Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL - test

Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.Motor
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.Motor

Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL

W wyniku modernizacji (po lewej) auto ma teraz m.in. poczwórne, diodowe światła przeciwmgielne.
W wyniku modernizacji (po lewej) auto ma teraz m.in. poczwórne, diodowe światła przeciwmgielne.Motor
Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL
Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XLMotor
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.Motor
Niski tunel środkowy i mnóstwo miejsca na nogi pasażerów kanapy.
Niski tunel środkowy i mnóstwo miejsca na nogi pasażerów kanapy.Motor
Elektryczna regulacja jest seryjna w wersji XL. Dobra pozycja kierowcy.
Elektryczna regulacja jest seryjna w wersji XL. Dobra pozycja kierowcy.Motor
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.Motor
Łopatki do zmiany biegów. Wygodne, ale tryb ręczny działa marnie.
Łopatki do zmiany biegów. Wygodne, ale tryb ręczny działa marnie.Motor
Funkcja „Auto Hold” zwalnia z konieczności wciskania hamulca na postoju.
Funkcja „Auto Hold” zwalnia z konieczności wciskania hamulca na postoju.Motor
Nowość w Optimie to możliwość wyboru 1 z 3 trybów jazdy („Drive Mode”). Kierowca może skorzystać z ustawień: Normal, Active ECO i Sport.
Nowość w Optimie to możliwość wyboru 1 z 3 trybów jazdy („Drive Mode”). Kierowca może skorzystać z ustawień: Normal, Active ECO i Sport.Motor
Bagażnik ma wprawdzie 505 l, ale korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy. Kolejny minus – za nieosłonięte elementy.
Bagażnik ma wprawdzie 505 l, ale korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy. Kolejny minus – za nieosłonięte elementy.Motor

Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL - podsumowanie

  • wysoka jakość wykonania,
  • obszerna kabina,
  • pewne właściwości jezdne,
  • pełne wyposażenie seryjne,
  • oszczędny silnik,
  • długa gwarancja
  • nie najlepsze wybieranie pojedynczych nierówności,
  • głośno pracujący silnik,
  • powolny automat,
  • wielkie zawiasy bagażnika

Dane techniczne: Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL

 
Kia Optima
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1685 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
136 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
485/183/146 cm
Rozstaw osi
276 cm
Średnica zawracania
10,9 m
Masa/ładowność
1520/530 kg
Pojemność bagażnika
505 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (ON)
Opony
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB →
Rzeczywista prędkość**
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,9
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,9/4,9/6,0
Teoretyczny zasięg
1170 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,5/5,4/7,0
Rzeczywisty zasięg
1000 km
Cena wersji podstawowej***
91 900 zł
Cena
119 400 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*opony zimowe;
**przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem