Mazda 3 2.0 Sport - test
Mieszcząca się między bazową 1.6, a topową MPS, Mazda 3 2.0 łączy zalety obu wersji.
Niedawno przeprowadzony lifting Mazdy 3 był bardzo nieznaczny – zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka. Modernizację widać także we wnętrzu – wskaźniki są teraz podświetlone na biało, dzięki czemu zniknął kontrast między wyświetlaczami u góry konsoli środkowej. Wcześniej jeden z nich był biały, drugi czerwony. Teraz, choć ich kolory wciąż nie są identyczne, wygląda to dużo lepiej. Między prędkościomierzem i obrotomierzem pojawił się wskaźnik podpowiadający, w którym momencie należy zmienić bieg. Szkoda, że nie dodano takiego, który pokazywałby temperaturę płynu chłodniczego. Trzeba zadowolić się niewielką niebieską kontrolką, która gaśnie, gdy płyn się nagrzeje.
Oszczędny w mieścieDwulitrowy silnik benzynowy nie zapewnia może piorunujących osiągów, ale ma całkiem niezłą elastyczność. I – co może być pewnego rodzaju zaskoczeniem – w mieście potrafi zużywać mniej paliwa niż obiecuje producent. W sprzyjających warunkach (niewielkie korki) i przy spokojnym operowaniu pedałem gazu można uzyskać wyniki na poziomie 8-8,5 l/100 km. W trasie odnotować rezultaty zgodne z zapewnieniami Mazdy jest dużo trudniej.
Cena bez zmianWarto podkreślić, że lifting nie wpłynął na cenę samochodu, co niestety nie znaczy że Mazda 3 Sport 2.0 jest tania. 88 900 zł to sporo, zwłaszcza gdy odnieść ją do konkurentów. Honda Civic 1.8 Sport kosztuje 78 600 zł, a Ford Focus Trend Sport 1.6 EcoBoost – 76 650 zł. Na pocieszenie dla miłośników Mazdy – wyposażenie wersji Sport jest wyjątkowo bogate. Do standardu należą ksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, system bezkluczykowy, tempomat, system audio Bose czy układ monitorowania martwego pola lusterek.
Plusy:bogate wyposażenie (także z zakresu bezpieczeństwa), dobre osiągi, niezbyt wysokie zużycie paliwa w mieścieMinusy:wysoka cena, skromny wybór silników, wersji wyposażenia i opcji, niewielki bagażnik (w odmianie z subwooferem)
Witold Blady
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 1999 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 150 KM/6200 |
Maks. moment obrotowy | 191 Nm/4500 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa |
Pojemność bagażnika | 340 l |
Opony | 205/50 R17 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 446/175,5/147 cm |
Rozstaw osi | 264 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 206 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 9,1/5,3/6,7 |
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 8,3/5,6 |
Cena | 90 400 zł |