi,
    • dobra kultura pracy,
    • szybka przekładnia zautomatyzowana,
    • fantastyczne brzmienie
    • silnik zasilany benzyną 98-oktanową,
    • ograniczony zasięg
    • ogromna stabilność przy wysokich prędkościach,
    • precyzyjny układ kierowniczy,
    • bardzo wydajne hamulce,
    • znakomita trakcja,
    • bardzo duża podsterowność
    • bogate wyposażenie,
    • mnogość opcji,
    • niewygórowana cena w przeliczeniu na 1 KM,
    • duża możliwość personalizacji
    • tylko dwa lata gwarancji,
    • drogie dodatki

    Stowarzyszenie najmocniejszych hatchbacków

    Stowarzyszenie najmocniejszych hatchbacków
    Stowarzyszenie najmocniejszych hatchbackówMotor

    Dane techniczne: Mercedes A 45 AMG 4Matic

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1991 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    360 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    450 Nm/2250
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    430/178/143 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,0 m
    Masa/ładowność
    1480/495 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    341/1157 l
    Poj. zbiornika paliwa
    56 l (Pb 98)
    Opony
    235/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,4 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    10,2 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    16,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    33,1 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    32,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,0 dB →
    Prędkość w slalomie (co 18 m)
    69,2 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,1/5,9/7,1
    Teoretyczny zasięg
    790 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,2/9,1/10,7
    Rzeczywisty zasięg
    520 km
    Cena wersjii podstawowej*
    184 200 zł
    Cena
    184 200 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *z tym samym silnikiem