Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy - test

Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.
Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.Motor

Zobacz również:

    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy

    Dla części właścicieli „trójki” sedan podobieństwo do...
    Dla części właścicieli „trójki” sedan podobieństwo do...Motor
    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy
    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergyMotor
    Dobrze wyprofilowane fotele są wygodne nawet podczas długich podróży.
    Dobrze wyprofilowane fotele są wygodne nawet podczas długich podróży.Motor
    Z tyłu – mało miejsca na nogi, niedużo na ramiona i głowy.
    Z tyłu – mało miejsca na nogi, niedużo na ramiona i głowy.Motor
    Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.
    Przyjemne „miejsce pracy” kierowcy. Siedmiocalowy dotykowy ekran multimediów jest seryjny w wersji SkyEnergy. Za nawigację trzeba dopłacić – jedyne 2100 zł.Motor
    Panel do obsługi multimediów umieszczono między fotelami.
    Panel do obsługi multimediów umieszczono między fotelami.Motor
    Kanapę składa się dźwigniami przy otworze załadunkowym 419-litrowego bagażnika.
    Kanapę składa się dźwigniami przy otworze załadunkowym 419-litrowego bagażnika.Motor
    Oszczędny silnik żywo reaguje na gaz, ale powyżej 4000 obr./min robi się nieco zbyt hałaśliwy.
    Oszczędny silnik żywo reaguje na gaz, ale powyżej 4000 obr./min robi się nieco zbyt hałaśliwy.Motor
    ...Mazdy 6 powinno być sporą zaletą.
    ...Mazdy 6 powinno być sporą zaletą.Motor

    Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy - podsumowanie

    • atrakcyjny wygląd,
    • pewne prowadzenie,
    • niezły komfort jazdy,
    • sprawny automat,
    • dobre osiągi,
    • nieduże zużycie paliwa,
    • bogate wyposażenie
    • ciasna tylna część kabiny,
    • przeciętnie duży bagażnik,
    • hałas przy wyższych obrotach,
    • niezbyt intuicyjna obsługa multimediów

    Dane techniczne: Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 6AT SkyEnergy

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    120 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    210 Nm/4000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    459/180/145 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1230/605 kg
    Pojemność bagażnika
    419 l
    Poj. zbiornika paliwa
    51 l (Pb 95)
    Opony
    205/60 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    198 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,3 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,7 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,6 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    43,1 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,0 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    94 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,0/4,8/5,6
    Teoretyczny zasięg
    910 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,0/5,2/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    720 km
    Cena
    83 400 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych, przy temp. 3°C, na suchej nawierzchni;
    **przy wskazaniu 100 km/h