Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL - test

Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.Motor
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.Motor

Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL

W wyniku modernizacji (po lewej) auto ma teraz m.in. poczwórne, diodowe światła przeciwmgielne.
W wyniku modernizacji (po lewej) auto ma teraz m.in. poczwórne, diodowe światła przeciwmgielne.Motor
Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL
Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XLMotor
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.
Po liftingu pokrywa bagażnika jest ostrzej zakończona, a światła stop wykorzystują diody. Czujniki parkowania są wyposażeniem seryjnym.Motor
Niski tunel środkowy i mnóstwo miejsca na nogi pasażerów kanapy.
Niski tunel środkowy i mnóstwo miejsca na nogi pasażerów kanapy.Motor
Elektryczna regulacja jest seryjna w wersji XL. Dobra pozycja kierowcy.
Elektryczna regulacja jest seryjna w wersji XL. Dobra pozycja kierowcy.Motor
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.
Nowa, gruba kierownica tylko na pierwszy rzut oka wydaje się przeładowana. Deska rozdzielcza w górnej części wykonana jest ze świetnych materiałów. Nocą przeszkadza zbyt mocno świecący ekran na konsoli środkowej.Motor
Łopatki do zmiany biegów. Wygodne, ale tryb ręczny działa marnie.
Łopatki do zmiany biegów. Wygodne, ale tryb ręczny działa marnie.Motor
Funkcja „Auto Hold” zwalnia z konieczności wciskania hamulca na postoju.
Funkcja „Auto Hold” zwalnia z konieczności wciskania hamulca na postoju.Motor
Nowość w Optimie to możliwość wyboru 1 z 3 trybów jazdy („Drive Mode”). Kierowca może skorzystać z ustawień: Normal, Active ECO i Sport.
Nowość w Optimie to możliwość wyboru 1 z 3 trybów jazdy („Drive Mode”). Kierowca może skorzystać z ustawień: Normal, Active ECO i Sport.Motor
Bagażnik ma wprawdzie 505 l, ale korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy. Kolejny minus – za nieosłonięte elementy.
Bagażnik ma wprawdzie 505 l, ale korzystanie z niego utrudniają wielkie zawiasy. Kolejny minus – za nieosłonięte elementy.Motor

Zobacz również:

    Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL - podsumowanie

    • wysoka jakość wykonania,
    • obszerna kabina,
    • pewne właściwości jezdne,
    • pełne wyposażenie seryjne,
    • oszczędny silnik,
    • długa gwarancja
    • nie najlepsze wybieranie pojedynczych nierówności,
    • głośno pracujący silnik,
    • powolny automat,
    • wielkie zawiasy bagażnika

    Dane techniczne: Kia Optima 1.7 VGT CRDi 6AT XL

     
    Kia Optima
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1685 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    136 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    485/183/146 cm
    Rozstaw osi
    276 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1520/530 kg
    Pojemność bagażnika
    505 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    Opony
    225/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    197 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,6 s
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,7 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    42,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,9 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,8 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,9
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,9/4,9/6,0
    Teoretyczny zasięg
    1170 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,5/5,4/7,0
    Rzeczywisty zasięg
    1000 km
    Cena wersji podstawowej***
    91 900 zł
    Cena
    119 400 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *opony zimowe;
    **przy wskazaniu 100 km/h;
    ***z tym samym silnikiem