Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy - test

Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.Motor

Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy

Dla części właścicieli „trójki” sedan podobieństwo do...
Dla części właścicieli „trójki” sedan podobieństwo do...Motor
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
Dobrze wyprofilowane fotele są wygodne nawet podczas długich podróży.
Dobrze wyprofilowane fotele są wygodne nawet podczas długich podróży.Motor
Z tyłu – mało miejsca na nogi, niedużo na ramiona i głowy.
Z tyłu – mało miejsca na nogi, niedużo na ramiona i głowy.Motor
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.Motor
Panel do obsługi multimediów umieszczono między fotelami.
Panel do obsługi multimediów umieszczono między fotelami.Motor
Kanapę składa się dźwigniami przy otworze załadunkowym 419-litrowego bagażnika.
Kanapę składa się dźwigniami przy otworze załadunkowym 419-litrowego bagażnika.Motor
Oszczędny silnik żywo reaguje na gaz, ale powyżej 4000 obr./min robi się nieco zbyt hałaśliwy.
Oszczędny silnik żywo reaguje na gaz, ale powyżej 4000 obr./min robi się nieco zbyt hałaśliwy.Motor
...Mazdy 6 powinno być sporą zaletą.
...Mazdy 6 powinno być sporą zaletą.Motor

Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy - podsumowanie

  • atrakcyjny wygląd,
  • pewne prowadzenie,
  • niezły komfort jazdy,
  • sprawny automat,
  • dobre osiągi,
  • nieduże zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie
  • ciasna tylna część kabiny,
  • przeciętnie duży bagażnik,
  • hałas przy wyższych obrotach,
  • niezbyt intuicyjna obsługa multimediów

Dane techniczne: Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
210 Nm/4000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
459/180/145 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
11,4 m
Masa/ładowność
1230/605 kg
Pojemność bagażnika
419 l
Poj. zbiornika paliwa
51 l (Pb 95)
Opony
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,6 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość**
94 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,0/4,8/5,6
Teoretyczny zasięg
910 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,0/5,2/7,1
Rzeczywisty zasięg
720 km
Cena
83 400 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*pomiar na oponach zimowych, przy temp. 3°C, na suchej nawierzchni;
**przy wskazaniu 100 km/h