Kia Venga 1.6 M - test

Dzięki niedużym wymiarom, Venga świetnie radzi sobie w ruchu miejskim.
Dzięki niedużym wymiarom, Venga świetnie radzi sobie w ruchu miejskim.Motor
Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.
Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.Motor

Kia Venga 1.6 M

Wysokie nadwozie sprawia, że Kia Venga przypomina bardziej minivana niż klasyczny samochód miejski.
Wysokie nadwozie sprawia, że Kia Venga przypomina bardziej minivana niż klasyczny samochód miejski.Motor
Fotele są nieźle wyprofilowane, chociaż mogłyby mieć dłuższe siedziska, co zwiększyłoby komfort podróżowania.
Fotele są nieźle wyprofilowane, chociaż mogłyby mieć dłuższe siedziska, co zwiększyłoby komfort podróżowania.Motor
Bagażnik Vengi ma pojemność 440 l. Po przesunięciu kanapy (dzielonej w stosunku 60/40) o 13 cm do przodu, pojemność wzrasta do 570 l.
Bagażnik Vengi ma pojemność 440 l. Po przesunięciu kanapy (dzielonej w stosunku 60/40) o 13 cm do przodu, pojemność wzrasta do 570 l.Motor
Podłogę bagażnika można ustawiać na dwóch wysokościach. Pod nią znajdują się schowki.
Podłogę bagażnika można ustawiać na dwóch wysokościach. Pod nią znajdują się schowki.Motor
Wyjście AUX i złącze USB umożliwiające np. podłączenie iPoda to standard w wersji M.
Wyjście AUX i złącze USB umożliwiające np. podłączenie iPoda to standard w wersji M.Motor
Zegary Vengi są czytelne. Umieszczenie ich głęboko w osłonach sprawia, że nie odbijają się w nich promienie słoneczne.
Zegary Vengi są czytelne. Umieszczenie ich głęboko w osłonach sprawia, że nie odbijają się w nich promienie słoneczne.Motor
 System stabilizacji toru jazdy (ESC) dokupuje się w pakiecie m.in. z kontrolą trakcji (1000 zł).
System stabilizacji toru jazdy (ESC) dokupuje się w pakiecie m.in. z kontrolą trakcji (1000 zł).Motor
Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.
Jakość materiałów we wnętrzu jest przyzwoita. Obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia większych problemów. Radiem można sterować za pomocą przycisków na kierownicy.Motor
Benzynowy silnik 1.6 zużywa w mieście 9 l paliwa na 100 km, a w trasie 6,5 l.
Benzynowy silnik 1.6 zużywa w mieście 9 l paliwa na 100 km, a w trasie 6,5 l.Motor
Z tyłu miejsca jest sporo. Nie brakuje go nad głową i na nogi. Trzem osobom siedzącym na kanapie zabraknie przestrzeni na wysokości ramion.
Z tyłu miejsca jest sporo. Nie brakuje go nad głową i na nogi. Trzem osobom siedzącym na kanapie zabraknie przestrzeni na wysokości ramion.Motor

Dane techniczne: Kia Venga 1.6 M

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
125 KM/6300
Maks. moment obrotowy
156 Nm/4200
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-bieg.
Pojemność bagażnika
440/1253 l
Opony
195/65 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
407/177/160 cm
Rozstaw osi
262 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,4/5,8/6,7
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,5