Mazda 3 2.0 Sport - test

Mieszcząca się między bazową 1.6, a topową MPS, Mazda 3 2.0 łączy zalety obu wersji.

Druga generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2009 r. Dwa lata później przeprowadzono facelifting modelu.
Druga generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2009 r. Dwa lata później przeprowadzono facelifting modelu.Mazda

Niedawno przeprowadzony lifting Mazdy 3 był bardzo nieznaczny – zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka. Modernizację widać także we wnętrzu – wskaźniki są teraz podświetlone na biało, dzięki czemu zniknął kontrast między wyświetlaczami u góry konsoli środkowej. Wcześniej jeden z nich był biały, drugi czerwony. Teraz, choć ich kolory wciąż nie są identyczne, wygląda to dużo lepiej. Między prędkościomierzem i obrotomierzem pojawił się wskaźnik podpowiadający, w którym momencie należy zmienić bieg. Szkoda, że nie dodano takiego, który pokazywałby temperaturę płynu chłodniczego. Trzeba zadowolić się niewielką niebieską kontrolką, która gaśnie, gdy płyn się nagrzeje.

Czarna tablica przyrządów wygląda ponuro. Na szczęście jasna tapicerka ożywia wnętrze.Mazda

Oszczędny w mieścieDwulitrowy silnik benzynowy nie zapewnia może piorunujących osiągów, ale ma całkiem niezłą elastyczność. I – co może być pewnego rodzaju zaskoczeniem – w mieście potrafi zużywać mniej paliwa niż obiecuje producent. W sprzyjających warunkach (niewielkie korki) i przy spokojnym operowaniu pedałem gazu można uzyskać wyniki na poziomie 8-8,5 l/100 km. W trasie odnotować rezultaty zgodne z zapewnieniami Mazdy jest dużo trudniej.

Cena bez zmianWarto podkreślić, że lifting nie wpłynął na cenę samochodu, co niestety nie znaczy że Mazda 3 Sport 2.0 jest tania. 88 900 zł to sporo, zwłaszcza gdy odnieść ją do konkurentów. Honda Civic 1.8 Sport kosztuje 78 600 zł, a Ford Focus Trend Sport 1.6 EcoBoost – 76 650 zł. Na pocieszenie dla miłośników Mazdy – wyposażenie wersji Sport jest wyjątkowo bogate. Do standardu należą ksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, system bezkluczykowy, tempomat, system audio Bose czy układ monitorowania martwego pola lusterek.

Plusy:bogate wyposażenie (także z zakresu bezpieczeństwa), dobre osiągi, niezbyt wysokie zużycie paliwa w mieścieMinusy:wysoka cena, skromny wybór silników, wersji wyposażenia i opcji, niewielki bagażnik (w odmianie z subwooferem)

Witold Blady

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/6200
Maks. moment obrotowy
191 Nm/4500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika
340 l
Opony
205/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
446/175,5/147 cm
Rozstaw osi
264 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,1/5,3/6,7
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
8,3/5,6
Cena
90 400 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas