Kia Venga 1.6 M - test

Kia Venga z zewnątrz sprawia wrażenie niepozornego samochodu, ale w środku wygospodarowano naprawdę dużo miejsca.

Dzięki niedużym wymiarom, Venga świetnie radzi sobie w ruchu miejskim.
Dzięki niedużym wymiarom, Venga świetnie radzi sobie w ruchu miejskim.Motor

Venga rywalizuje w klasie samochodów miejskich. Na tle klasycznych przedstawicieli tego segmentu np. Opla Corsy, Renault Clio czy Peugeota 207 wyróżnia się jednak wyższym nadwoziem. (o ponad 10 cm). W efekcie Kia bardziej przypomina minivana i należałoby ją raczej porównywać z Oplem Merivą i Nissanem Note, które są sporo droższe.

Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.Motor

Miejsca pod dostatkiemNiewątpliwą zaletą Vengi jest obszerne wnętrze. Z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca nad głową i na wysokości kolan. Mało które auto w tej klasie dorównuje Kii. Gdybyśmy jednak chcieli zabrać komplet pasażerów, to siedzącym z tyłu trzem osobom może być ciasno na wysokości ramion i barków. Z przodu siedzi się wygodnie, chociaż siedziska mogłyby być dłuższe.

Pojemność bagażnika Vengi można dostosować do aktualnych potrzeb. Obie części kanapy dzielonej w stosunku 60/40 dają się niezależnie od siebie przesuwać. Zakres regulacji wynosi 13 cm. Jeśli przesuniemy obie, zwiększymy objętość przestrzeni bagażowej z 440 do 570 l (w tym 18 l w schowkach mieszczących się pod podłogą). Ponadto podłogę bagażnika można ustawiać na dwóch wysokościach (różnica 16 cm). W górnym położeniu główna przestrzeń bagażowa ma 314 l, a w dolnym 444 l.

Jakość materiałów użytych we wnętrzu reprezentuje niezły poziom, podobnie jak ergonomia. Wszystkie przyciski i pokrętła znajdują się w zasięgu ręki kierowcy.

Kompletne wyposażenieNajrozsądniejszą wersją wyposażeniową Vengi jest naszym zdaniem odmiana M (taniej można kupić tylko auto w bazowej wersji S). Standardowo auto wyposażone jest  m.in. w przednie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3 z wyjściem AUX i złączem USB. W promocji za 1000 zł można dokupić pakiet bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą m.in.: boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i system stabilizacji toru jazdy (ESC).Benzynowy silnik 1.6  o mocy 125 KM pracujący pod maską Vengi wydaje się sensownym kompromisem między osiągami, a zapotrzebowaniem na paliwo. Średnio zużywa o 0,5 l benzyny więcej na 100 km niż jednostka 1.4, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest lepsze o prawie 2 sekundy. Przydałoby się lepsze wyciszenie 125-konnego silnika. Dźwięk jego pracy zaczyna przeszkadzać powyżej 3400 obr./min.

Zbyt twarde zawieszenieSłabszą stroną Vengi jest stosunkowo twarde zawieszenie. Od rodzinnego samochodu można oczekiwać wyższego komfortu jazdy. Pokonywanie większych nierówności nie należy do najprzyjemniejszych, a do kabiny dochodzą dźwięki pracy zawieszenia. Na wyższą ocenę zasługuje układ kierowniczy, który daje kierowcy dobre wyczucie samochodu.

Kia Venga 1.6 M

Kia Venga 1.6 M - test (czytaj artykuł)

Wysokie nadwozie sprawia, że Kia Venga przypomina bardziej minivana niż klasyczny samochód miejski.Motor
Fotele są nieźle wyprofilowane, chociaż mogłyby mieć dłuższe siedziska, co zwiększyłoby komfort podróżowania.Motor
Bagażnik Vengi ma pojemność 440 l. Po przesunięciu kanapy (dzielonej w stosunku 60/40) o 13 cm do przodu, pojemność wzrasta do 570 l.Motor
Podłogę bagażnika można ustawiać na dwóch wysokościach. Pod nią znajdują się schowki.Motor
Wyjście AUX i złącze USB umożliwiające np. podłączenie iPoda to standard w wersji M.Motor
Zegary Vengi są czytelne. Umieszczenie ich głęboko w osłonach sprawia, że nie odbijają się w nich promienie słoneczne.Motor
System stabilizacji toru jazdy (ESC) dokupuje się w pakiecie m.in. z kontrolą trakcji (1000 zł).Motor
Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.Motor
Benzynowy silnik 1.6 zużywa w mieście 9 l paliwa na 100 km, a w trasie 6,5 l.Motor
Z tyłu miejsca jest sporo. Nie brakuje go nad głową i na nogi. Trzem osobom siedzącym na kanapie zabraknie przestrzeni na wysokości ramion.Motor

Plusy:przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, możliwość przesuwania tylnej kanapy, bogate wyposażenie seryjne

Minusy:zawieszenie czułe na poprzeczne nierówności drogi, hałasująca podłoga przedziału bagażowego

Maciej Pobocha

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
125 KM/6300
Maks. moment obrotowy
156 Nm/4200
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-bieg.
Pojemność bagażnika
440/1253 l
Opony
195/65 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
407/177/160 cm
Rozstaw osi
262 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,4/5,8/6,7
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,5
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas